Spil og styresystemer
Fra : Mythos

Dato : 14-01-02 00:20

Hej i gruppen

Jeg har nu forhørt mig om de forskellige styresystemer i Windows-familien,
for der var noget der dimerede i min hukommelse om at spil på en NT kerne
ikke er den bedste kombination.
Jeg spurgte i gruppen som har med Windows at gøre om hvilke kerner de
forskellige Windows køre med, og her er svaret så:

Win95, win98 og winme bygger på sammen kerne bygget oven på dos'en - kernet
er så blevet videreudbygget med tiden

WinNT er baseret på NT-kernen og w2k og winxp er videreudviklinger herpå

Så hvis der er nogen af jeg der har fået nogle problemer med visse spil i
XP, så ved i nu hvorfor. Godt nok er det videreudviklet, men det er jo ikke
nogen garanti for at det er blevet lettere at bruge den til spil. Så det er
ikke sikkert det er jeres grafikkort der er noget galt med, hvis tingene
ikke er som de burde være.

Kim Larsen

Fra : Jones

Dato : 14-01-02 01:47

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Windows-familien,
> for der var noget der dimerede i min hukommelse om at spil på en NT

Det, som du formodentlig tænker på, er at der i forbindelse lancering af
Windows 2000 og inden service packs'ne blevet lavet til Windows 2000,
var der rigtig mange, som havde problemer med afvikling af spil.

Men i dag forholder det sig hovedsageligt præcist modsat med Windows
2000 og spil, idet den afvikler dem bedre og mere stabilt. Windows XP
har dog mindre børnesygdomme mht. til spil, men de er næsten
mikroskopiske i forhold, hvad Windows 2000 havde i starten.

MVH Jones

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-01-02 17:59

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev:
> Så hvis der er nogen af jeg der har fået nogle problemer med visse
> spil i XP, så ved i nu hvorfor.

Jeg har fået alle spil til at virke i XP, også dem der ikke funkede i
2000. Selv ældgamle Win95 spil vha. kompatibilitetstilstand...

Venligst
Mikael

Fra : Peter Jespersen

Dato : 16-01-02 11:55

On Mon, 14 Jan 2002 00:20:21 +0100, Mythos wrote:

> [...]
>forskellige Windows køre med, og her er svaret så:
>
>Win95, win98 og winme bygger på sammen kerne bygget oven på dos'en - kernet

WinME byggede på Win98, der byggede på Win95, der delvist
byggede på Win3.x....
(Dette API hedder Win32c og er en afledet af Win32 API'et).
Dette var dog kun et stort problem med de første Win95 udgaver
og resulterede bla i store multitasking problemer.

>WinNT er baseret på NT-kernen og w2k og winxp er videreudviklinger herpå

Og ja XP bygger på W2K der var en omskrivning af NT (NT kernen
var hvad man kalde MIPS fokuseret, hvilket havde lidt af skylden
for den dårlige x86-32 ydelse)
(Dette API hedder Win32)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Backup not found: (A)bort (R)etry (P)anic