T39m/HighSpeed/GPRS/Bærbar
Fra : Bart Simpson

Dato : 13-01-02 12:38

Hej !

Er udstyret med en T39m (Data-Highspeed, GPRS hos TDC), og en bærbar.

Jeg har et "problem" når jeg går på internettet gennem ovenstående.

Hvis jeg kører FTP gennem en dos-prompt, ligger jeg ca. på 3-4 KB/Sek......
burde det ikke være en smule højere?

Hvis jeg kører FTP gennem Internet Explorer 6.0 ligger jeg helt nede på
under 1 KB/Sek.... HTTP kan jeg slet ikke køre gennem Browseren !!!

Any ideas???

regards Bart S.

Fra : alwresuihalert

Dato : 13-01-02 14:18

snip
> Hej !
>
> Er udstyret med en T39m (Data-Highspeed, GPRS hos TDC), og en bærbar.

Kører du på Highspeed eller GPRS?

Infrarød til bærbar ikke?

> [...]
>
> Hvis jeg kører FTP gennem Internet Explorer 6.0 ligger jeg helt nede på
> under 1 KB/Sek.... HTTP kan jeg slet ikke køre gennem Browseren !!!

Jeg kan godt gå på WWW/HTTP med en GSM (9600kbps) forbindelse m. T39. Du
burde kunne køre HTTP.

Fra : Bart Simpson

Dato : 13-01-02 14:57

"alwresuihalert" <lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> skrev i en meddelelse
> snip

> Kører du på Highspeed eller GPRS?

Ehhhh... Har både data-abonnement og GPRS.

I menuen til T39m får GPRS et CID=2, også anvendes på deb bærbare.

Og Ja... det er via IR.

Fra : Kim Lethan

Dato : 13-01-02 17:24

"Bart Simpson" <bart@simpson.town> skrev i en meddelelse
> Og Ja... det er via IR.

IR forbindelsen har en max hastighed på 9600 baud.

--
Kim Lethan

Fra : Bart Simpson

Dato : 13-01-02 17:50

"Kim Lethan" <kim.lethan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Bart Simpson" <bart@simpson.town> skrev i en meddelelse
>
> IR forbindelsen har en max hastighed på 9600 baud.

Det er jeg nu ikke helt sikker på at du har ret i !!!

Den er så vidt jeg kan læse meget højere.

Bemærk også at jeg gennem en dos-FTP kunne hente med 3-4 KB, hvilket ikke
burde kunne lade sig gøre med 9600 baud.

Fra : alwresuihalert

Dato : 13-01-02 23:04

snip

> IR forbindelsen har en max hastighed på 9600 baud.

De fleste IR porte jeg har beskæftiget mig med, har en hastighed der svarer
til en almindelig serialport: 115200 bps.

Fra : alwresuihalert

Dato : 13-01-02 23:08

snip

> Ehhhh... Har både data-abonnement og GPRS.

Kan man både køre med GPRS og HSCSD samtidig? Det tror jeg ikke, men jeg er
ikke sikker.

Men jeg ved, at 3-4 kbps lyder meget fornuftigt med 3 * 9600 kbps GSM
kanaler = 28.8kbps(HSCSD).

Jeg har hørt at GPRS skulle have en tilsvarende hastighed, men nogle gange
langsommere.

> I menuen til T39m får GPRS et CID=2, også anvendes på deb bærbare.
>
> Og Ja... det er via IR.

Jeg har ikke personligt prøvet GPRS og bærbar sammen, kun alm. GSM og HSCSD.

Fra : Bart Simpson

Dato : 14-01-02 18:09

> snip

> Kan man både køre med GPRS og HSCSD samtidig? Det tror jeg ikke, men jeg
er
> ikke sikker.

Tak for dit svar..

I menuen er valgt 'GPRS og GSM'... derefter er der defineret én datakonto,
hvor der bla. indgår APN-adresse... Så det må være GPRS...

Er der nogen herinde der kører hurtigere end 3-4 Kbps med hhv. HighSpeed
Data og/eller GPRS????

Jeg har stadig væk ikke fået løst mine problemer med HTTP og FTP gennem
Internet Explorer 6.0..... Der må være andre der har haft oplevelser med
lign?

Fra : Mickey

Dato : 14-01-02 18:09

"Bart Simpson" <bart@simpson.town> wrote in

> Jeg har stadig væk ikke fået løst mine problemer med HTTP og FTP
> gennem Internet Explorer 6.0..... Der må være andre der har haft
> oplevelser med lign?

på din telefon ???

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : Bart Simpson

Dato : 14-01-02 19:25

"Mickey" <003@susie.dk> skrev i en meddelelse
> "Bart Simpson" <bart@simpson.town> wrote in

> på din telefon ???

Internet Explorer på bærbar PC connected gennem IR port, med T39m...

Fra : Mickey

Dato : 14-01-02 21:04

> Internet Explorer på bærbar PC connected gennem IR port, med
> T39m...

nååå - det have nok ellers været nemmere at forklare hvis du ledte
efter IE6 på din telefon ;)

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 18-01-02 09:04

Ja, jeg har også problemer med internet gennem bærbar irda (Win98) og t39.
Jeg har talt med Oranges kundeservice (min teleoperatør og sælger af
telefon) og de fortalte mig at jeg skulle få foretaget en sw opdatering af
min telefon. Det der bare virker underligt i den sammenhæng er at det
tidligere har virket med en hastighed mellem 2,0 kb og 1,0 kb, ikke
synderligt overbevisende.

--
mvh Jes