VPC / æ, ø, å
Fra : Per Andersen

Dato : 13-01-02 18:41

Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg finder æ/ø/å på tastaturet (VPC /
Win98). Jeg har forsøgt i WIN at sætte tastaturet til dansk, men systemet
kan ikke finde "Danish File". Kan det have betydning at mit MacOS 9.2.2 er
tysk + tysk tastatur? Win98 har nemlig tysk som default.
Et par tips ville glæde mig!
På forhånd tak!
Hilsen
Per

Fra : Karl Antz

Dato : 13-01-02 19:02

Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> [...]
> kan ikke finde "Danish File". Kan det have betydning at mit MacOS 9.2.2 er
> tysk + tysk tastatur? Win98 har nemlig tysk som default.

Du skal efterinstallere dansk tastaturlayout under Windows. Gå i (kan
kun huske havd det hedder på tysk)
Einstellungen/Systemsteuerung/Tastatur, vælg Sprache, klik på Hinzufügen
og vælg Dansk. Klik så på OK, dernæst på Übernehmen. Når din (virtuelle)
PC så beder om Windows-CD'en, smid den ind, så bliver dansk
tastaturlayout installeret.

Er der nogen der fortfarende undrer sig over at jeg bruger en Mac, selv
om det meste af mit pengearbejde foregår på (Virtuel) PC? ))

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Per Andersen

Dato : 13-01-02 21:44

Hej Karl

> [...]
> og vælg Dansk. Klik så på OK, dernæst på Übernehmen. Når din (virtuelle)
> PC så beder om Windows-CD'en, smid den ind, så bliver dansk

Det har jeg gjort: settings / Coltrol panel / Keybort og så Danish. Men på
tros af af VPC 5 CD´en er i, kan den ikke klare det. Hvad gør jeg så?

Hilsen Per

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 13-01-02 22:04

Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> Det har jeg gjort: settings / Coltrol panel / Keybort og så Danish. Men på
> tros af af VPC 5 CD´en er i, kan den ikke klare det. Hvad gør jeg så?
^^^^^^^^^^^
Windows 98 cd'en

Det er den du skal have i.

Thomas Tvegaard

Fra : Per Andersen

Dato : 14-01-02 11:43

Hej Thomas

> ^^^^^^^^^^^
> Windows 98 cd'en
>
> Det er den du skal have i.

Jeg har kun fået en CD ved køber af VPC 5; Alt er på den. De på ståf,eks at
det ikke kan lade sig gøre kun at instalere Win98 fra den. De er flettet
sammen på en eller anden måde. Hvad nu. En måde må der vel være!?

Hilsen Per

Fra : Karl Antz

Dato : 14-01-02 13:51

> [...]

> det ikke kan lade sig gøre kun at instalere Win98 fra den. De er flettet
> sammen på en eller anden måde. Hvad nu. En måde må der vel være!?

Lån dig til en Win98-installationsCD som svarer til din version af
Win98, og følg så den af mig anviste fremgangsmåde

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-01-02 16:06

> Jeg har kun fået en CD ved køber af VPC 5; Alt er på den. De på ståf,eks at
> det ikke kan lade sig gøre kun at instalere Win98 fra den. De er flettet
> sammen på en eller anden måde. Hvad nu. En måde må der vel være!?

VPC CD'en er en hybrid CD, med en ISO partition på hvilken hele win98
installtion ligger. (ISO partitionen er usynlig fra Mac OS)

Gør som du tidligere har forsøgt og husk at have din VPC CD i
computeren, windows bør kunne finde den og hente det ønskede tastatur
layout fra CD'en.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Per Andersen

Dato : 15-01-02 12:48

Hej igen!
Så snart jeg har tid igen vil forsøge nogle af de råd jeg har fået. Og hvis
det ikke fungere må jeg vel skrive igen.
Tak for hjælpen!

Hilsen Per

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-01-02 13:15

Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> Så snart jeg har tid igen vil forsøge nogle af de råd jeg har fået. Og hvis
> det ikke fungere må jeg vel skrive igen.

de virker! (jeg har selv testet det med Connectix's win98)

<icq:131382336>

Fra : Karl Antz

Dato : 13-01-02 22:12

Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> Det har jeg gjort: settings / Coltrol panel / Keybort og så Danish. Men på
> tros af af VPC 5 CD´en er i, kan den ikke klare det. Hvad gør jeg så?

.... bare en strøtanke: kører du med VPC 5? hvis ja - har du installeret
de nyeste Additions? Eventuelt prøv at geninstallere hele dauljen incl.
Win98. Under OS X var jeg én gang nød til.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-01-02 19:05

Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> Kan det have betydning at mit MacOS 9.2.2 er tysk + tysk tastatur?

nej

> Win98 har nemlig tysk som default.

det har tilgængæld betydning, du skal muligvis have fat i din win98 CD
(eller VPC CD) for at instalere em dansk keybord layout og skrive i
blinde - eller bruge programmet i win98's som svarer til tastatur i din
Æblemenu for at finde ud hvilke taster tegnene ligger på (kan ikke huske
hvad det hedder)

<icq:131382336>