Råddent vand?
Fra : Nikolaj Tuxen Gerstr~

Dato : 13-01-02 19:33

Hej NG,

Da jeg hældte 325 L vand i mit 325L akvarium med haveslangen glemte jeg at
lade slangen løbe et øjeblik for at skylle det gamle vand ud inden jeg
fyldte ankvariet. Der kom måske ca. en 0.2 liter vand i inden jeg blev
opmærksom på at vandet stank.

Tror I det har en betydning for vandet?

På forhånd tak.

Nikolaj

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 13-01-02 20:50

Hej Nikolaj

Hvis du havde sygdom i akvariet, så er det et problem.
Du fortæller ikke rigtigt hvorfor du skifter alt dit vand.
Hvis du med det rådne vand mener det, der evt., har været i slangen, ja så
tror jeg ikke det er noget problem, tværtimod kan det gavne "modningen" af
dit nye vand.
Hilsen
Jørgen

Fra : Nikolaj Tuxen Gerstr~

Dato : 13-01-02 21:57

Hej Jørgen,

Det er et nystartet akvarie, som jeg er ved at gøre klar.

Jeg skal til at holde Tropheus. Jeg har et indkørt filter som jeg vil sætte
på akvariet, såsnart temperaturen er oppe på 25grader Celcius.

Tak for dit svar.

Nikolaj

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-01-02 14:19

"Nikolaj Tuxen Gerstrøm" <nikolaj@jalokin.dk> wrote in message

> Tror I det har en betydning for vandet?

Nej.

mvh
Jan

Fra : Nikolaj Tuxen Gerstr~

Dato : 16-01-02 18:51

Hej Jan,

Tak for dit svar, men jeg foretog nu alligevel et fuldstændigt vandskift.

Mvh
Nikolaj