Opmåling af løberute
Fra : Neiklot

Dato : 12-01-02 18:42

Jeg træner i øjeblikket til Copenhagen Marathon og kunne godt tænke mig at
vide, hvor langt jeg præcis løber.

Er der et sted, hvor man kan leje en eller anden form for "værktøj" man kan
bruge til at måle en rutes længde. Jeg kunne selvfølgelig købe mig en billig
cykelcomputer, men hvor præcist bliver det?

En anden ting. Er det virkelig rigtigt, at der ikke er nogen dansk
nyhedsgruppe om løb?

Med venlig hilsen
Nikolai

Fra : Morten

Dato : 12-01-02 22:30

Neiklot wrote:

> [...]
> "værktøj" man kan bruge til at måle en rutes længde. Jeg kunne
> selvfølgelig købe mig en billig cykelcomputer, men hvor præcist

Vil du have resultatet inden for 100m for en 20km tur, eller hvordan
definerer du "præcist"?

> En anden ting. Er det virkelig rigtigt, at der ikke er nogen
> dansk nyhedsgruppe om løb?

Joda, denne

--
Morten

Fra : Arne Drygaard

Dato : 13-01-02 09:10

Jeg har købt et "korthjul", som jeg så sidder og kører rundt med i
krakskortet, hvilket er præcist nok til mig. Et samlet kort vil selvfølgelig
være bedre, idet der nemt kommer nogle små fejl, når man skifter fra side
til side,

Arne

Fra : Have

Dato : 13-01-02 12:26

Køb eller lån en GPS. De fleste kan måle den afstand du har tilbagelagt,
samt din hastighed.

Jens

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 13-01-02 17:36

"Neiklot" <cantik@inbox.as> wrote in message
> [...]
billig
> cykelcomputer, men hvor præcist bliver det?

Det er ganske vist lang tid siden jeg har brugt en cykelcomputer, men jeg
vil da mene at denne metode er ganske præcis. Så vidt jeg erindrer indtaster
man blot hjulets omkreds i millimeter. Således er præcisionen afhængig af
dig, og er du blot omhyggelig med at måle hjulets omkreds, pumpe dækket
tilskrækkeligt etc. vil denne metode være præcis nok til at opmåle løberuter
(afhængigt af dine kriterier, naturligvis).

Kenneth

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-04-02 19:40

> [...]
> mig at vide, hvor langt jeg præcis løber. Er der et sted, hvor man
> kan leje en eller anden form for "værktøj" man kan bruge til at måle

Læs evt. denne artikel om opmåling af ruter:

http://asp.run4fun.dk/opmaal.asp

Der er bl.a. forslag til at måle op via "Det lavende Danmrakskort" til
PC.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Jacob

Dato : 08-04-02 20:00

> [...]
>
> http://asp.run4fun.dk/opmaal.asp
>
> Der er bl.a. forslag til at måle op via "Det lavende Danmrakskort" til

Rigtig mange tak for det gode link, har lige fundet ud af at løbeturen rundt
om Brabrand Sø er 9,5 km og det er jo meget rart at vide

--
Jacob

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-04-02 11:52

"Jacob" <unknown@stofanet.dk> writes:

> Rigtig mange tak for det gode link, har lige fundet ud af at
> løbeturen rundt om Brabrand Sø er 9,5 km og det er jo meget rart at
> vide

Hvilken metode endte du med at bruge?

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Jacob

Dato : 09-04-02 12:45

> Hvilken metode endte du med at bruge?
>
> -j

Det program som Morten Lentz har lavet. Det kan fx bruges sammen med et
online krak kort. Lidt svært at bruge i starten, men når man først får det
lært er programmet godt nok og meget anvendeligt

--
Jacob

Fra : Neiklot

Dato : 13-01-02 19:50

Tak for svarene.
Jeg tror jeg vil købe mig en cykelcomputer og gøre det på den måde. Man kan
vist få en for stort set ingen penge.

Jeg kan ikke bruge krakskortmetoden, da jeg primært løber på små stier, der
ikke er tegnet ind.

GPS lyder ellers også spændende

Med venlig hilsen
Nikolai

Fra : Arne

Dato : 14-01-02 08:50

> [...]
kan
> vist få en for stort set ingen penge.
>
> Jeg kan ikke bruge krakskortmetoden, da jeg primært løber på små stier,

Det er kun et spørgsmål om et bedre kort! Samtidig kan det også bruges på
ferier, kurser og lign, hvor man ikke er hjemme og har sin cykel.

Arne

Fra : Rundude

Dato : 02-02-02 22:40

- Husk at cykelcomputeren skal monteres på en cykel og ikke på anklerne
god fornøjelse.

Jeg har selv målt alle mine ruter op med en cykelcomputer...

mvh
Rundude
Neiklot <cantik@inbox.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c41d6f4$0$89120$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...