Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-01-02 19:07

Fra: "TommyGun" <tommy@tommygun.dk>
Emne: Lader Gud kvinder blive voldtaget??
Dato: 11. januar 2002 23:30

Underlig overskrift, ikke??
Jeg kommer meget på en BBS og vi diskuterede abort og alt hvad dertil høre.
Men en sagde "hvis en kvinde bliver voldtaget, var det fordi Gud tillod det"
Hvilket jeg absolut ikke kunne/kan akseptere og svarede også at hvis hans
gud tillod sådant, var jeg glad for jeg tilbad en anden gud.

Men hvad syntes i??

------------------------

Det er en rablende sindssyg argumentation.

Det svarer til at man begår andre uhyggelige forbrydelser, heriblandt
terror, ud fra en vanvittig ide om at det er op til Gud at stoppe een.

Hvis man nu f.eks. skyder een eller anden og bagefter mener at det er Guds
Vilje, så er man da moden til en mentalinstitution?

Jeg må nu nødvendigvis tro på at mennesket har en fri vilje til at gøre godt
eller ondt. Det er et spillerum, som Gud synes at give mennesket.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 13-01-02 01:22

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message

> Jeg må nu nødvendigvis tro på at mennesket har en fri vilje til at gøre
godt
> eller ondt. Det er et spillerum, som Gud synes at give mennesket.

Det har Gud bestemt ikke givet mennesket ret til.
Tværtimod, han gav os 10 bud, og i ingen af dem har vi fået retten til at
være onde.

Faktisk er straffen for ondskab temmelig hård.
Man mister retten til livet, og dermed retten til at leve i paredis

Hedldigvis er hans vilje og evne til tilgivelse mindst lige så stor.
Ellers så det sort ud.

Da Adam og Eva forkastede Guds styreform valgte de samtidig på
menneskehedens vejne at prøve deres egen.

Værsgo sagde herren, skab jeres eget paredis, for i mit vil i jo ikke
underordne jer mine regler.
Hvis i mener i selv er bedre så værsgo at prøve selv at styre verden.

Men i mit paredis er der nu adgang forbudt for jer..
Og ud røg de så, og en vagt blev sat på til at sikre at de ikke sneg sig ind
igen.
(Sjovt at så mange forveksler paredis med himlen)

Faktisk lever vi mennesker den dag i dag i parediset, vel og mærke i det
paredis vi selv har skabt, ud fra vores kundskaber og visdom.

Havde gud været et menneske ville han nok havde søgt patent på hans
skaberværk, for det eneste han egentlig forlangte af de første mennesker,
var at de accepterede Gud som deres skaber og gav ham den ære der tilkommer
en skaber og dermed også tilstod og ærede ham for det han havde skabt.

Kort og godt Gud har copyright på det han har udviklet.

Misundelse er en grim ting, og åbenbart har en af guds åndesønner også været
plaget af denne negative følelse, for ihvertfald prøvede han på at få æren
af guds skabeværk, ved at lokke Eva til at forkaste Gud til fordel for ham
selv.

I skal ikke tro på Gud i kan lige så godt selv.

Nu er Gud en langmodig fyr og en retfærdig gut, så selvfølgeligt vil han da
lade mennesket bevise over for sig selv, at de ikke er i stand til at lede
denne verden, og at den grimme karl der lokkede dem til at forsøge, er en
skiderik.

Gud vil have helt klare linjer og beviser. Vi skal ikke komme bagefter og
kan sige, jammen vi har ikke prøvet denne eller denn styreform endnu, det
gav du os ikke mulighed for. Havde vi fået lov til dette havde vi kunnet
gøre det lige så godt eller bedere end du.

Nej vi bad selv om retten til selv at ville bestemme da vi forkastede guds
ret til hans eget skaberværk.
(Sjovt at høre valgtaler på baggrund af dette)

Ham Johannes har beskrevet det fint sidst i biblen, i hans åbenbarring.

Se TV avisen, se ud af vinduet, læs avisen, gå en tur på gaden. Og se, Gud
havde ret, uanset hvad og hvilken styreform vi mennnesker har valgt gennem
tiden, har vi ikke kunnet skabe et paredis der blot tilnærmelsesvis ligner
eller kan måle sig med guds.
Vi kan ikke lave evit liv, og helbredelse (Al respekt, vi prøver skam endnu
på at gøre det) Vi kan end ikke forhindre ondskaben i at vise sit grimme og
stygge ansigt.

Men en dag vil det nok gå op for de fleste, at ingenøren over alle ingenøre,
og opfinderen over alle opfindere, er bedere til at styre hans egen
opfindelse end en flok selvglade klummermikler.

Og en dag vil vi respektere copyrightet over alle copyrights, og dermed give
opfinderne den ære og respekt hans opfindelse har ret og krav på.

Den dag vil mester selv igen indtræde i bestyrrelsen med hans søn som
bestyrelsesformand. og hans lederskab vil ikke give plads for de dumheder
som de nuværende ledere har.

Ondskab vil ikke findes mere ej heller vil sygdom og nød.

Det står faktisk i håndbogen i lederskab.
Altså håndbogen over alle håndbøger.

I daglig tale kaldes den for "Biblen"

Kan i hygge jer
Med venlig hilsen
En ydmyg opfinder
Bjarne Østergård

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-01-02 19:54

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> wrote in message news:3c40d345$0$62902
> [...]
> underordne jer mine regler.
> Hvis i mener i selv er bedre så værsgo at prøve selv at styre verden.

Hej Bjarne.
Jeg kan se, at du kalder dig "opfinder".
Er det dette verdenbillede og gudsopfattelse, du
har opfundet - eller er der andre ting?

I hvert fald passer den ikke så godt ind i det billede, jeg har
af "syndefaldet".
Jeg mener nemlig, at det ikke var tilfældigt, men at det var
helt bevidst, at det skete. Gud lod mennesket have sin handlefrihed
allerede i "paradiset", eller "forudtilværelsen", som jeg kalder det.
Og mennesket valgte - med viden om konsekvenserne - at gøre det,
som Gud havde forbudt dem. Og derfor blev de vist ud.
Men, ser du, Gud er ret klog! Han vidste godt, at det ville ske, og
det var en del af planen. Uden denne del af planen kunne mennesket
ikke "blive guder", som også bliver omtalt i skabelsesberetningen,
nærmere betegnet under "træet til kundskab om godt og ondt".

Dette var bare min mening. Og jeg har ikke selv opfundet den.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 15-01-02 23:16

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> Hej Bjarne.
> Jeg kan se, at du kalder dig "opfinder".
> Er det dette verdenbillede og gudsopfattelse, du
> har opfundet - eller er der andre ting?
Næh egentlig har jeg blot læst 1. Mosebog.
og hvis ikke man kan kalde det for en opfinderberetning der vil noget, hvad
kan man så kalde det.
Men Faktisk har jeg selv medvirket til 53 patenter og arbejder lige nu på
nr.54

> [...]
> ikke "blive guder", som også bliver omtalt i skabelsesberetningen,
> nærmere betegnet under "træet til kundskab om godt og ondt".

Gud udtaler jo selv at han har skabt mennesker i sit billede.
og det kan man da fortolke på mange måder, men jeg tror at det betyder at
gud besidder samme følelser som os, faktisk bør man af respekt for ham nok
skrive det omvendt, således at gud gav os muligheden for at have følelser og
samvittighed, samt bevisthed om hvem vi selv er.

Og ud fra de byggesten kunne vi så handle frit.
men vi har sikker ikke en så komplet handlefrihed som vores skaber, der er
mange ting vi ikke kan og mange ting vi er nødt til for blot at opretholde
livet.

Der beskrives helt klart at Eva blev lokket af en eller anden, og det var
ikke et menneske.

Jeg er dybt uenig med dig i at mennesker kan blive til guder, så er det
ihvertfald ikke samme bibel vi har læst.
Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvad du lægger i begrebt Gud som jo er en
tittel og ikke et navn.

Men budet om at du må ikke have andre guder end mig er vel ikke til at
misforstå, ej heller at man ikke må gøre sig billeder eller figurer og
tilbede dem som guder.

Jeg ved godt at de fleste kirker overtræder denne regel, men den står der
altså alligevel.

Nogle kirker har altertavler og et billede af en korsfæstet mand man skal
vise respekt for, nogle har hellige ikoner og statuer. Ja nogle kristne
samfund kan endda finde på at ophøje mennesker til helgner og bede til
disse.

Sådan læser jeg altså ikke biblen, men det kan da godt ske at min
religionsopfattelse er helt forkert, for sandt at sige er det min egen
private mening om hvad der står i biblen som jeg læser den.

Jeg er skam konfirmameret og husker godt denne lære, men efter selv at have
læst biblen, kan jeg ganske simpelt ikke få kirkens budskab til at
harmonisere med biblen.

Ihvertfal er afgudsdyrkelse en af de ting som Gud ikke bryder sig om, det
fortæller han da kraftigt igen og igen.

Så at tilbede en pave et kors eller kysse en ring er noget overleveret
vrøvl, nå men det er julen jo også.
Efterhånden er der jo mange der også seriøst tror på julemanden.
Cocakola har en stor magt, det er deres reklame der har givet julemanden
hans nuværende udseende.

Kirken er fuld af sammenblandinger af kultur og religion. Og det er da
hyggeligt nok men helt efter biblen er det nu ikke.

Kirkesamfund og national religion har det med at tilpasse sig den
regeringsmagt der hersker lige nu og her.

Kirken påstår at de må tilpasse sig til tiden, og selvfølgeligt må den det.
men hvis man tror at biblen er Guds ord, kan et menneske ikke tilpasse den
til nogen tid, det kan kun forfatteren altså mester selv.

Et sandt ord kan ikke blive til løgn selv om der går lang tid.

Så enten er det sandt det der står i biblen eller også er det løgn.
Det kan ikke være begge dele.

Mvh
Bjarne

Ingen skal nogensinde få mig til at tro at en del af biblen er løgn og en
anden sandhed, er blot en lille sætning løgn er hele biblen løgn.

Sådan er den jo skrevet og sådan påstår den selv den er.