nyt grafikkort...
Fra : Kim

Dato : 13-01-02 00:18

Hvis man gerne vil købe et nyt grafikkort der kan det hele incl. 3DFX og som
kan tage alle de nye spil, hvilket skal man så købe ? Prisen er underordnet
?
Jeg kører nu med 1 stk 256 Sd-Mb ram 100 Mhz ,Win 98, AMD K6 - II 500 Mhz
prossessor med 3D now, NVIDIA TNT2 model 64 AGP onboard memory 32 Mb, og
Sound Blaster Live 5.1 men kan ikke køre med 3DFX...:(

Mvh Kim

Fra : Deaster

Dato : 13-01-02 00:40

"Kim" <kio@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prossessor med 3D now, NVIDIA TNT2 model 64 AGP onboard memory 32 Mb, og
> Sound Blaster Live 5.1 men kan ikke køre med 3DFX...:(

Øhh, jeg ville nok købe en ny computer istedet, specielt når prisen er
underordnet.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Kim

Dato : 13-01-02 00:47

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Øhh, jeg ville nok købe en ny computer istedet, specielt når prisen er
> underordnet.

en ny computer ???
det gir min kone sgu da aldrig mig lov til...
men et grafikkort til 1000-1500 kr,-kr må jeg godt få... men hvilket skal
jeg vælge ?
mvh kim

Fra : Deaster

Dato : 13-01-02 01:02

> [...]
> det gir min kone sgu da aldrig mig lov til...
> men et grafikkort til 1000-1500 kr,-kr må jeg godt få... men hvilket skal

Undskyld hvis jeg virker provokerende, men du spørger hvilket gfx kort du
skal købe og som kan køre alle nye spil, og så har du K6-2 500 Mhz
processor? Det stemmer altså slet ikke overens.

Fra : Kim

Dato : 13-01-02 08:51

Nu er det jo ikke alle den ligger inde med den samme viden på dette område
som dig, det er derfor jeg spør og håber på lidt vejledning i denne gruppe.
Hvilket grafikkort vil du så anbefale når jeg "kun" har K6-2 500 Mhz >
processor ?
Mvh kim

Fra : Bo

Dato : 13-01-02 09:28

ejledning i denne gruppe.
> Hvilket grafikkort vil du så anbefale når jeg "kun" har K6-2 500 Mhz >
> processor ?

Jeg ville nok købe et Gforce2 MX, men du får nok svært ved at køre 3dfx
spil, det kræver nok at du køber et voodoo kort, og det er vist lidt passe
med dem.

Hilsen Bo

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-01-02 12:32

Bo wrote:

> Jeg ville nok købe et Gforce2 MX, men du får nok svært ved at køre 3dfx
> spil, det kræver nok at du køber et voodoo kort, og det er vist lidt passe
> med dem.

Sørg endelig for at det bliver et MX eller et MX-400, de kort som hedder
MX200 er nemlig begrænset af en langsom memory bus (ligesom et TNT2 m64
er det hvis man sammenligner med et alm. TNT2. Om kortet så har 32Mb ram
eller 64Mb ram betyder ingenting i stort set alle spil. ALternativt kan
et Geforce 256 også gøre det og det yder ca. det samme som et Gf2mx blot
bruger det mere strøm og ikke alle ældre bundkort kan understøtte det!

Hvis du meget gerne vil spille nogle gamle Glide basseret spil, så kan
du kombinere ovenstående med et eller to Voodoo2 kort. Det er dog snart
længe siden det kom et kun "Glide/3dfx" spil på markedet, så jeg har
svært ved at se behovet. Voodoo kortene bliver du nødt til at købe brugt
da 3dfx ikke findes længere.

Mvh

Bruno

PS. Jeg ville nok købe det/de ønskede kort brugt, kig i dk.marked.privat.edb

Fra : Deaster

Dato : 13-01-02 12:52

> [...]
gruppe.
> Hvilket grafikkort vil du så anbefale når jeg "kun" har K6-2 500 Mhz >

Et GF2 mx eller mx400 kort, men hvis jeg var dig ville nok købe:

Duron 900 Mhz 500kr.
Asus A7V MB: 600 kr.
Asus V7100 GF2-MX 400: 650 kr.

Det bliver ikke meget dyrere end de 1500 kr. du havde sat op, og det bliver
et meget mere harmonisk system.

Husk dog lige en køler til Duronen, men hvis du ikke skal clocke den, kan
den fås for 150-200 kr.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-01-02 00:53

Deaster wrote:

> [...]
> et meget mere harmonisk system.
>
> Husk dog lige en køler til Duronen, men hvis du ikke skal clocke den, kan

Du glemmer lige at manden formodentlig er nødt til at købe ny ram,
strømforsyning og måske endda nyt kabinet og tastatur!

Mvh

Bruno

Fra : Deaster

Dato : 14-01-02 09:19

> Du glemmer lige at manden formodentlig er nødt til at købe ny ram,
> strømforsyning og måske endda nyt kabinet og tastatur!

Nope, han havde allerede 256 Mb sd-ram, og med en 500 Mhz K6-2 er det
rimelig sandsynligt at det er et ATX kabinet, og en 250 watt strømforsyning
burde kunne trække ovenstående.

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 13-01-02 01:55

Kim wrote:

>Hvis man gerne vil købe et nyt grafikkort der kan det hele incl.
>3DFX [...]

Det findes ikke - led (som det allerede er sagt i anden tråd) efter et
gammelt voodoo kort hvis du vil spille glide spil. Eller sæt et
voodoo2kort i.

Christian