Lyd i OS X
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-02 19:29

Hejsa,

Midt mens at jeg sad og arbejdede på min maskine, røg lyden pludselig i
OS X.

Toast 5.1 brændte i baggrunden, iTunes spillede MP3'ere og jeg læste i
MacSOUP. Så kom Entourage tilsyneladende med en mail (=lyd), men der kom
ingen lyd denne gang og iTunes stoppede. iTunes og Audion kan ikke
afspille filer mere, men står bare og glor.

Toast lader også til at være frosset, så det har jeg lige dræbt fra
Terminal. Maskinen kører ellers ufortrødent videre, men uden lyd bliver
jeg nødt til at genstarte... øv!

Er der nogen (Morten der har en idé om, hvad der kan være gået galt
og om jeg kan genvinde lyden uden at genstarte.

Jeg skal lige minde om, at jeg har en Cube og dermed USB højtalere, hvis
det har en betydning.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-01-02 22:01

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Hejsa,
>
> Midt mens at jeg sad og arbejdede på min maskine, røg lyden pludselig i
> OS X.

Jeg har ikke nogen løsning, men jeg har også oplevet problemer med lyden
i OS X, samt dårlig quicktime afspilning.

Pludselig ryger systemlyd og lyd i quicktime player, Windows Media
Player mv. og quicktime film begynder at hakke (stopper ca. hvert 10-15
sek.)
iTunes kan dog fint afspille - ret mystisk.

Efter genstart virker det igen, ligesom lyden fungerer fint hvis jeg
booter i 9.2

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-01-02 00:09

> [...]

> og om jeg kan genvinde lyden uden at genstarte.
>
> Jeg skal lige minde om, at jeg har en Cube og dermed USB højtalere, hvis

Har du prøve at pille højtalerne fra og koble dem til igen? prøv også
med et par hovedtelefoner (de bruger vel ikke USB) for at se om det blot
er lyd via USB eller hele lydsystemet som er stået af.

Ellers, prøv at loggin ind/ud en gang.

<icq:131382336>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-01-02 00:50

> Har du prøve at pille højtalerne fra og koble dem til igen? prøv også
> med et par hovedtelefoner (de bruger vel ikke USB) for at se om det blot
> er lyd via USB eller hele lydsystemet som er stået af.

Nu har jeg genstartet, men det er sket en gang til i mellemtiden. Jeg
har dog ikke prøvet at tage højtalerne fra, men skal prøve næste gang
det sker. Jeg tror at fællesnævneren hver gang har været Toast 5.1, som
i alle tilfælde har brændt i baggrunden.

Der er ikke lydudgang på Cube, så det _skal_ være via USB. Jeg kan sætte
hovedtelefoner på højtalernes forstærker, men så er det jo stadig USB.

> Ellers, prøv at loggin ind/ud en gang.

Det gør jeg også næste gang.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas Dyhr

Dato : 15-01-02 21:35

in article 1f5wwfd.dqrjjj1y1rt1aN%rfn@altavista.net, René Frej Nielsen at
rfn@altavista.net wrote on 12/01/02 19:28:

> [...]
> og om jeg kan genvinde lyden uden at genstarte.
>
> Jeg skal lige minde om, at jeg har en Cube og dermed USB højtalere, hvis
Hej René,

Jeg har også en cool cube m. Os x, og det sker af og til at iTunes fucker
lyden op på den måde som du har beskrevet. Jeg tror at det er en bug, og
muligvis en hardware bug ;) Det sker ofte for mig når både volumen på iTunes
og Mac OS X er skruet helt op; så hvis du vil undgå det sker for ofte, så
skal du bare lade være med at skrue helt begge steder ;)

Dr-Dyhr

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-01-02 22:21

Thomas Dyhr <thomas_dyhr@mail.dk> wrote:

> [...]
> og Mac OS X er skruet helt op; så hvis du vil undgå det sker for ofte, så
> skal du bare lade være med at skrue helt begge steder ;)

Lyden i iTunes er altid skruet helt op, men aldrig systemlyden, for så
bliver det for højt. Da "uheldet" skete var lyden kun på et helt jævnt
niveau, så det kan altså ske selv ved helt almindelige lydniveau'er.

Det har dog nok noget at gøre med Cubens USB lydhåndtering at gøre,
siden at lydprogrammer slet ikke vil virke mere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-01-02 18:08

> [...]

> og Mac OS X er skruet helt op; så hvis du vil undgå det sker for ofte, så
> skal du bare lade være med at skrue helt begge steder ;)

Det sker også på min IceBook. Så det må være en mere generel hardware
bug

--
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-01-02 19:03

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> Det sker også på min IceBook. Så det må være en mere generel hardware
> bug

Enten har Apple kvajet sig rigtigt meget, eller også er det en fejl i OS
X. Det må vi håbe, for det er immervæk noget lettere at rette.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Simon T

Dato : 16-01-02 20:28

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Enten har Apple kvajet sig rigtigt meget, eller også er det en fejl i OS
> X. Det må vi håbe, for det er immervæk noget lettere at rette.

Så er det da Apple der har kvajet sig uanset hvad...

Simon T

Fra : Ronty

Dato : 16-01-02 22:18

Den fejl havde jeg også på min cube... Når man skruede helt op for alting
dvs programmet og systemet så skrattede den... Men den gjorde det ikke på
min kærestes cube... Og trods et par (eller 6) besøg på værkstedet i Holland
(hvor det ikke altid gik lige hurtigt) så fik de det aldrig lavet...

Ronty

On 16/01/02 20:28, in article
1f64e5f.5a97ip10jvux6N%simonREMOVE@samfundsnasser.dk, "Simon T"

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-01-02 23:04

> Så er det da Apple der har kvajet sig uanset hvad...

Jo, men hvis det er en software fejl, så er problemet ikke så stort, for
så bliver det vel fikset på et tidspunkt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henning Poulsen

Dato : 21-01-02 16:54

> Det sker også på min IceBook. Så det må være en mere generel hardware
> bug

Og jeg overvejer lige nu at købe en iBook 600 combo... Så er det ikke så fedt,
hvis den har defekter.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-01-02 16:56

Henning Poulsen <henning@imtoosexy.com> wrote:

> Og jeg overvejer lige nu at købe en iBook 600 combo... Så er det ikke så fedt,
> hvis den har defekter.

Det er ikke en defekt - det er en bug, også kaldet en "upoleret
feature", i Mac OS X.

<icq:131382336>

Fra : Henning Poulsen

Dato : 22-01-02 16:33

> Det er ikke en defekt - det er en bug, også kaldet en "upoleret
> feature", i Mac OS X.

Hvis den ikke er defekt, så er den perfekt. Men hvis lyden forsvinder, så ville jeg
kalde det en defekt.
Ho ho ho. Jeg skal ned til Fredgaard og hente min iBook 600 combo i morgen. Og den
skal det næste halve år fortrinsvis bruges til spil og DVD-film. Så vil jeg ikke
have, at lyden pludselig ikke vil virke mere.