jeg har fået en aflagt pumpe !
Fra : John Hilscher

Dato : 14-01-02 11:46

hej alle
jeg har fået en aflagt Eihem pumpe med filter, det er en 8 kantet model med
2 filterindstaser.
pumpen sættes fast i hjørnet med sugekopper.. Kender i denne pumpe !!

mit spørgsmål er om hvorvidt pumpen er tilstrækkelig til et køre et 160
ltr's selskabsakvarium,
hvor der - efterhånden skal god beplantnig i.. Der står Eihem på toppen af
den og elllers ikke mere !!. og iøvrigt - kan man stadig få filtre til
sådan en fyr ?!!

hilsen
john
hilscher@pc.dk

Fra : rosenkilde

Dato : 14-01-02 19:12

"John Hilscher" skrev d. 14-01-02 11:46 dette indlæg :
> [...]
toppen af
> den og elllers ikke mere !!. og iøvrigt - kan man stadig få filtre

Sådan en pumpe har jeg haft i et 128 l akvarie det var efter min mening
for lidt så jeg mener det er alt for lidt i et akvarie på 160 l. Køb der
imod en udvendig pumpe af passende størrelse.

Mvh

Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Tom Manczak

Dato : 14-01-02 19:23

> [...]
toppen af
> den og elllers ikke mere !!. og iøvrigt - kan man stadig få filtre

Der er 2 typer af den model. den største klarer ca. 500 L/t. Du kan
stadig få filtre til den. Jeg kunne ihvertfald for ½ år siden i
flyvefisken.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

removefishytoreplybyemail.

Fra : John Hilscher

Dato : 17-01-02 18:12

> [...]
> ICQ 110297734
>
> removefishytoreplybyemail.
>
> Lyder fint nok- mener du den er god nok til mit 160 ltr's akv. ??
hilsen

john hilscher

Fra : Tom Manczak

Dato : 17-01-02 21:27

> hilsen

det afhænger af hvor kraftig pumpen er! Da jeg købte mit 200L var det et
selskabsakvarie med den model til 500 L i timen. Hvis din er den mindre
model som jeg ikke aner hvad kan trække, så er den nok for lille.