Alarm + fjernbetjent start/stop
Fra : Neser

Dato : 13-01-02 04:02

Hejsa..

Har før set motorcykler med alarm, og enkelte med den smarte finesse at man
kan starte den via fjernbetjening.
Nu er det så at mit spørgsmål lyder, er der nogen der har gode/dårlige
erfaringer med det? Hvad skal man købe? Kan man bruge T-hansens
(http://www.thansen.dk/product.asp?c=35195321&n=282570549&pn=451246749), som
vistnok "kun" er beregnet til scootere (hvortil det også virker, da jeg
kender flere der kører med det).?

Håber der er nogle der kan være behjælpelige med emnet..!!

--
- Neser
Neser@neser.dk

"A' er ikk' fuld, bare lidt swimmel!!" (Martin 18 år)
"Menigheden er dem, der holder med præsten." (Mie 8 år)
"Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og
begravelse." (Christoffer 8 år)
"Reeza tror ikke på Gud, han tror på Allan." (Kate 6 år)
"Når klokken er 12 vender alle sig mod Mekka og bider i kvasterne på
tæppet." (Raymond 7 år)

Fra : Jonas Holt

Dato : 13-01-02 10:45

> Har før set motorcykler med alarm, og enkelte med den smarte finesse at man
> kan starte den via fjernbetjening.

Når jeg sætter min cykel fra mig plejer jeg at sætte den i 1. gear - jeg er bange for at den skal vælte hvis den får et
puf bagfra.

Jeg ved en der fik nogle fine ridser fordi hans CBR600 ikke blev sat i gear da han satte den fra sig på en skråning på
sidestøttebenet... Derfor ved jeg ikke hvor smart det er at den kan startes på afstand.

Hvad smart er der ved fjernbetjent start udover blæreeffekten?

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 13-01-02 12:28

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse
-SNIP-

> Hvad smart er der ved fjernbetjent start udover blæreeffekten?

Tjah... blæreeffekten går da i hvert fald lidt af det hvis man kommer til at
starte modellen mens den står i gear! Jeg har i hvert fald engang hørt
om en fyr der var kommet til at lave sådan et stunt, men hvorvidt historien
er sand skal jeg ikke kunne sige. Men det er vel ikke noget problem på de
fleste nye cykler. De vil vist slet ikke starte når de står i gear med
støttebenet nede.

Casper

Fra : Neser

Dato : 13-01-02 12:51

Tja, én jeg kender kan gøre det med hans Golf 2'er, han bruger det en gang i
mellem til at sætte bilen i gang, så den kan blive lidt varm før han kører
videre...

> [...]
> er sand skal jeg ikke kunne sige. Men det er vel ikke noget problem på de
> fleste nye cykler. De vil vist slet ikke starte når de står i gear med

Har en bekendt, som har et lignende sæt (alarm+fjernbetjent
start/stop+centrallås+startspærre) monteret på hans Golf 2'er, og i det sæt
er der en føler eller lign. det sidder ved gearstangen mener jeg, som så gør
at den ikke kan starte hvis den sidder i gear, og det kan jo være at hvis
man kan få et liddt dyere sæt, at der er en lignende feature med...

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-01-02 13:29

de modeller jeg har set er gået directe på start knabben og hvis støtteben
eller i gear uden kobling trukket så vil den ikke starte...lige som normalt.

jeg har selv haft den på min skibber 150, og var meget glad for
funktionen....scotteren var parkeret i cykelskur i gården, mig på 1 sal...gå
over til vindue...start knallerten....tag jakken på og gå ned i gården...så
har scotteren stået og summet i fem minutter, og er varm og klar til kørsel
med det samme....

Lasse

Fra : Armand

Dato : 13-01-02 16:11

Lasse Lundberg <laslun@mail.dk> skrev i en

> [...]
> i gården...så har scotteren stået og summet i fem minutter, og er
> varm og klar til kørsel med det samme....

Jeg har endnu ikke ejet en motorcykel der ville starte uden choker om
morgenen.
At trække chokeren forud, når man stiller den fra sig om aftenen kunne
løse startproblemet - men tilgengæld vil motoren så stå og spinne med
3000+ rpm efter blot det første halve minut, og dét er heller ikke
særligt formålstjenstligt :-/

--
Armand.
(de godt kunne forestille sig systemet til hans bil (en i'er) ude ved

Fra : Søren L Hansen

Dato : 14-01-02 10:36

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<a1s89r$1mi6$1@news.cybercity.dk>...
> Armand.
> (de godt kunne forestille sig systemet til hans bil (en i'er) ude ved
> kantstenen på denne tid af året!)

Jeg kender nogen der har det. De bor i Yellowknife, lidt nord for
polarcirklen i Canada. DER er det rigtig rigtig smart, for at sætte sig ud
i en minus 40 grader kold bil er vist ikke noget nogen bryder sig om...

Og så har jeg en kollega der bruger benzinfyret i bilen for at køre de 2200
m han har på arbejdet...

Sådan er der så meget...
--
Søren
s@motortosse.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 14-01-02 10:56

> Og så har jeg en kollega der bruger benzinfyret i bilen for at køre de
2200
> m han har på arbejdet...
>
> Sådan er der så meget...

mercedes CDI motorer har std oliefyr, som starter når bilen startes, for
hurtigere at nå driftstemp. Desuden en generel rar ting, og så vidt vides,
er miliø og den økonomiske situation også fin med løsningen, hvis man tænder
fyret 10-15 min før man skal afsted.

Mads Lund, der blot erkender elstart som en luksus ting efter der er kommet
2 større 2 T maskiner i stalden
KTM300, KX500 som man gør alt for ikke går i stå når først de er startet.

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 16-01-02 17:56

> Og så har jeg en kollega der bruger benzinfyret i bilen for at køre de
2200
> m han har på arbejdet...

De't sq da klart - ellers bliver den jo aldrig varm....

Rasmus

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 14-01-02 19:23

skipperen havde ike choker eller noget....gashåndtag og for og bagbremse
lige som på knallert 45
den tøffede altid i lidt høje rpm i starten og skuede så selv ned for
chokeren 1-2 min efter start

Lasse

Fra : Armand

Dato : 13-01-02 16:16

Fra : Neser

Dato : 13-01-02 17:54

> jeg har selv haft den på min skibber 150, og var meget glad for
> funktionen....

Var det så også den fra T. Hansen, eller var det et andet mærke, og i så
fald hvilket..??

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 14-01-02 13:27

den fik jeg vist igennem TMP, og den hed vist noget med demo, den drænede
aldrig batteriet, hylede næsten aldrig uden grund....jo den var jeg rimelig
glad for

Lasse

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-01-02 13:52

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk>
> den fik jeg vist igennem TMP, og den hed vist noget med demo, den drænede
> aldrig batteriet, hylede næsten aldrig uden grund....jo den var jeg
rimelig
> glad for

Og min demo alarm gik i stykker efter knapt 2år og jeg fik at vide at den
ikke kunne laves. (Dvs den kan stadig slå startspære til/fra og blinke med
blinklysene, men selve alarmen er tavs....) Og den havde jeg givet ca.
1500kr (med en extra sender) hos en Aprilia forhandler ...

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150 98', 37Mm, Crash&Gaffa style

Fra : Armand

Dato : 14-01-02 17:41

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:a1uk0l$rs0$1@sunsite.dk...

> [...]
> med blinklysene, men selve alarmen er tavs....) Og den havde jeg givet
> ca.1500kr (med en extra sender) hos en Aprilia forhandler ...

Sådan går det når man køber demo-varer

Med årsskiftet skal der være to års reklamationsret på alle produkter,
hvorfor det ikke længere kan være et problem hvis sagerne akkurat ikke
holder længere end din!

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-01-02 11:16

> Sådan går det når man køber demo-varer

Så må jeg hellere stave det DeMo Men jeg syntes virkelig det var for
ringe at de ikke kunne skaffe et diagram og/eller henvise til et sted at få
den rep'et.

> Med årsskiftet skal der være to års reklamationsret på alle produkter

Så skal de nok holde 2år og 10dage inden de går i stykker ...

/A

Fra : Buck

Dato : 14-01-02 13:02

Jeg kan varmt anbefale M+S alarmsystemerne fra www.louis.de