WD40 ? er der nogen steder det ikke må bru~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-01-02 21:07

Hejsa,

så til min forskrækkelse at min MC var begyndt at ire lidt på aluét på motor
og et par andre steder

Jeg vil derfor oversprøjte al alu med wd40.

Men er der nogen steder, udover bremser og kæde, som man ikke må sprøjte
wd40 ?

Jeg mener, det kan vel ikke skade lakken eller evt gummipakninger ?

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 13-01-02 21:49

"Thomas Jensen"
> skrev
> Men er der nogen steder, udover bremser og kæde, som man ikke må sprøjte
> wd40 ?
***********************
Dæk - bliver meget glatte ved små-strint, ligeledes sædet.
Desuden er wd40 ikke til indvortes brug

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-01-02 08:18

Armour All.. Vidundermiddlet til al slags plastic/vinyl der er lidt
kedeligt, men .......
smør det aldrig på sadlen, den blir omend glattere en gummisko på is !!!!

--
MVH.
Jon Larsen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-01-02 21:29

Jon Larsen wrote:

> Armour All.. Vidundermiddlet til al slags plastic/vinyl der er lidt
> kedeligt, men .......
> smør det aldrig på sadlen, den blir omend glattere en gummisko på is !!!!

*lol* Det ved jeg alt om, for jeg skulle da også lige give sædet på
offroaderen en omgang Det blev da en del kønnere, men hold da k*ft,
hvor man kurer rundt

--
mvh Jes Vestervang - der lige har fundet en fin cbr600f3 med 15kkm på
klokken til 75k

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-01-02 12:58

Jes Vestervang wrote:

> *lol* Det ved jeg alt om, for jeg skulle da også lige give sædet på
> offroaderen en omgang Det blev da en del kønnere, men hold da k*ft,
> hvor man kurer rundt

Ha, den er lige til Leth. Som forleden da han kurerede hjemmestrikke strømper
mod samme problem. De skulle bare pensles med flydende latex.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-01-02 16:50

Ib Jakobsen wrote:

> Ha, den er lige til Leth. Som forleden da han kurerede hjemmestrikke
> strømper mod samme problem. De skulle bare pensles med flydende latex.

*GRILL*

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-01-02 13:18

> *lol* Det ved jeg alt om, for jeg skulle da også lige give sædet på
> offroaderen en omgang Det blev da en del kønnere, men hold da k*ft,
> hvor man kurer rundt

Jeg bruger noget lædervoks til mit sæde, det gør det også noget pænere, og
er ikke helt så glat. Især ikke hvis man tørrer det grundigt af efter
behandlingen..

Men det er ikke så behageligt når man ikke kan sidde fast.
- Og det gør det ikke bedre med Cordura tøj, her kunne jeg forestille mig,
at man sad bedre fast i lædertøj.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : S.G

Dato : 13-01-02 22:20

bremseskiver
glemmer aldrig da min kæreste efter en tur bagpå brokkede sig over at
bremserne hvinede og pev..Hun tilføjede derefter alvorligt at jeg jo bare
kunne smøre dem for at komme piveriet til livs.

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 14-01-02 20:23

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bremserne hvinede og pev..Hun tilføjede derefter alvorligt at jeg jo bare
> kunne smøre dem for at komme piveriet til livs.

LOL!
De skal da nok holde op med at pive

Casper

Fra : S.G

Dato : 14-01-02 23:06

> LOL!
> De skal da nok holde op med at pive

mindede hende lige om historien her til aften.. Hun mener nu stadigvæk bare
de skal smøres.... så er piveriet jo væk, og den kan stadig bremse.. Hun
skal vist opdrages lidt mere
LOL sq

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-01-02 00:40

> [...]
bare
> de skal smøres.... så er piveriet jo væk, og den kan stadig bremse.. Hun

Hvad er problemet i at smøre dem?
Hun mener selvfølgelig at du skal smøre dem på den rigtige måde, mener at
det er noget specielt fedt bag bremseklodserne for at forhindre rystelser..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 14-01-02 21:47

> [...]
> bremserne hvinede og pev..Hun tilføjede derefter alvorligt at jeg jo bare
> kunne smøre dem for at komme piveriet til livs.

En god ven af mig kørte knallert i 80'erne da ABS bremser begyndte at komme
frem. "So ein ding muss ich auch haben" tænkte han, og smurte konsistensfedt
ind i bremsetromlen på sin Suzuki K50. Faktisk virkede det fint. Den
blokerede aldrig...

Asger
ZX-10

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-01-02 23:12

On Sun, 13 Jan 2002 21:06:50 +0100, "Thomas Jensen"
<oelhunden@yahoo.com> wrote:

Hej Thomas.

>Men er der nogen steder, udover bremser og kæde, som man ikke må sprøjte
>wd40 ?

Ja, bremseskiver og bremseklodser.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-01-02 20:32

> Ja, bremseskiver og bremseklodser.

det hører vel også under bremser ?

Men lak burde vel ikke tage skade af længerevarende kontakt ?

mvh

Thomas

Fra : james

Dato : 16-01-02 16:39

WD 40 er et vidundermiddel....det er fantastisk til at rense fedt og olie fra
skærme og motoren.........(hvad for noe' .....det er da rigtigt! Det opløser
fedt.....hmmmmm....det var måske en RIGTIG god idé at man IKKE sprøjter i
nærheden af hjullejer, kronrørslejer og lignende steder, hvor lidt fedt er
faktisk gavnlig)......men tandbørstning, ja, der trækker jeg grænsen. Det kan
bruges på et stykke papir, og så køres igennem fax maskinen....renser og
smører.....skal ikke overdrives.

-james

Fra : Iceman

Dato : 17-01-02 00:20

I Island hvor jeg kommer fra, bruges det til at sprænge dæk på 4
hjulstrækkere når de er blevet affælget.

Jaja jeg ved det lyder som en historie, men det er faktisk rigtigt. Man
kører med helt ned til 2 psi, for at få dækkene til at flade ud og få større
flade så de ikke synker i sne.

Så er dækkene nød til at være slangeløse for ikke at blive åndsvagt varme.
Dermed er risikoen for affælgning relativt stor, ikke mindst i sidehældning.
For at få dem på igen, sprøjter man bare lidt WD ind og tænder ild med en
lighter og PUFF - problem løst.

Jeg har også set en WD-40 dåse med det røde rør på brugt som bazooka for at
tø en frosset karburator.

Sveinn.

Fra : Armand

Dato : 17-01-02 04:25

Iceman <sveinn.h.svansson@wanadoo.dk> skrev i en

> Jeg har også set en WD-40 dåse med det røde rør på brugt som bazooka
> for at tø en frosset karburator.

Bazooka??
En bazooka har da noget med et missil eller en granat at gøre =

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-01-02 12:34

Iceman wrote:

> I Island hvor jeg kommer fra, bruges det til at sprænge dæk på 4 hjulstrækkere
> når de er blevet affælget.

Jeg godt set det på Discovery. Bare med dieselstart. Det er godt nok skidesmart.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-01-02 23:35

Ib Jakobsen wrote:

> Jeg godt set det på Discovery. Bare med dieselstart. Det er godt nok
> skidesmart.

Også mig Det ser dælme vildt ud, hjulet letter lige 20-30 cm når det
eksploderer
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk