/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Malertape der driller ;-)
Fra : M@rk


Dato : 14-01-02 09:26

Hej alle,

først tak for alle de gode råd mht rensning af pensler - jeg har
prøvet dem alle, undtaget ariel-modellen

Det vindende forslag blev det med brun sæbe, det virker sgisme for
godt - nu er jeg næsten en glad amatør-gds-maler ))

Men nu er malertapen begyndt at drille

Jeg har malet et vindue og det er faktisk blevet ret flot, man står og
beundrer sit værk for derefter, at fjerne malertapen fra ruden og
dermed også en kanon nedtur

Det meste af malingen blev sidende på vinduesrammen og det var dejligt
- well, jeg havde nu også husket, at friskære med kniv først

Problemet er, at den klistrende del af malertapen har valgt, at blive
siddende på ruden og det sidder dælme fast

Jeg har prøvet med sådan en barberbladskniv samt 3db salmiak - men det
hjælper ikke!

Er der nogen der har et fif?


/Mark


 
 
rcn (14-01-2002)
Kommentar
Fra : rcn


Dato : 14-01-02 09:54

Acetone. Det har bare den bagdel at det også opløser malingen, hvis det
er acrylmaling.
Terpentin kan også bruges, men der skal lægges mere knofedt i.

Hvor længe har du ladet tapen sidde? Jo længere, jo sværere er det at få
af.

Rikke

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Mads Lie Jensen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 14-01-02 10:08

On Mon, 14 Jan 2002 09:25:51 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Jeg har malet et vindue og det er faktisk blevet ret flot, man står og
>beundrer sit værk for derefter, at fjerne malertapen fra ruden og
>dermed også en kanon nedtur
>
>Det meste af malingen blev sidende på vinduesrammen og det var dejligt
>- well, jeg havde nu også husket, at friskære med kniv først
>
>Problemet er, at den klistrende del af malertapen har valgt, at blive
>siddende på ruden og det sidder dælme fast
>
>Jeg har prøvet med sådan en barberbladskniv samt 3db salmiak - men det
>hjælper ikke!
>
>Er der nogen der har et fif?

Altså jeg har hørt (ja, hørt) at madolie skulle virke... Jeg blev
engang anbefalet at smøre madolie på klisterresterne fra nogle
klistermærker som havde siddet på en dør. Men jeg fik aldrig forsøgt
det, så jeg aner ikke om det har noget på sig... folk siger jo så
meget

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au

rcn (14-01-2002)
Kommentar
Fra : rcn


Dato : 14-01-02 11:44

Det trick har jeg prøvet og desværre uden et særligt opløftende
resultat.

Rikke

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Kjeld Nielsen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Kjeld Nielsen


Dato : 14-01-02 11:41

Den 14/01-2002 klokken 09:25, skrev "M@rk" <unknown@get2net.dk> i
<+JRCPLa12DUtyLbnRma9lucQyWjq@4ax.com>:

> Problemet er, at den klistrende del af malertapen har valgt, at blive
> siddende på ruden og det sidder dælme fast

Der findes en speciel malertape til brug på glas [1].
Jeg er selv kommet i besiddelse af en rulle, men har endnu ikke afprøvet
den.
(Jeg nævner ikke firmanavn her, da jeg ellers risikerer at blive beskyldt
for reklame i gruppen)

[1] Det er tilsyneladende rigtigt, at alm. malertape hænger _meget_ fast
på glas. Det vidste jeg ikke. Jeg troede, at specialtapen blot var et
reklamenummer, for at sælge flere typer tape.

Med venlig hilsen,
Kjeld
--
-----------------------------------------------------------
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>
(Skrevet d. 14/01-2002 klokken 11:40)
-----------------------------------------------------------


Calle (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Calle


Dato : 14-01-02 17:58


"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:+JRCPLa12DUtyLbnRma9lucQyWjq@4ax.com...
| Hej alle,
|
| først tak for alle de gode råd mht rensning af pensler - jeg har
| prøvet dem alle, undtaget ariel-modellen
|
| Det vindende forslag blev det med brun sæbe, det virker sgisme for
| godt - nu er jeg næsten en glad amatør-gds-maler ))
|
| Men nu er malertapen begyndt at drille
|
| Jeg har malet et vindue og det er faktisk blevet ret flot, man står og
| beundrer sit værk for derefter, at fjerne malertapen fra ruden og
| dermed også en kanon nedtur
|
| Det meste af malingen blev sidende på vinduesrammen og det var dejligt
| - well, jeg havde nu også husket, at friskære med kniv først
|
| Problemet er, at den klistrende del af malertapen har valgt, at blive
| siddende på ruden og det sidder dælme fast
|
| Jeg har prøvet med sådan en barberbladskniv samt 3db salmiak - men det
| hjælper ikke!
|
| Er der nogen der har et fif?
|
Det skyldtes, at du har ladet det sidde for længe.
Det alm. hvide begynder at drille allerede efter 1-2 døgn.
Derimod kan det blå sidde et par uge, og stadig fjernes uden problemer.
Har selv prøvet problemet, og har kun brugt det blå siden, uden problemer.

Calle



Calle (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Calle


Dato : 14-01-02 23:10


"Calle" <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:3c430f9a$0$62887$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
|
| "M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
| news:+JRCPLa12DUtyLbnRma9lucQyWjq@4ax.com...
| | Hej alle,
| |
| | først tak for alle de gode råd mht rensning af pensler - jeg har
| | prøvet dem alle, undtaget ariel-modellen
| |
| | Det vindende forslag blev det med brun sæbe, det virker sgisme for
| | godt - nu er jeg næsten en glad amatør-gds-maler ))
| |
| | Men nu er malertapen begyndt at drille
| |
| | Jeg har malet et vindue og det er faktisk blevet ret flot, man står og
| | beundrer sit værk for derefter, at fjerne malertapen fra ruden og
| | dermed også en kanon nedtur
| |
| | Det meste af malingen blev sidende på vinduesrammen og det var dejligt
| | - well, jeg havde nu også husket, at friskære med kniv først
| |
| | Problemet er, at den klistrende del af malertapen har valgt, at blive
| | siddende på ruden og det sidder dælme fast
| |
| | Jeg har prøvet med sådan en barberbladskniv samt 3db salmiak - men det
| | hjælper ikke!
| |
| | Er der nogen der har et fif?
| |
| Det skyldtes, at du har ladet det sidde for længe.
| Det alm. hvide begynder at drille allerede efter 1-2 døgn.
| Derimod kan det blå sidde et par uge, og stadig fjernes uden problemer.
| Har selv prøvet problemet, og har kun brugt det blå siden, uden problemer.
|
Hej Igen

Jeg glemte at sige at Bremserens er en fantastisk affedter, som er god til
at fjerne klister med. Kan fås i alle bilpleje afd. til næsten ingen penge.

Calle



Aksel (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 14-01-02 22:34


"M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote in message
news:+JRCPLa12DUtyLbnRma9lucQyWjq@4ax.com...
> Hej alle,
>
> først tak for alle de gode råd mht rensning af pensler - jeg har
> prøvet dem alle, undtaget ariel-modellen
>
> Det vindende forslag blev det med brun sæbe, det virker sgisme for
> godt - nu er jeg næsten en glad amatør-gds-maler ))
>
> Men nu er malertapen begyndt at drille
>
> Jeg har malet et vindue og det er faktisk blevet ret flot, man står og
> beundrer sit værk for derefter, at fjerne malertapen fra ruden og
> dermed også en kanon nedtur
>
> Det meste af malingen blev sidende på vinduesrammen og det var dejligt
> - well, jeg havde nu også husket, at friskære med kniv først
>
> Problemet er, at den klistrende del af malertapen har valgt, at blive
> siddende på ruden og det sidder dælme fast
>
> Jeg har prøvet med sådan en barberbladskniv samt 3db salmiak - men det
> hjælper ikke!
>
> Er der nogen der har et fif?
>
>
> /Mark

Lampeolie opløser de fleste typer lim, er også godt tilprismærker på glas og
lignende, petroleum kan også bruges men det lugter.

Hilsen Aksel




Mads Lie Jensen (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 15-01-02 10:17

On Mon, 14 Jan 2002 22:33:30 +0100, "Aksel"
<Akselj@nospam.hotmail.com> wrote:

>Lampeolie opløser de fleste typer lim, er også godt tilprismærker på glas og
>lignende, petroleum kan også bruges men det lugter.

Der findes da lugtfri petrolium.


--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au

Jens Petersen (14-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens Petersen


Dato : 14-01-02 23:00

On Mon, 14 Jan 2002 09:25:51 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:


>Problemet er, at den klistrende del af malertapen har valgt, at blive
>siddende på ruden og det sidder dælme fast
>
>Jeg har prøvet med sådan en barberbladskniv samt 3db salmiak - men det
>hjælper ikke!
>
>Er der nogen der har et fif?

Ja, DL-44 Afrenser fra Kema A/S www.kema.dk

Det er eminent til den slags klister. Etiketter, fedt og olie m.v.

Hvis du vil kan du hente en dåse her i Hedehusene.

--
Jens

Arrows? Hell, I didn't even see the Indians.

M@rk (16-01-2002)
Kommentar
Fra : M@rk


Dato : 16-01-02 09:29

Mon, 14 Jan 2002 22:59:46 +0100, berigede Jens Petersen <jp@c.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Ja, DL-44 Afrenser fra Kema A/S www.kema.dk
>Hvis du vil kan du hente en dåse her i Hedehusene.

Tusinde tak for tilbudet - men jeg forsøgte med terpentin i går og det
virkede genialt

Jeg er dog meget glad for, at have fået tilbudet - en ting som jeg gang
på gang bliver overrasket over på Usenet, at nogen er meget "flinke" til
at tilbyde "det kan du bare få af mig" - det er jeg vildt imponeret over


/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Jens Petersen (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens Petersen


Dato : 16-01-02 12:51

On Wed, 16 Jan 2002 09:28:59 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:


>>Ja, DL-44 Afrenser fra Kema A/S www.kema.dk
>>Hvis du vil kan du hente en dåse her i Hedehusene.
>
>Tusinde tak for tilbudet - men jeg forsøgte med terpentin i går og det
>virkede genialt
>
>Jeg er dog meget glad for, at have fået tilbudet - en ting som jeg gang
>på gang bliver overrasket over på Usenet, at nogen er meget "flinke" til
>at tilbyde "det kan du bare få af mig" - det er jeg vildt imponeret over

Tak, jeg føler mig virkelig som et godt menneske nu

Jeg har nu den mening at hvis tingene ikke har kostet mig noget, eller
for længst er afskrevet, så skal jeg ikke tjene penge på det.

Hvis du vidste hvor meget udtjent computergrej jeg har udlånt til
venner og bekendte på 'langtidskontrakt' i stedet for at samle det i
bunker.

Pågældende spray bruger jeg på arbejdet, måske en dåse på et halvt år.
På et tidspunkt fik jeg ved en fejl en kasse med 12 dåser da jeg
bestilte en kasse med andre sprays.

--
Jens

Always consult the dictionery to avoid spelling mistakes.

M@rk (17-01-2002)
Kommentar
Fra : M@rk


Dato : 17-01-02 09:14

Wed, 16 Jan 2002 12:51:09 +0100, berigede Jens Petersen <jp@c.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg har nu den mening at hvis tingene ikke har kostet mig noget, eller
>for længst er afskrevet, så skal jeg ikke tjene penge på det.

Jeg er helt enig - jeg bliver dog alligevel overrasket, når denne
holdning kommer til udtryk mellem komplet "fremmede" personer - men det
er ret dejligt at opleve


/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Kiksekage (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Kiksekage


Dato : 15-01-02 23:34


"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:+JRCPLa12DUtyLbnRma9lucQyWjq@4ax.com...

> Problemet er, at den klistrende del af malertapen har valgt, at blive
> siddende på ruden og det sidder dælme fast

Forbrugerinfo http://www.fi.dk anbefaler at fjerne
klistermærker med madolie. Jeg har prøvet og kunne
fjerne det på den måde, når jeg også anvendte en
føntørrer til at blødgøre klisterstadset med.

Mh


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste