/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Bredbånd og Pro@ccess
Fra : Lars kj


Dato : 12-01-02 19:16

HHej

Jeg forstår det ikke helt! Hvad er forskellen på Bredbånd og Pro@ccess?

Sådan som jeg forstår det så er der en router med til Pro@ccess og ikke til
Bredbånd og så er Pro@ccess billigere det fatter jeg ikke en bjælde af!

Vi vil lave et lokal net i opgangen og så sætte en ADSL der på, hvad er
smartest at vælge, her tænker jeg på hastighed og udbyder(der er 16 som skal
på nettet)?

/lars


 
 
Jesper Skriver (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 12-01-02 19:33

On Sat, 12 Jan 2002 19:15:36 +0100, Lars kj wrote:

> HHej
>
> Jeg forstår det ikke helt! Hvad er forskellen på Bredbånd og
> Pro@ccess?
>
> Sådan som jeg forstår det så er der en router med til Pro@ccess og
> ikke til Bredbånd og så er Pro@ccess billigere det fatter jeg ikke en
> bjælde af!

Prisen på Pro@ccess ADSL er plus moms.

> Vi vil lave et lokal net i opgangen og så sætte en ADSL der på, hvad
> er smartest at vælge, her tænker jeg på hastighed og udbyder(der er 16
> som skal på nettet)?

I skal bruge en router, derudover betyder det nok mindre ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Martin Højriis Krist~ (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-01-02 21:08

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
news:a1pudt$6ok$1@sunsite.dk...
> Vi vil lave et lokal net i opgangen og så sætte en ADSL der på, hvad
er
> smartest at vælge, her tænker jeg på hastighed og udbyder(der er 16
som skal
> på nettet)?

Pro@ccess
Evt med egen router så I kan søge om et /27 netværk med 32 IP-adresser
Så kan hver beboer få sin egen faste adresse og der er ikke problemer
med at se hvem fra ejendommen der var der hackede xxx.com

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Lars kj (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars kj


Dato : 12-01-02 22:45

> Pro@ccess
> Evt med egen router så I kan søge om et /27 netværk med 32 IP-adresser

Hvad mener du med det. /27 med 32 IP-adresser og egen router? Er der ikke
altid en router med til Pro@ccess?
og hvor han jeg finde moget om dette (/27) på TDC hjemmeside?

/lars


Martin Højriis Krist~ (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-01-02 22:52

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
news:a1qan4$at3$1@sunsite.dk...
> > Evt med egen router så I kan søge om et /27 netværk med 32
IP-adresser
> Hvad mener du med det. /27 med 32 IP-adresser og egen router? Er der
ikke
> altid en router med til Pro@ccess?

Jo, men hvis du har din egen koster det ikke ekstra at få flere
ip-adresser

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Lars kj (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars kj


Dato : 13-01-02 11:02

>
> Jo, men hvis du har din egen koster det ikke ekstra at få flere
> ip-adresser
>
Det forstår jeg ikke, man kan da ikke bare få globale IP adresser gratis?

/lars


Martin Højriis Krist~ (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-01-02 11:26

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
news:a1rls6$4ru$1@sunsite.dk...
> > Jo, men hvis du har din egen koster det ikke ekstra at få flere
> > ip-adresser
> Det forstår jeg ikke, man kan da ikke bare få globale IP adresser
gratis?

Det koster et redelegeringsgebyr men kvartalsprisen bliver ikke højere.
Sådan var det ihvertfald en gang, forudsat at man havde egen router

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Lars kj (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars kj


Dato : 13-01-02 15:37

> > > Jo, men hvis du har din egen koster det ikke ekstra at få flere
> > > ip-adresser
> > Det forstår jeg ikke, man kan da ikke bare få globale IP adresser
> gratis?
>
> Det koster et redelegeringsgebyr men kvartalsprisen bliver ikke højere.
> Sådan var det ihvertfald en gang, forudsat at man havde egen router
>
Dvs. hvis jeg køber en router og får normal ADSL, så kan jeg "købe" flere IP
adresser?

Kan en D-link 804 klare det med flere IP nemmere eller skal det være en
speciel router?

Hvad koster det at få en IP adresse?

/lars


Jens (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-01-02 15:43

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
news:a1s602$las$1@sunsite.dk...
>
> Kan en D-link 804 klare det med flere IP nemmere eller skal det være en
> speciel router?

Jeg mener ikke at man kan slå NAT fra i en D-Link DI-804 router. Du skal nok
have en lidt mere prof. router, som f.eks. en Cisco, såfremt du skal have
den til at route flere IP-adresser.

Jens



Martin Højriis Krist~ (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-01-02 15:45

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
news:a1s602$las$1@sunsite.dk...
> Dvs. hvis jeg køber en router og får normal ADSL, så kan jeg "købe"
flere IP
> adresser?

Så vidt jeg ved kan man stadig få et routet net med Pro@ccess ADSL.
Man skal selv søge hos RIPE

> Kan en D-link 804 klare det med flere IP nemmere eller skal det være
en
> speciel router?

Alle ether-ether routere burde kunne klare det

> Hvad koster det at få en IP adresse?

Der er vist et tildelingsgebyr på 800 eller noget i den retning

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jens (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-01-02 15:58

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c41a08e$0$17228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Kan en D-link 804 klare det med flere IP nemmere eller skal det være
> en
> > speciel router?
>
> Alle ether-ether routere burde kunne klare det

Ja, det kan de vel såfremt man kan deaktivere NAT i dem!
Korrekt ?

Jens



Martin Højriis Krist~ (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-01-02 16:01

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:Jfh08.19112$Zm5.1811876@news000.worldonline.dk...
> > Alle ether-ether routere burde kunne klare det
> Ja, det kan de vel såfremt man kan deaktivere NAT i dem!
> Korrekt ?

Nu har NAT jo ikke rigtigt noget med en router at gøre, men der er ofte
bygget en NAT-enhed ind i en router.
Hvis man ikke kan slå denne NAT-funktion fra vil jeg tøve med at kalde
det en router og nærmere blot bruge betegnelse NAT-enhed eller lign.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jens (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-01-02 16:16

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c41a476$0$17226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:Jfh08.19112$Zm5.1811876@news000.worldonline.dk...
> > > Alle ether-ether routere burde kunne klare det
> > Ja, det kan de vel såfremt man kan deaktivere NAT i dem!
> > Korrekt ?
>
> Nu har NAT jo ikke rigtigt noget med en router at gøre, men der er ofte
> bygget en NAT-enhed ind i en router.
> Hvis man ikke kan slå denne NAT-funktion fra vil jeg tøve med at kalde
> det en router og nærmere blot bruge betegnelse NAT-enhed eller lign.

Nu var der snak om en D-Link DI-804. Den betegnes af D-Link som en Gateway,
og det er jo faktisk en bedre betegnelse.

Jens



Jens Andersen (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens Andersen


Dato : 13-01-02 22:46

> Så vidt jeg ved kan man stadig få et routet net med Pro@ccess ADSL.
> Man skal selv søge hos RIPE
Så vidt jeg kan forstå er dette kun ved delegering større end /29
Jeg har for nyligt bestilt mit P@ med 8 ip addresser og P@ konsulenten
fortalte at de ville sørge for ansøgningen.
Jeg skulle bare sende en mail til hende med grunden til at jeg vil have dem.
Men nu får vi se om jeg bare får en enkelt eller om jeg rent faktisk får 8
når det bliver installeret i næste måned...

> > Hvad koster det at få en IP adresse?
>
> Der er vist et tildelingsgebyr på 800 eller noget i den retning
Korrekt
Med moms 1000kr (det der står på min ordrebekræftelse)
-Jens Andersen



Jesper Dybdal (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 13-01-02 00:47

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
>news:a1pudt$6ok$1@sunsite.dk...
>> Vi vil lave et lokal net i opgangen og så sætte en ADSL der på, hvad
>er
>> smartest at vælge, her tænker jeg på hastighed og udbyder(der er 16
>som skal
>> på nettet)?
>
>Pro@ccess

Vilkåren for P@ indeholder teksten:

"Kunden må ikke, uden skriftlig tilladelse fra TDC Internet, lade
IP-adresserne overtage eller på anden måde selv lade andre
disponere over netadgangen til Internet eksempelvis ved
tilslutning af andre virksomheders lokalnet til kundens
lokalnet."

Man kunne mistænke at det betyder at TDC ikke er glad for opgange
der deler forbindelsen. Eller har jeg fejlfortolket det? Kan
"en opgang" bestille et abonnement som den derved "ikke deler med
andre"?

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Ulrik Lunddahl (17-01-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 17-01-02 00:21

"Jesper Dybdal" <jdunet@u7.dybdal.dk> wrote:

> Man kunne mistænke at det betyder at TDC ikke er glad for opgange
> der deler forbindelsen. Eller har jeg fejlfortolket det? Kan
> "en opgang" bestille et abonnement som den derved "ikke deler med
> andre"?

En opgang er ikke en juridisk enhed, men en beboerforening er, og hvis der
ikke allerede er en sådan der kan købe pro@ccess kan man jo lave en til
formålet.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil



TBC (13-01-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 13-01-02 00:24

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
news:a1pudt$6ok$1@sunsite.dk...

> og så er Pro@ccess billigere det fatter jeg ikke en bjælde af!

Husk moms !



Steffen Pedersen (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Steffen Pedersen


Dato : 13-01-02 02:34

Hej Lars

Men en pro@ccess har du en bedre service. Hvis din ADSL går ned har TDC 12
arbejdstimer til a få den op igen. Jeg er sikker på, at hvis en opgang deler
en forbindelse brokker TDC sig ikke over det, man kan jo købe den som
forening/ejerforening og ikke som enkeltmand. Man behøver ikke at købe et
helt IP range for, at hele opgangen skal op nettet. Det er jo derfor man har
en router, så man kan kan dele én IP adresse (ikk' Martin Højriis).

Steffen


"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
news:a1pudt$6ok$1@sunsite.dk...
> HHej
>
> Jeg forstår det ikke helt! Hvad er forskellen på Bredbånd og Pro@ccess?
>
> Sådan som jeg forstår det så er der en router med til Pro@ccess og ikke
til
> Bredbånd og så er Pro@ccess billigere det fatter jeg ikke en bjælde af!
>
> Vi vil lave et lokal net i opgangen og så sætte en ADSL der på, hvad er
> smartest at vælge, her tænker jeg på hastighed og udbyder(der er 16 som
skal
> på nettet)?
>
> /lars
>



Martin Højriis Krist~ (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-01-02 03:12

"Steffen Pedersen" <mail@s-p.dk> skrev i en meddelelse
news:Bp508.163$124.4741@news.get2net.dk...
> en router, så man kan kan dele én IP adresse (ikk' Martin Højriis).

Det kan man sagtens, men hvad så når politiet beder om at få at vide
hvem det var der postede børneporno?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Lars kj (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars kj


Dato : 13-01-02 11:00

> Det kan man sagtens, men hvad så når politiet beder om at få at vide
> hvem det var der postede børneporno?
>
Kan man ikke lave det sådan at man kan se hvilken intern IP der har lavet
noget på et bestemt tidspunkt?

/lars


Martin Højriis Krist~ (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-01-02 11:27

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
news:a1rlp6$4lc$1@sunsite.dk...
> > Det kan man sagtens, men hvad så når politiet beder om at få at vide
> > hvem det var der postede børneporno?
> Kan man ikke lave det sådan at man kan se hvilken intern IP der har
lavet
> noget på et bestemt tidspunkt?

Så skal du jo have en NAT-enhed med en kæmpe log. Det har den router der
medleveres vist ikke.
Alternativt kan I sætte en proxy op og tvinge alt trafik igennem den

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jesper G. Poulsen (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 13-01-02 16:32

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3c41640e$0$17222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så skal du jo have en NAT-enhed med en kæmpe log. Det har den router der
> medleveres vist ikke.
> Alternativt kan I sætte en proxy op og tvinge alt trafik igennem den

Eller en Linux-router...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Lars kj (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Lars kj


Dato : 13-01-02 22:47

>
> Eller en Linux-router...
>
Du er det lige det der med Linux og så mig, vi er aldrig blevet rigtige
venner ;) Jeg har prøvet et par gange men vi er aldrig helt enige om hven
der bestemmer.

/lars

ps: men jeg er helt enig i at det kan løse problemet


Jens (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-01-02 23:15

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
news:a1sv6b$2qp$1@sunsite.dk...
> >
> > Eller en Linux-router...
> >
> Du er det lige det der med Linux og så mig, vi er aldrig blevet rigtige
> venner ;) Jeg har prøvet et par gange men vi er aldrig helt enige om hven
> der bestemmer.

Så prøv at tage et kig på http://www.smoothwall.org/
Jeg er heller ikke nogen ørn til Linux, men denne færdig pakke installerede
jeg på 2 min. uden problemer.

Jens



Jesper G. Poulsen (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-01-02 17:55

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
news:dGn08.19269$Zm5.1844285@news000.worldonline.dk...
> Så prøv at tage et kig på http://www.smoothwall.org/
> Jeg er heller ikke nogen ørn til Linux, men denne færdig pakke
installerede
> jeg på 2 min. uden problemer.

Problemet er at en Linux der installeres fra CD-rom ikke er smart som router
(læs: maskinen den skal køre på bliver for dyr i drift, med harddisk og
blæsere og sager).

Kig på http://www.freesco.org istedet.

Pil alle bevægelige dele ud af maskinen (som i forvejen er en 486 med 8-16
MB RAM).


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Jens (15-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 15-01-02 18:31

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3c445f16$0$62845$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
> news:dGn08.19269$Zm5.1844285@news000.worldonline.dk...
> > Så prøv at tage et kig på http://www.smoothwall.org/
> > Jeg er heller ikke nogen ørn til Linux, men denne færdig pakke
> installerede
> > jeg på 2 min. uden problemer.
>
> Problemet er at en Linux der installeres fra CD-rom ikke er smart som
router
> (læs: maskinen den skal køre på bliver for dyr i drift, med harddisk og
> blæsere og sager).

Øh, man kunne jo slukke den når den alligevel ikke bruges.
Det gør jeg da nogen gange med min Cisco 677 ADSL router.

Jens



Jesper G. Poulsen (16-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-01-02 15:55

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
news:HHZ08.429$Eu2.15917@news010.worldonline.dk...
> Øh, man kunne jo slukke den når den alligevel ikke bruges.
> Det gør jeg da nogen gange med min Cisco 677 ADSL router.

Det kan jeg ikke på mit netværk...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Ulrik Lunddahl (17-01-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 17-01-02 00:27

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> Det kan man sagtens, men hvad så når politiet beder om at få at vide
> hvem det var der postede børneporno?

Så må man jo svare at der er en af de x tilsluttede brugere.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste