Start problemer
Fra : Mythos

Dato : 13-01-02 18:58

Hej i gruppen

Nu efter 23500 km har jeg fået mine første problemer med min Aprilia Rally,
den vil simpelthen ikke starte. Jeg har haft kaburatorsprit i, jeg har
prøvet med æter, men det gav ikke det ønskede resultat. Nu har jeg så
skiftet tændrør, og det hjalp, indtil jeg havde været af dyret i nogle
timer, den ville simpelthen ikke starte. Så tog jeg tændrøret ud og gav det
en gang med stålbørsten, så ville den igen. Jeg har på fornemmelsen at den
pludselig får for meget olie, men jeg er ikke sikker.
Er der nogen her der måske har et hint til hvad det er der kan være galt, og
hvad der kan gøres ved det ?

Kim Larsen

Fra : Mads Jensen

Dato : 13-01-02 19:38

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har haft kaburatorsprit i, jeg har
> prøvet med æter, men det gav ikke det ønskede > resultat.

Æter ?

Hvorfor fanden fylder du æter på den ?

Mads

Fra : Mythos

Dato : 13-01-02 22:03

"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Jeg har haft kaburatorsprit i, jeg har
>
> Æter ?
>
> Hvorfor fanden fylder du æter på den ?
>
> Mads

Æter tænder noget nemmere end benzin, det minder om lattergas

Kim Larsen

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 13-01-02 22:14

Lattergas kan ikke antænde at du ved det!!

Fra : Mythos

Dato : 13-01-02 23:24

"CHAPY/ Kasper Pedersen" <chapy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Lattergas kan ikke antænde at du ved det!!
>
> "Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Det skrev jeg heller ikke !

Kim Larsen

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 14-01-02 13:30

du skriver at æter tænder nemmere end benzin, det er korrekt, men lattergas
kan ikke antænde!!

det skriver du jo!!

Fra : CellKey.dk

Dato : 14-01-02 14:13

Han skrev:
> [...]
Tror han mener at effekten af æter minder om effekten af lattergas.

Venlig hilsen
Mads Poulsen.

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 14-01-02 14:33

Og, for det er sq ikke lige sådan at sætte lattergas til!!.....

Der er sq mange ting at tage højde for, da man skal tilpasse benzin mængden
efter lattergasen!

Fra : Lars Andersen

Dato : 14-01-02 14:48

Ikke for noget, men jeg tror hellere han vil have at vide hvad han skal gøre
fremfor at der bliver diskuteret alt muligt ligegyldigt!!

Prøv at tjekke på www.mopedgallery.com (knaldgodt scooterforum) der findes
en god guide under FAQ om tændrør og hvad man skal gøre afhængig af hvordan
tændrøret ser ud. Det kan jo være gnisten er lige svag nok ifht.
benzinmængden. Eller måske får den for meget olie....

Mvh Lars

Fra : Mythos

Dato : 14-01-02 17:28

"Lars Andersen" <larseaNOSPAM@i9stud1.iprod.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke for noget, men jeg tror hellere han vil have at vide hvad han skal
gøre
> fremfor at der bliver diskuteret alt muligt ligegyldigt!!

Tak for det

Kim Larsen

Fra : Mythos

Dato : 14-01-02 17:28

> [...]
> Og, for det er sq ikke lige sådan at sætte lattergas til!!.....
>
> Der er sq mange ting at tage højde for, da man skal tilpasse benzin

Og glem nu ikke olien, den skal på det nærmeste sprøjtes ind

Kim Larsen

Fra : Mythos

Dato : 14-01-02 17:27

> lattergas

> Tror han mener at effekten af æter minder om effekten af lattergas.
>

> Venlig hilsen
> Mads Poulsen.

Nemly

Kim Larsen

Fra : Mythos

Dato : 14-01-02 17:26

> du skriver at æter tænder nemmere end benzin, det er korrekt, men
lattergas
> kan ikke antænde!!
>
> det skriver du jo!!

Her er hvad jeg skrev: Æter tænder noget nemmere end benzin, det minder om
lattergas

Hvor skriver jeg hvad ?

Kim Larsen

Fra : LaLLe

Dato : 14-01-02 16:44

> [...]
> pludselig får for meget olie, men jeg er ikke sikker.
> Er der nogen her der måske har et hint til hvad det er der kan være galt,

Det kan også være at din CDI eller stator, tændrørshætten er stået af. Lyder
sandsynligt at det er en af de dele specielt når den har kørt så langt :)

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Mythos

Dato : 14-01-02 17:31

"LaLLe" <lalle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Lyder
> sandsynligt at det er en af de dele specielt når den har kørt så langt :)

Lad os håbe det er i det prisleje, for ellers kan det være dyrt nok.
Jeg har i dag talt med min knallert-pusher, han mener den er gal med
olietilførelsen, at der er noget i det system der ikke er som det skal
være. Der var desværre ikke tid i dag eller i denne uge til at kigge på den,
så jeg må lide så længe

Kim Larsen

Fra : Alex Reedtz

Dato : 21-01-02 20:10

Så prøv da at tage olieslangen af karburatoren, rens tændrørtet og bland
lidt olie i benzinen!