Er der egentlig IrDA i Nokia 6310 ?
Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 13-01-02 22:09

Hejsa.
Jeg overvejer at udskifte min Nokia 6210 med den nye 6310, da den har
nogle nye features, jeg godt kunne bruge. Jeg vil blot først lige
sikre mig, at der ikke er noget i 6210, der er blevet fjernet i
afløseren. Og ved at kigge på nokia.dk har jeg opdaget, at den
infrarøde port næsten ikke bliver nævnt. Og der bliver i hvert fald
ikke nævnt noget som helst med at den er IrDA kompatibel.

Så er der nogen der ved om den er det, eller om den er blevet
"reduceret" til 6110/6150 niveauet?

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : alwresuihalert

Dato : 13-01-02 23:11

snip
> [...]
> ikke nævnt noget som helst med at den er IrDA kompatibel.
>
> Så er der nogen der ved om den er det, eller om den er blevet

Det kan jeg ikke forestille mig. Så tror jeg ikke så nemt at de kunne sælge
den. HSCSD er kun smart til IR og en bærbar - dog kan man også bruge
bluetooth, er det med i 6310 eller skal man have et eller andet batteri,
indtil de finder ud af at integrere det i deres telefoner engang i 2003?

Til WAP er GPRS bedst, HSCSD til WAP virker som overkill og opkaldstiden er
der stadig.

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 13-01-02 23:49

On Sun, 13 Jan 2002 23:11:22 +0100, "alwresuihalert"
<lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> wrote:

>Det kan jeg ikke forestille mig.

Nej, det kan jeg heller ikke.
Jeg fandt det bare pudsigt, at de slet ikke nævner IrDA et eneste sted
under beskrivelsen af 6310.

>- dog kan man også bruge
>bluetooth, er det med i 6310 eller skal man have et eller andet batteri,
>indtil de finder ud af at integrere det i deres telefoner engang i 2003?

Bluetooth er heldigvis indbygget i selve telefonen nu.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-01-02 01:20

Mikael Ejberg Pedersen <mikael@ejberg.dk> wrote:

> [...]
>ikke nævnt noget som helst med at den er IrDA kompatibel.
>
>Så er der nogen der ved om den er det, eller om den er blevet

På siden hvor man kan downloade PC Suite 4.5 for Nokia 6310, står der,
at den pt kun virker med IrDA forbindelse (der vil komme en opdatering
til kabel og Bluetooth). De bruger iøvrigt stadig kun IrCOMM og ikke
IrMC, som Ericsson er skiftet til.

http://forum.nokia.com/main/1,6668,5_5_45_10,00.html

Peter

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 16-01-02 11:26

On Mon, 14 Jan 2002 00:20:18 GMT, nulldev@rongsted.dk (Peter Rongsted)
wrote:

>På siden hvor man kan downloade PC Suite 4.5 for Nokia 6310, står der,
>at den pt kun virker med IrDA forbindelse (der vil komme en opdatering
>til kabel og Bluetooth).

Men det skal man åbentbart bare ignorere. Det virker fint med et
kabel. Installationen krævede IR port, men efter den forgæves havde
forsøgt at finde en, fik man mulighed for at ignorere detekteringen af
denne, og installationen fortsatte. Så bare lige ind og rekonfigurere
til kabel, og VUPS......

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 16-01-02 13:01

On Wed, 16 Jan 2002 10:26:27 GMT, mikael@ejberg.dk (Mikael Ejberg
Pedersen) wrote:

>Men det skal man åbentbart bare ignorere. Det virker fint med et
>kabel.

Og det fik jeg vist sagt lige lovlig tidligt. Det er kun "Nokia
Content Copier" der virker. De andre programmer går ned med et hult
drøn, når man tilslutter kablet

Fra : Hans Erik :) amck.dk

Dato : 20-01-02 19:53

Hej Gutter|inder.

Har netop fået 6310'eren.
Ka' bare sige: YAMMI!

Mvh.
Hans Erik :)

Fra : Nick Christensen

Dato : 14-01-02 01:53

> Så er der nogen der ved om den er det, eller om den er blevet

Den har IrDA:
http://www.esato.com/phones/?phone=2&cp=28