Knallert30 og kørekort...
Fra : Klaus G.

Dato : 13-01-02 15:09

Hvis man køre for hurtigt på en knallert 30, fordi den er tunet, kan man så
miste sit kørekort til bil? Man kan godt hvis det er en knallert45, men hvad
med knallert30?

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : alexbo

Dato : 13-01-02 15:45

Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> skrev >

>Hvis man køre for hurtigt på en knallert 30, fordi den er tunet, kan man så
> miste sit kørekort til bil> --

Det er samme problemstilling som at køre beruset, i sig selv giver det ikke
anledning til kørekort inddragelse, men hvis politiet mener man savner evnen
til at færdes i trafikken kan kortet indrages.

Så hvis du flere gange bliver taget på boret knallet i farlige
traffiksituationer, kan de mene at du er uegnet til at have kørekort.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-01-02 23:48

> [...]

> Så hvis du flere gange bliver taget på boret knallet i farlige
> traffiksituationer, kan de mene at du er uegnet til at have kørekort.

Og det er så teoretisk, at jeg uden at slå det op, vil påstå, at det aldrig
har fundet sted og ikke vil finde sted.

Kurt

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 14-01-02 22:33

Det afhænger af, om der kræves almindeligt (bil)kørekort for at køre
knallert30. Man kan kun miste sit (bil)kørekort, hvis man overtræder
reglerne medens man fører et køretøj, som kræver (bil)kørekort (f.eks. bil
eller motorcykel).

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen