mac på pc-ftp i lan.... hjælp med opklaren~
Fra : CAWH

Dato : 14-01-02 01:14

Jeg har et lokalt netværk domineret af pc'ere og en enkelt mac (I-book). Jeg
har en pc stående som ftp-server på en w2k-pro pc'er. Der er ikke sat noget
specielt op til en mac på den.

Kan I-book'en uden problemer koble op på ftp'en ?

Det skal siges at I-book'en HAR adgang til internettet via en anden server
(Samba-server og ikke den sammen som ftp'en) - så den er på netværket af en
art.

Kan man f.eks. på I-book'en bare skrive i adresse linien i en browser
"ftp://username:password@10.1.1.22:77" hvis det nu er det som er stien ?

Jeg har ikke selv adgang til at rode med mac'en (desværre - dette ville have
gjort det nemmere)!

Min teori går så på, at I-book'en kan uploade/downloade med lan-hastighed og
er udeover at det er en pc ftp-server!

Mvh. Casper

PS. Jeg vil bare lige have clearet at det virker, inden jeg sætter
pågældende person ind i hvordan han bruger ftp'en!

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-01-02 01:17

In article <Aop08.14260$aS.1949924@news010.worldonline.dk>,
"CAWH" <casper_awh@REMOVEhotmail.com> wrote:

> Kan I-book'en uden problemer koble op på ftp'en ?

Ja.

> [...]

Ja.

> Min teori går så på, at I-book'en kan uploade/downloade med lan-hastighed og

Mac'en er fuldstændigt ligeglad med hvilken platform du har ftp-serveren
liggende på, da ftp er ikke platformsafhængigt.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : CAWH

Dato : 14-01-02 01:24