Computergrafik eller fotos...?
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-01-02 12:57

Prøv lige denne test...!

På den dette site http://www.fakeorfoto.com - kan I teste hvor gode I er
til at se forskel på rigtigte fotos og et 3D-billeder, som er skabt i en
computer.

Den er virkelig svær, jeg havde kun 8 rigtige ud af 10 mulige....:)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-01-02 13:28

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> computer.
>
> Den er virkelig svær, jeg havde kun 8 rigtige ud af 10 mulige....:)

Jeg fik også kun otte...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-01-02 13:53

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Jeg fik også kun otte...

Jeg fik ni rigtige - weeeheeee! (:

--
//Jonas @ 55.7,12.5
blog | <http://verture.net/>

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-01-02 14:10

Jonas Voss wrote:

> Jeg fik ni rigtige - weeeheeee! (:

Kender du bemærkningen - "mere held end forstand".....:)))

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-01-02 14:22

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Kender du bemærkningen - "mere held end forstand".....:)))

Ja, jeg er bekendt med den (;

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-01-02 14:59

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Ja, jeg er bekendt med den (;

jeg fik 5 af 10, er det ikke det man kalder statistisk ligevægt?

<icq:131382336>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 13-01-02 17:58

> jeg fik 5 af 10, er det ikke det man kalder statistisk ligevægt?

Jeg fik også fem - men så tog det også kun 30 sek. (og jeg bruger også
briller og skulle på wc)

;)

--
mojn, Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-01-02 18:37

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Jeg fik også fem - men så tog det også kun 30 sek. (og jeg bruger også
> briller og skulle på wc)

jeg havde været på wc, men ellers var forholdene nogenlunde identiske.

<icq:131382336>

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-01-02 18:46

> jeg havde været på wc, men ellers var forholdene nogenlunde identiske.

Det forklarer nok hvorfor det gik så godt for mig, jeg havde hverken
været eller skulle til at gå på toilettet, og jeg bruger ikke briller.

Nærmer vi os en altforklarende teori om sammenhængen mellem toiletbesøg,
synskvalitet og evnen til at genkende computergrafik på skærmen? Eller
er det en forhastet konklusion?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-01-02 19:07

> [...]

> Nærmer vi os en altforklarende teori om sammenhængen mellem toiletbesøg,
> synskvalitet og evnen til at genkende computergrafik på skærmen? Eller

nej snarrere en konklusion gående ud på at evnen til at genkende
computergrafik, afhænger af om man forhaster sig

<icq:131382336>

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-01-02 19:45

> nej snarrere en konklusion gående ud på at evnen til at genkende
> computergrafik, afhænger af om man forhaster sig

Øv, jeg tror ellers vi ville have haft forskernes opmærksomhed hvis vi
havde kunne formulere en blot nogenlunde sammenhængende teori om emnet

(^:

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-01-02 22:14

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> nej snarrere en konklusion gående ud på at evnen til at genkende
> computergrafik, afhænger af om man forhaster sig

Jeg var omhyggelig, men jeg blev alligevel snydt at golfbolden og næsen,
jeg regnede med at næsen var et foto som er softet for at narre, det med
golfbolden må være lavet i et fotostudie, ellers kunne man aldrig få den
belysning af græsset.

Fra : Jakob H K

Dato : 14-01-02 11:07

men så tog det også kun 30 sek.

Det er hvad det tog for mig at hente et billede

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-01-02 12:02

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Det er hvad det tog for mig at hente et billede

ok, så har man på forhånd bestemt sig for at gå seriøst til værks. Havde
du ikke besluttet dig for at investere i ADSL eller kabel?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Jakob H K

Dato : 14-01-02 15:49

> ok, så har man på forhånd bestemt sig for at gå seriøst til værks. Havde
> du ikke besluttet dig for at investere i ADSL eller kabel?

Jooe det havde jeg såmænd, men så kom grinchen og stjal alle min penge
*<. Det er en af de her situationer hvor jeg godt ved at jeg ville
spare penge på sigt, men ikke lige har finanserne til at starte
projektet op :-@

Hygge

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-01-02 16:16

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
> *<. Det er en af de her situationer hvor jeg godt ved at jeg ville
> spare penge på sigt, men ikke lige har finanserne til at starte

den kender jeg kun alt for godt

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 14-01-02 17:32

> den kender jeg kun alt for godt

Siger ham der både har ny iBook og G4.

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't"
-Bart Simpson

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-01-02 17:34

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Siger ham der både har ny iBook og G4.

ny _defekt_ iBook og en 2 år gamel G4... men ellers er der noget om
snakken.

<icq:131382336>

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 14-01-02 17:39

> ny _defekt_ iBook og en 2 år gamel G4... men ellers er der noget om
> snakken.

Hrmm, den iBook var da vist ikke helt defekt da du købte den vel?

Hvad blev egentlig nogensinde resultatet - har du helt droppet den eller
venter du på et eller andet?

MVH ANR

"Ohh! A trillion-dollar bill! That's a spicy meatball!"
-Homer Simpson

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-01-02 17:58

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Hrmm, den iBook var da vist ikke helt defekt da du købte den vel?

nej, men jeg købte den ca. 3500kr billigere end hvad jeg fik for min
466SE med den halve mængde RAM)

> Hvad blev egentlig nogensinde resultatet - har du helt droppet den eller
> venter du på et eller andet?

venter

<icq:131382336>

Fra : N/A

Dato : 14-01-02 12:16

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-01-02 12:16

> ok, så har man på forhånd bestemt sig for at gå seriøst til værks. Havde
> de ikke besluttet dig for at investere i ADSL eller kabel?

Jeg vil bare sige, at kabel er bare lækkert. Jeg kan sidde her
med computeren tændt hele tiden og bare få mail og news serveret. Hvis
der ikke lige er noget, kan jeg se QuickTime film på nettet eller høre
iTunes.
Men sig mig, Morten: Det ser ud til, at du skriver her tidligt
og sent. Har du heller ikke et liv?
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-01-02 16:06

> Men sig mig, Morten: Det ser ud til, at du skriver her tidligt
> og sent. Har du heller ikke et liv?

Jo - de øvrige fra mit studie er disse uger i praktik, men da jeg
tidligere har afviklet den praktik periode (merit) der forgår i
øjeblikket, har jeg i øjeblikket kun enkelte kurser samt lidt
studiepolitisk arbejde.
Ellers ligger mine lektioner på dette semester ret spredt: 2 dage
ugenlig inden middag og 3 dage over middag.

Fra : N/A

Dato : 14-01-02 03:12

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-01-02 03:12

> jeg fik 5 af 10, er det ikke det man kalder statisk ligevægt?

Heh, så er jeg heldigvis lisså ligevægtig som dig - 5 af 10 her også :)

Mojn, Thomas

--
"There might be less software on the Mac side of the isle, but a lot of
what's produced for Windows isn't all that good. Crap does not survive

Fra : Magnus Rohde

Dato : 13-01-02 14:05

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Jeg fik også kun otte...

Det gjorde jeg også...

Magnus

Fra : Jakob H K

Dato : 13-01-02 14:30

Jeg fik kun syv, det blå glas missede fordi jeg ikke fulgte min
intuition

Hygge

Jakob H K

Fra : Simon T

Dato : 13-01-02 16:07

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Jeg fik kun syv, det blå glas missede fordi jeg ikke fulgte min
> intuition

Kom ud med 9/10. Blev narret af sømmmene på bordet (ikke de bøjede)...

Simon T

Fra : Ronty

Dato : 13-01-02 17:52

He he... Bonusrunden gutter... Men blev dog narret af terningerne...

Ronty

On 13/01/02 16:06, in article
1f5yi25.j50ht3swltvyN%simonREMOVE@samfundsnasser.dk, "Simon T"

Fra : MadMacMan

Dato : 13-01-02 14:49

Også kun en otter her :-/

Nicolai

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 13-01-02 19:51

> [...]

> computer.
>
> Den er virkelig svær, jeg havde kun 8 rigtige ud af 10 mulige....:)

He he, jeg fik 10 rigtige - bonusrunden er dog sindsyg! Der fik jeg kun
2 rigtige - nogle fotografer er bare for aktive.

Ellers meget fed side Niels.

Nogen der sidder med Maya på deres OS X og prøver at lave dem efter?

MVH ANR

"Call this an unfair generalization if you must, but old people are
no good at everything."
-Moe Szyslak

Fra : Mikael Kern

Dato : 13-01-02 22:07

Prale, prale: 9/10.
Brugte 4 min. Missede blå glas.

Bonusrunde 4/4!
Hvor svært kan det være......hehe.....)

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals