Spørgsmål vedr. videoredigeringskort
Fra : oz

Dato : 14-01-02 09:54

Hej NG

Er der nogen der har erfaringer med videoredigeringskort fra pinnacle?
Jeg har pt. DC10 plus versionen, men overvejer at opgradere, der er jo sket
meget udvikling på videoredigeringskort, siden jeg købte mit DC10 plus
kort...
Men hvilket kort er value for money?
Jeg har haft kig på DC500 plus, det skulle efter sigende være et analogt +
digitalt kort, men er det de mange flere penge værd?

Mit behov er et kort som kan lave video til nettet og til cd'er i
forskellige formater, MOV, AVI, DIVX osv....

Er der nogen herinde der kan hjælpe med at vælge, komme med gode
alternativer?

Med venlig hilsen

Oz

Fra : Keld Broe

Dato : 14-01-02 10:35

> [...]
> Mit behov er et kort som kan lave video til nettet og til cd'er i
> forskellige formater, MOV, AVI, DIVX osv....

Jeg kender ikke DC10, men har arbejdet lidt med et DC500... Jeg synes det
virker hurtigt og relativ nemt, efter man har sat det op. Og digital,Analog
(s-vhs,composite) virker fornemt.

Der var et digitalt JVC kamera på, og med digitalkablet kunne kortet styre
play,spol,stop osv.. mega smart i forhold til de gamle kort, hvor man selv
skulle sidde og trykke på kameraret..

Mvh
Keld

Fra : oz

Dato : 14-01-02 15:15

"Keld Broe" <keld@fam-broe.dk> skrev:

> [...]
> play,spol,stop osv.. mega smart i forhold til de gamle kort, hvor man selv

Hej Keld

Tak for din tilbagemelding, det lyder umiddelbart som et godt køb =)

Var det svært at sætte op?

Oz

Fra : CAWH

Dato : 14-01-02 15:57

Øhhh.... jeg kan ikke lige finde noget DC500 som I omtaler.... mener I ikke
et DV500 (plus) ???

-Casper-

Fra : oz

Dato : 15-01-02 14:35

"CAWH" <casper_awh@REMOVEhotmail.com> skrev:

> Øhhh.... jeg kan ikke lige finde noget DC500 som I omtaler.... mener I
ikke
> et DV500 (plus) ???

Jo du har da fuldstændig ret det hedder DV500 PLUS og ikke dc som jeg
skrev..

oz

Fra : Keld Broe

Dato : 14-01-02 16:02

> Tak for din tilbagemelding, det lyder umiddelbart som et godt køb =)

nej ikke specielt hvis du er vandt til at sætte hardware i og installere
programmer. Der fulgte Adobe Prem. 6.0 med hvilket må siges at være meget
flot. Fuld version self.

Keld Broe

Fra : oz

Dato : 15-01-02 14:36

> [...]

> programmer. Der fulgte Adobe Prem. 6.0 med hvilket må siges at være meget

Ja man må sige de har flotet sig med Adobe 6 i fuld version, min ikke der
snart kommer en ny så =)

oz

Fra : Keld Broe

Dato : 17-01-02 22:15

> Ja man må sige de har flotet sig med Adobe 6 i fuld version, min ikke der
> snart kommer en ny så =)

jo nok derfor....

keld