Electraum.com - nyt danskskabt site for pr~
Fra : Claus Jungersen

Dato : 14-01-02 00:33

Hej alle NG'ere.
For et stykke tid siden prøvede jeg gennem nyhedsgruppen her, at hverve
elektronisk kunstnere til at donere musik til en kommende side med gratis
elektronisk musik.

Nu er siden ikke længere kommende - nu er den en realitet. Eventuelt
interesserede kan klikke forbi på www.electraum.com.

Er man ny i den elektroniske musik's verden bør man måske ligge ud med de
anmelderroste "Icebreaker Internationals" (6 stjerner i gaffa for deres
debut-album), der ligger i den mindre eksperimenterende ende af den
elektroniske musiks skala. Også russiske "EU" og danske "Frequently Asked"
hører til i den pæne, men bestemt ikke kedelige del.

Nå, jeg snakker. Håber i har lyst til at kigge forbi, og måske få indsigt i
en helt ny verden - Nu har jeg i hvert fald givet jer chancen

Mange hilsener
Claus Jungersen, www.electraum.com

PS: Folk er stadig mere end velkomne til at kontakte mig hvis de går og
fedter med noget hjemmebikset musik. Ikke for at favorisere mit hjemland,
men det ville jo være skønt hvis Danmark præsenterede noget elektronisk
kvalitetsmusik.

PS: Håber ikke folk bliver sure over denne reklame - jeg tjener ikke en
ærlig krone på siden - tvært imod. Så vær sød at bære over...

Fra : nikolaj borg

Dato : 14-01-02 00:41

"Claus Jungersen" <clausjungersen@clausjungersen.dk> wrote in message
> Nå, jeg snakker. Håber i har lyst til at kigge forbi, og måske få indsigt
> en helt ny verden - Nu har jeg i hvert fald givet jer chancen

Held og lykke med projektet. Det er helt klart sundt for musiklivet med den
slags initiativer. Det er ikke just "min" genre, men jeg regner da med at
kigge forbi på et tidspunkt. Det skader jo aldrig at lytte til noget nyt

> PS: Håber ikke folk bliver sure over denne reklame - jeg tjener ikke en
> ærlig krone på siden - tvært imod. Så vær sød at bære over...

En enkelt informativ reklame er helt ok, men det her er jo først og fremmest
et debatforum. Jeg er overbevist om, at den bedste reklame, du kan gøre i
denne gruppe, er at deltage i debatten og gøre lidt mere for at promovere
"din" musik - forstået som elektronisk musik . Jeg tror faktisk, at der i
den seneste tid har været flere indlæg om dansktop-musik end om den del af
den elektroniske musik (e-musik?) som ikke har millionkontrakter i ryggen.

Og husk nu: Du må skrive lige hvad du vil i din signatur. Gratis
reklameplads

/Nikolaj

Fra : Claus Jungersen

Dato : 14-01-02 09:23

Hej Nikolaj.
Tak, for støtten. Bare lige så vi ikke misforstår hinanden. Du skrev
"e-musik" - ved ikke om du mente "ecstacy-musik", for når jeg snakker
electraum.com og elektronisk musik, så kan man nærmest ikke komme længere
væk fra den techno-musik som mange forbinder med ecstacy.

Meget af musikken på electraum.com er meget downtempo. Numrene jeg nævnte i
mit indlæg, er med garanti i et lavere og roligere tempo end enhver
dansktop-sang - det garanterer jeg. Det her er ikke bam-bam-bam techno, men
musik som er værd at lytte til derhjemme foran computeren, eller i ens
yndlingsstol - eller hvad man nu føler for. Langt fra dansabel musik!

Hilsen
Claus Jungersen

--- www.electraum.com ---

Fra : nikolaj borg

Dato : 14-01-02 10:23

> [...]
> electraum.com og elektronisk musik, så kan man nærmest ikke komme længere
> væk fra den techno-musik som mange forbinder med ecstacy.

Næh, det var ikke sådan ment. Jeg har bare fået e-paranoia af, at alt skal
hedde et eller andet med e for tiden. e-handel, e-government, e-business,
etc. :)

/Nikolaj