HP
Fra : Fischer

Dato : 14-01-02 10:32

Jeg er ved at hjælpe en ven med at få en lille PDA-tingest (HP Jornada 680 /
Win CE) til at gå på nettet via en mobiltelefon.
Jeg ved ikke meget om disse mini-PC'ere, men kan sagtens konfigurere en alm.
laptop til IR og mobiltelefon.
Alt det basale tlf. er altså i orden: Mobilens IR virker, opkaldsnummer er
korrekt, o.s.v., o.s.v.

HP'eren skulle have "Infrared: 1 SIR-IrDA compliant transceiver (115.2 Kbps
1-meter)" og dermed skulle den vel kunne bruges med en mobiltelefon?
Men når jeg konfigurerer modem-forbindelsen kan jeg kun vælge en 'Raw IR
Port on COM4' hvilket måske er OK (selv om jeg havde håbet den havde heddet
IrDa).
Og jeg savner meget en basal enhed der li'som tager sig af kommunikationen
med mobiltelefonen som på en laptop.

Når jeg ringer op er der ingen reaktion på mobilen og HP'en kommer efter 60
sek med en 'No Carrier detected'.

Dette er på grænsen af topic, men måske er der tilfældigvis nogle mobil-folk
der ved lidt om dette.
Kan dette komme til at virke?
Og hvis ja, hvor skal jeg begynde at "grave" (jeg er næsten sikker på at jeg
mangler et eller andet basalt)?

*Fischer

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 14-01-02 11:32

On Mon, 14 Jan 2002 10:31:36 +0100, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>Jeg er ved at hjælpe en ven med at få en lille PDA-tingest (HP Jornada 680 /
>Win CE) til at gå på nettet via en mobiltelefon.

1. Hvad er det for en telefon?

2. Hvilken mobiloperatør og abo?

se evt. www.jaydee.dk/?id=39

Fra : Fischer

Dato : 14-01-02 11:55

> 1. Hvad er det for en telefon?

Har både prøvet Ericsson SH888 og T39.

> 2. Hvilken mobiloperatør og abo?

Prøvet Telmore og Telia. Begge kan bruges til dataopkald (9600 bps).

Det er helt sikkert ikke i ovenstående at problemet skal findes.

Jeg har hentet en driver til SH888 for WinCE og har håb om at den kan
hjælpe.
Men nu kan vi ikke finde det serielle kabel til den "#¤§£$½! PDA.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 14-01-02 14:38

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev ......

Æv. Vi kunne ikke finde kablet, og fyren rejser hjem i morgen.
Projektet er lagt på is indtil videre.

*Fischer