HH er det en god idé?
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 13-01-02 19:17

Hej Ng.

Jeg bliver student her til sommer, derfor har jeg læst en masse om hvilke
muligheder jeg har for videre uddanelse.
Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil, men HA lyder tiltalende. Jeg ved
dog ikke hvilken linie indenfor HA jeg vil vælge. Jeg har heller ingen
forudsætninger inden for handel, undtaget min studentereksamen. Jeg har
f.eks. ikke haft erhversøkonomi eller noget lignende.

Mit spørgsmål er så om ikke det ville være en god idé, at vælge et 1-årigt
HH forløb først. Dels vil det give min noget viden som jeg senere kan bruge
på HA, dels vil det give et indtryk af hvilken del af HA jeg skal vælge.

Eller er der andre muligheder til at lette mit valg? Er der nogen der har
gode/dårlige erfaringer med 1-årigt HH?

På forhånd tak for svar

Mvh Mark Andreas Christensen

Fra : Brian Nielsen

Dato : 14-01-02 11:31

Hej

Jeg kan fortælle dig at der er en del elever på den et årig, der har de
samme overvejelser som du har. De fleste finder ret hurtigt ud af om økonomi
er noget for dem eller ej. Hvis ikke, så kan du få en elev plads med HH, det
r næsten umulig med en almen.
Jeg har ladet mig fortælle at SS cargo, kun tager elever ind der både har en
almen og en HH.

Men hvis du ønsker at læse er dine manglende forkundskaber i økonomi ikke et
problem på HA.

Du har med en elevplads også mulighed for at læse HD samtidtigt.

så held og lykke
mvh
Cand.Merc.
Brian N.
( og underviser på HH)

Mark Andreas Christensen <Machs-nospam-@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1sim7$24je$1@news.cybercity.dk...

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 14-01-02 18:31

"Brian Nielsen" <br.nielsen@privat.dk> wrote in message

> Hej

Hej. Tak for svaret.

Jeg har lige et par tillægsspørgsmål: Hvordan er arbejdsbyrden i forhold til
almen gymnasium? Hvad med niveauet? Jeg kan se, at man kan nøjes med at have
ét højniveau fag. Det lyder ikke så hårdt.

Hvad med mødetiderne? Er det fra kl. 8 til kl.14 som på gym?

Hvordan er aldersfordelingen? Kommer der mange der netop har afsluttet
gymnasium?

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Ps. Du skulle vel ikke undervise i Viby ved Århus vel?

Fra : Brian Nielsen

Dato : 14-01-02 20:11

Det sidste først, Nej jeg er eksilnordjyde i det sjællandske. Så der er
ingen fare

Nu er HHX det samme som en handelsstudent, så det er fuldstændigt ligesom på
gym. Mht. mødetider er det meget forskelligt hvad skoler gør. Er også lidt
afhængig hvad hvilke valgfag du har haft og hvilke du ønsker. Men i
princippet ja, fra 8-14.

Du har den fordel at Århus Købsmandsskole er en stor skole, hvor de fleste
valgfag bliver oprettet. Det fag du vælger at få på højt niveau vil du have
mellem 9-11 om ugen. Fx. erhvervsøkonomi eller afsætning. De andre fag,
såsom erhvervsret, EU vil have 4-5 timer om ugen. Hvis du får en god lærer,
bør vedkommende i faget med 9-11 timer sørge for at der ikke er
afleveringsopgaver. I andre fag, er det også begrænset. Du har en kæmpe
fordel i at være student i forvejen i forhold til de elever der går på den 3
årig HH. ( mere moden, prøvet eksamen osv.)
Jeg har/haft elever der haft minimum 20 timer job ved siden af. I et par
måneder er der endda nogle der har haft fuldstidsjob ved siden.

mvh Brian

Mark Andreas Christensen <Machs-nospam-@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1v4ci$2bmr$1@news.cybercity.dk...

Fra : CHRistian

Dato : 14-01-02 23:44

"Brian Nielsen" <br.nielsen@privat.dk>'s posting:

:r e: HH er det en god idé?

Hvorfor skiver du "r e: " i dine subjectlinjer? Det er lidt
irriterende at få vist nye indlæg ude af tråden (som en newsreader
jo kan indstilles til , når subjectet skifter).

Det rigtige er "Re: " -- ikke mere, ikke mindre.

HVis det er pga., din OE ikke kan finde ud at at poste korekte, så
står der her http://www.kommunalbastards.org/oe/svtilre.html hvordan
det rettes.

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Brian Nielsen

Dato : 15-01-02 16:00

Takker for link

CHRistian <nospam@direkte.org> skrev i en nyhedsmeddelelse:kfn64u89i7neh1qke2m45bgv72b41tulgr@dtext.news.tele.dk...

Fra : Brian Nielsen

Dato : 15-01-02 16:06

Beklager, kunne ikke finde dk.test

Fra : Brian Nielsen

Dato : 14-01-02 20:13

Hov.

Du spurgte også om alder. Op til 25 og langt de fleste starter direkte fra
gym eller når de har været ude i max. 2 år. Kønsfordelingen; er meget 50/50
på landsplan. Kan sagtens varierer fra skole/klasse i begge retninger.

Brian

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 15-01-02 05:00

> [...]

> på landsplan. Kan sagtens varierer fra skole/klasse i begge retninger.

Jeg har også taget den etårige HH for studenter. Og her var
aldersfordelingen fra 18 år og op til nogen i 30erne. En del havde et
mislykket univesitetsstudium bag sig; de kunne ikke klare den manglende
mødepligt.

Kønsfordeling: 24 drenge og 4 piger. Men det var også en klasse for
matematiske studenter. Niels Brocks Handelsskole i København.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.