Praktisk erfaring med tv-out på et grafikk~
Fra : Andreas

Dato : 13-01-02 13:28

Hej og God Eftermiddag

Her i huset har vi længe luret på at anskaffe, et grafikkort med tvudgang så, vi
kan bruge vores fjernsyn som monitor.

Jeg kan forestille mig at det bliver et 64MB kort i GeForce II klassen, men det
er ikke noget der ligger fast endnu.

Nu er jeg nok klar over at det sikkert ikke er, muligt at anvende et fjernsyn
som monitor hvis man, arbejder seriøst med grafik men, er det muligt at opnå et
fornuftigt skærmbillede hvis man spiller eller ser dvd-film.

Det skal lige tilføjes at fjernsynet er af 100 Mhz typen med et meget roligt og
flimmerfrit billede, hvis det har noget at sige i den forbindelse?

Med Venlig Hilsen

- Andreas

Fra : Thomas

Dato : 13-01-02 15:00

> [...]
opnå et
> fornuftigt skærmbillede hvis man spiller eller ser dvd-film.

Du får ikke det samme skarpe billede på en TVs skærm som på en monitor, så
det kan IMHO ikke bruges til f.eks. Photoshop og lign., men det giver et
godt billede til film og spil. Sørg for, at grafikkortet kan vise billede på
computerskærmen og TV'et samtidigt, hvis det ikke skal stå i samme rum. Jeg
har et voodoo3 med TV-out, og det kan kun vise billede på en skærm ad
gangen. Det er ikke nemt, når skærm og TV står i hvert sit rum, så nu vil
jeg til at eksperimentere med noget trådløst mus og tastatur, og se om det
kan række langt nok.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Deaster

Dato : 13-01-02 16:55

"Andreas" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
opnå et
> fornuftigt skærmbillede hvis man spiller eller ser dvd-film.

Til film er det jo suverænt, men til alt andet ville jeg hellere sidde med
en rigtig kvalitetsskærm.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig