Toilet hvor vandet bliver ved med at løbe
Fra : René Jørgensen

Dato : 13-01-02 13:29

Hej !

Jeg har et problem med at vandet i mit toilet bliver ved med at løbe efter
at jeg har skyldet ud.

Dette gør at man skal bruge ca. 5 minutter på at prøve at stoppe vandet
efter at man har skyldet ud.

Jeg har været ved at kigge på de forskellige dele i vandbeholderen, men kan
ikke se noget der er defekt. Gummi tætningspakningen ser hel og ren ud, og
der er heller ikke meget kalk tilbage efter at jeg har afkalket kummen

Er der nogen der ved hvilken del det er som jeg skal have skiftet ud ? (Det
er et Ifö toilet, hvor man skal trække op for at skylle ud)

På forhånd tak for hjælpen

René

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 13-01-02 13:42

"René Jørgensen" <renerj@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:J3f08.67$jn5.2179@news.get2net.dk...

> Jeg har et problem med at vandet i mit toilet bliver ved med at løbe efter
> at jeg har skyldet ud.

Der kan være to grunde til at et toliet løber:

1. Udløbsventilen er utæt, og svømmerventilen efterfylder fordi vandstanden
er for lav,

2. Svømmerventilen er utæt, vandstanden bliver for høj, og det overskydende
vand løber ud ad overløbet.

Du skal med andre ord se på vandstanden i beholderen. På de fleste kan
man tydeligt se når vandet løber i overløbet.

Hvis svømmerventilen er utæt, kan det skyldes kalk- eller rustpartikler i ventilen,
eller at pakningen er blevet slidt og stiv.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : René Jørgensen

Dato : 13-01-02 14:47

"Bjerg & Olsen" <bjerg.olsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vandstanden
> er for lav,
>
> 2. Svømmerventilen er utæt, vandstanden bliver for høj, og det

Der er problem nr. 1 jeg oplever.

Udløbsventilen består af en plastikring i bunden af vandbeholderen og en
gummiring ovenpå. Gummiringen virker ikke porøs, og der sidder ikke noget
skidt på den.

Hav skal jeg gå hen og købe i vvs butikken ? En ny gummiring ?

Hilsen

René

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 13-01-02 15:31

"René Jørgensen" <renerj@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:vdg08.93$jn5.2677@news.get2net.dk...

> [...]
> skidt på den.
>
> Hav skal jeg gå hen og købe i vvs butikken ? En ny gummiring ?

Noter fabrikat og type og tag den gamle gummiring med.

Sørg for at al kalk etc. er fjernet, og kontroller at mekanikken fungerer som
den skal, når du monterer den nye gummiring.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : René Jørgensen

Dato : 13-01-02 15:46

> [...]
som
> den skal, når du monterer den nye gummiring.

Jeg har servicekortet fra toilettet, hvor der er numre på de enkelte
reservedele.

Er der nogle der ved om der findes en online vvs-butik hvor man kan købe
reservedele til et Ifö toilet ?

Hilsen

René

Fra : Zazaza

Dato : 03-12-02 20:13

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn

Dato : 13-01-02 13:48

René Jørgensen <renerj@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:J3f08.67$jn5.2179@news.get2net.dk...
Hej !

Selv om gummipakningen ser hel og ren ud kan den godt smuldre væk mellem
fingrene når man tager fat i den og den kan også være porøs uden at man kan
se det med det blotte øje. Mvh.Finn

Fra : Michael Guldbrand

Dato : 14-01-02 22:25

Det sker også tit at pakningen ser fint ud, men faktisk er alt for stiv og
derved ikke holder tæt, det kan kun løses med en ny pakning, men den koster
så til gengæld heller ikke mange basseører og da slet ikke i forhold til et
løbende toilet!

Michael

Fra : Zazaza

Dato : 03-12-02 20:19

"René Jørgensen" skrev d. 13-01-02 13:29 dette indlæg :
> [...]
(Det
> er et Ifö toilet, hvor man skal trække op for at skylle ud)

jeg har et IFö toilet der løber!!!

Det er med lille/stort skyl og jeg ikkke afmontere låget.........hvordan
gør man det???

Michael

http://www.kandu.dk/

Fra : kim rasmussen

Dato : 04-12-02 00:37

hej Michael
Du kan få reservedele til dit IFØ toilet i alle byggemarkederne eller hos
sanitetsexperten overfor det nye grønttorv på GL.Køgelandevej.
Du afmonterer låg og trykknapsystemet med en lille skruetrækker ned i den
ene ende af knappen og vip den op, nedeunder sidder en skrueanordning så du
kan løsne hele systemet.
mvh mcloud blikkenslager

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 04-12-02 10:36

Du bør nok også se på din svømmer. Hvis svømmerarmen er groet fast, kan det ske, at vandet bliver ved at løbe, til det når overløbet.
Prøv at se efter, når låget er afmonteret.
Jørgen