hvad gør jeg ved en bedrager?
Fra : MB

Dato : 14-01-02 01:12

Hej
Det følgende er en historie om en handel jeg har lavet, som er gået i vasken
og jeg vil høre jer hvad i synes jeg skal gøre!

Via nyhedgruppen dk.marked.privat.edb fik jeg kontakt til en gut (lad os
kalde ham for MCJ) der ville sælge mig nogle brugte hardwaredele. vi mailede
frem og tilbage om pris mm og blev enige om en salgspris på kr. 800, som jeg
overføre på hans konto i jyske bank. pengen blev trukket fra min bank den
11. november sidste år og han havde dem dagen efter. Så gik der en dag eller
to, så kom der en mail fra MCJ at nu havde han fået pengene og han ville
sende pakken til mig, .... , men der kom ingen pakke.

Jeg skrev utallige mails til ham, men intet svar, så fik jeg (også via
ovennævnte NG) kontakt til en anden gut, der havde handlet med MCJ tidligere
(en bærbar pc) og han kunne bekræfte den adresse som jeg selv have fundet på
epost.dk.

Den person der havde købt den bærbare pc af ham var så venlig at give mig en
masse informationer omkring MCJ tidligere arbejdsplads og et
mobiltelefonnummer mm.
jeg ringede så på nummeret, men vedkommende der svarede sagde at han hed
ikke MCJ og at han ikke kendte nogen ved det navn....hmmm tænkte jeg så det
var da mærkeligt, så prøvede jeg senere igen sådan bare for en sikkerheds
skyld, nu var der en telefnsvaer på nummeret der sagde noget i retning af
"du har ringet til MCJ...blabla" . hmm, jeg forsøgte nummeret igen senere og
nu blev der svaret igen og jeg spurgte efter MCJ, men vedkommende der
svarede påstod stadig ikke at kende noget til det, da jeg spurgte ham om det
så ikke var mærkeligt at telefonsvaren sagde navnet MCJ blev der snakket
uden om og der var ikke noget jeg kunne gøre.

så gik jeg til politiet, men de sagde at jeg skulle få mig en advokat og at
de ikke kunne hjælpe mig det var ikke noget de gjorde noget ved. Men da jeg
ikke har tænkt mig at hyre en advokat for 800 kroner (slet ikke på en SU)
gjorde jeg ikke mere ved det.

Så en dag efter et stykke tid ringede jeg (sådan mest for sjov) på nummeret
igen og denne gang blev der svaret af MCJ, jeg forklarede ham at jeg ikke
havde modtaget pakken osv, han forklarede at han havde været i udlandet og
at han ville undersøge hvad der var sket, mht telefonen sagde han at en af
hans venner havde lånt den og at han ikke altid "var for skarp". Jeg fik så
senere en email hvor der stod at han havde fået pakken tilbage fra posthuset
og at han ville sende den til mig hvis jeg lige ville sende min adresse
endnu engang, det gjorde jeg så, men der er per dags dato endnu ikke kommet
nogen pakke...hvad gør jeg?

mvh
Morten Brink
Odense

Fra : Mickey

Dato : 14-01-02 11:28

"MB" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3c4225aa$0$17221

> nogen pakke...hvad gør jeg?

var ham du snakkede med også blevet snydt ? - i så fald, hvad gjorde han ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : MB

Dato : 14-01-02 16:43

"Mickey" <003@susie.dk> wrote in message

> var ham du snakkede med også blevet snydt ? - i så fald, hvad gjorde han ?

Nej ham jeg snakkede med hentede det han havde købt på adressen. Men der er
hemmeligt nummer !

mvh
MB

Fra : KC

Dato : 14-01-02 13:04

Du kan henvende dig gratis til advokatvagten eller en retshjælp - fx. Århus
Retshjælp.

KC

Fra : MB

Dato : 14-01-02 16:44

"KC" <a@a.dk> wrote in message
> Du kan henvende dig gratis til advokatvagten eller en retshjælp - fx.
Århus
> Retshjælp.
>
> KC

Hej
Det vil jeg prøve at se om jeg kan finde ud af. Tak for hjælpen !
mvh
MB