Ved du noget om VF750F
Fra : Bent Ottosen

Dato : 14-01-02 08:17

Hej der
Jeg har købt en VF750F fra 86

Har du nogle gode råd og tips til denne maskine ?

Bent Ottosen

Fra : T

Dato : 14-01-02 10:45

> Jeg har købt en VF750F fra 86
> Har du nogle gode råd og tips til denne maskine ?

Hold øje med den bagerste knastaksel. Den får ikke nok køling pga
underdimensioneret olieflow.

Fra : Jonas Holt

Dato : 14-01-02 18:52

> Hold øje med den bagerste knastaksel. Den får ikke nok køling pga
> underdimensioneret olieflow.

Kan der ikke fås et rep.-sæt (større olierør)?

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : T

Dato : 14-01-02 22:56

> Kan der ikke fås et rep.-sæt (større olierør)?

Vides ej.
Men min '84'er skulle ikke have slebet sin op før 80.000 km. Pris : 650 kr.
Bare der går endnu 80kkm inden næste gang

Fra : Michael K.S.

Dato : 14-01-02 23:15

On Mon, 14 Jan 2002 18:51:45 +0100, "Jonas Holt"
<jholt@norden-fjords.dk> wrote:

>Kan der ikke fås et rep.-sæt (større olierør)?

Jo,man har i hvert fald før kunnet købe et fix-kit til VF-serien
,knastakselhistorien , som faktisk er en blanding af en række ting
men samlet set et resultat af en forceret og utilstrækkelig udvikling
kan læses her :

http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_cams.html

På mange måder kan man sige at netop den historie har skabt det Honda
som vi har idag.

-M

Fra : Henry

Dato : 15-01-02 01:00

> Hej der
> Jeg har købt en VF750F fra 86

Tillykke med din fede cykel.

> Har du nogle gode råd og tips til denne maskine ?
Ja,

1. Brug ordentlig olie men ikke fuldsyntetisk.
2. Lad den ikke gå længe i tomgang (heller ikke under opvarmning)
3. Lad den ikke gå lavt i tomgang
4. Sørg for at din mekaniker er grundig ved justering af ventilerne

Ved du iøvrigt at der findes en VF/VFR/RVF klub i Danmark?

Kik ind hos os på www.vfr.dk

mvh
Henry