GPU? Aflastning....
Fra : Henrik Andersen

Dato : 14-01-02 02:09

Hej der ude, er der nogen der kan fortælle HVOR meget / lidt en cpu bliver
aflastet når man smider et Geforce kort i i stedet for et gammlet tnt kort??

Jeg kan godt lide PRÆCISE svar

Mvh Henrik Andersen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-01-02 11:55

Henrik Andersen wrote:

> Hej der ude, er der nogen der kan fortælle HVOR meget / lidt en cpu bliver
> aflastet når man smider et Geforce kort i i stedet for et gammlet tnt kort??

Det kommer an på programmet man benytter, de færreste spil benytter rent faktisk
de T&L funktioner som findes i GeForce og Radeon kortene. Hovedparten af de spil
som benytter T&L gør det nærmest bare for at kunne skrive de på æsken dvs. de
benytter funktionerne i så ringe grad at det ingen reel betydning har og under
alle omstændigheder så kan selv en gennemsnitlig CPU sagtens varetage de samme
funktion uden problemer.

I fremtiden vil der komme spil som kræver T&L og dette vil i særdeleshed komme
til udtryk, når der kommer noget som udnytter de programmerbare GPU funktioner
som findes i Geforce3xx og Radeon8500 kortene. I dag er det vist stort set kun
3dMark2001 og AquaNox som for alvor benytter de funktioner.

> Jeg kan godt lide PRÆCISE svar

OK, 0%

Spørg mig om jeg føler mig lidt snydt over at havde købt et GeForce256 lige da
det kom ud uden nogensinde at havde haft rigtig glæde af de dyre fancy
funktioner.

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Dissing

Dato : 14-01-02 19:28

On Mon, 14 Jan 2002 02:09:03 +0100, Henrik Andersen wrote:

>Hej der ude, er der nogen der kan fortælle HVOR meget / lidt en cpu bliver
>aflastet når man smider et Geforce kort i i stedet for et gammlet tnt kort??
>
>Jeg kan godt lide PRÆCISE svar

Men åbenbart ikke præcise spørgsmål...

Hvilket GeForce kort?
Hvilket TNT kort?
Hvilken CPU?
Hvilken hardware i øvrigt?
Hvilket program?
Hvordan er det program konfigureret?
Bruges DirectX og hvordan er det i givet fald konfigureret?
Hvad får dig til at tro at CPU'en vil blive aflastet?
Hvorfor tror du at du kan få et præcist svar?

Find selv på flere spørgsmål.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : jørgen