Et par spørgsmål i denne udsalgstid
Fra : nikolaj borg

Dato : 13-01-02 11:19

I forbindelse med januar-udsalget har jeg været på jagt efter en sofa. Det
lykkedes mig såmænd at finde en fin en, som var på udsalg og det hele. Men:

De havde ikke nogen på lager, men kunne muligvis levere d. 11. marts eller
deromkring. De havde godt nok en stående, men den ville de ikke sælge mig.
Der stod intet sted, at det var en udstillingsmodel. Jeg har to korte
spørgsmål:

1. Der går rygter om, at hvis det ikke tydeligt fremgår, at det er en
udstillingsmodel, har jeg krav på at kunne købe den. Er det korrekt?

2. Er det ikke noget med, at "udsalg" dækker over salg af varer, som man i
forvejen ligger inde med? F.eks. salg af restlager. Bør det ikke hedde
"tilbud" i andre tilfælde?

Jeg vil sætte stor pris på, hvis der er en venlig sjæl, som kan hjælpe mig
med links til relevant argumentation, f.eks. på forbrugerstyrelsens
hjemmeside. Jeg kan ikke umiddelbart finde rundt i den :(

På forhånd tak.

/Nikolaj

Fra : Kiksekage

Dato : 13-01-02 15:32

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse news:a1rmtr$msv$1@egon.worldonline.dk...
> 1. Der går rygter om, at hvis det ikke tydeligt fremgår, at det er en
> udstillingsmodel, har jeg krav på at kunne købe den. Er det korrekt?

http://fi.dk//search/?op=search&words=udsalg
Mon man kan have krav på at købe noget, som sælger ikke vil sælge??

MH