Hvilken sport under 34 Heste er bedst/hurt~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 12-01-02 16:40

Hvilen sportsbike/streetracer til lille MC kort er den hurtigste?

Mvh Thomas
SV650

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-01-02 17:41

> Hvilen sportsbike/streetracer til lille MC kort er den hurtigste?

Aprilia RS125 er da ret hurtig, men må vist ikke køres på lille kort pga.
dens vægt/kraftforhold.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-01-02 20:56

On Sat, 12 Jan 2002 17:41:11 +0100, "Martin Sørensen"
<mosREMOVE@laxity.dk> wrote:

>Aprilia RS125 er da ret hurtig, men må vist ikke køres på lille kort pga.
>dens vægt/kraftforhold.

Korrekt !! RS125 vejer ca. 115 kg tør svarende til en curbsidevægt på
ca. 135-140 kg fuldtanket.Den yder 24,3 kW og har således et
effekt/vægt forhold på ca. 0.18 kW/kg hvor det højest tilladte er
0.16...surt show bøv,men sådan er livet.At nogle så _vælger_ at se
stort på det er en ganske anden sag.

-M

Fra : Neser

Dato : 13-01-02 03:49

> [...]
> effekt/vægt forhold på ca. 0.18 kW/kg hvor det højest tilladte er
> 0.16...surt show bøv,men sådan er livet.At nogle så _vælger_ at se

Hva' med RS250'eren... den kan vist fås i to udgaver, én til lille og én til
stort kørekort....

--
- Neser
Neser@neser.dk

"A' er ikk' fuld, bare lidt swimmel!!" (Martin 18 år)
"Menigheden er dem, der holder med præsten." (Mie 8 år)
"Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og
begravelse." (Christoffer 8 år)
"Reeza tror ikke på Gud, han tror på Allan." (Kate 6 år)
"Når klokken er 12 vender alle sig mod Mekka og bider i kvasterne på
tæppet." (Raymond 7 år)

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-01-02 10:53

On Sun, 13 Jan 2002 03:49:17 +0100, "Neser" <Neser@post.tele.dk>
wrote:

>Hva' med RS250'eren... den kan vist fås i to udgaver, én til lille og én til
>stort kørekort....

He-he,man kan drosle meget forskelligt,men det betyder ikke
nødvendigvis at det er nogen god ide )

Det er faktisk svært at anvise en (ikke-droslet) sportscykel i den
kategori,og det er der vel forsåvidt også en grund til....

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-01-02 18:11

Michael K.S. wrote:

> Korrekt !!

I en anden tråd var der vist nogenlunde enighed om at en drosling ikke
behøvede nogen godkendelse i praksis, så der skulle jo ikke noget galt i at
drosle den ved at veje den lidt op Eller også kunne man bare mene at
mc-klunset er en del af mc'en, hvis det vejer nok
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-01-02 19:38

On Sun, 13 Jan 2002 18:11:01 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>I en anden tråd var der vist nogenlunde enighed om at en drosling ikke
>behøvede nogen godkendelse i praksis, så der skulle jo ikke noget galt i at
>drosle den ved at veje den lidt op

Tjah,det kræver ikke meget hovederegning at se at RS'eren skulle på en
ordentlig fedekur så (10-15 kg)....Meget sjovt,meget lidt realistisk i
forhold til blot at drosle en cykel der i forvejen vejer de ca. 156
kg man skal op på for en 25 kw/34 hk cykel

> Eller også kunne man bare mene at
>mc-klunset er en del af mc'en, hvis det vejer nok

Som du kan se af det andet svar,så kan man mene så meget og mange
vælger at se helt bort fra effekt/vægt kravet...det må så være deres
afgørelse men lovligt er det altså ikke,og rent forsikringsmæssigt er
det nok lidt af en gråzone hvad konsekvenser det kunne tænkes at få.

-M

Fra : Armand

Dato : 14-01-02 17:51

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> [...]
> forhold til blot at drosle en cykel der i forvejen vejer de ca. 156
> kg man skal op på for en 25 kw/34 hk cykel

Tjaeh :-/
En massiv jernklods på 2 dm³ (=> 2 liter!) vil veje omkring 16 kg, og
ville fint kunne finde plads under motoren.
Køreegenskaberne ville ikke tage skade deraf - Tværtom: styrevillighed
(à: kurveskift's) gavnes af så lavt et tyngdepunkt som muligt

--
Armand.
(der i samråd med skæremanden på arbejde, ville kunne give Buchbjerg

Fra : Michael K.S.

Dato : 14-01-02 18:04

On Mon, 14 Jan 2002 17:50:43 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Køreegenskaberne ville ikke tage skade deraf - Tværtom

Tror du virkelig selv på det ...naturligvis ville de da det.

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-01-02 21:47

Michael K.S. wrote:

> Tjah,det kræver ikke meget hovederegning

*Pllldr*

> at se at RS'eren skulle på en
> ordentlig fedekur så (10-15 kg)....Meget sjovt,meget lidt realistisk i
> forhold til blot at drosle en cykel der i forvejen vejer de ca. 156
> kg man skal op på for en 25 kw/34 hk cykel

Tjaeh, om ikke andet, er det da en mulighed

> [...]
> afgørelse men lovligt er det altså ikke,og rent forsikringsmæssigt er
> det nok lidt af en gråzone hvad konsekvenser det kunne tænkes at få.

Tjaeh... Det må nærmest være op til folk selv at afgøre det. Rent
forsikringsmæssigt er der også mange forskellige meninger. Mange påstår at
den ikke dækker (det lader nu mest til at være nogen som bare har ondt i
røven), mens andre siger at det ikke er slemt nok til at forsikringen kan
kræve at du betaler pengene tilbage, når selskabet har lagt ud for dig (det
de kalder regres). Der har efterhånden været en hel del tråde om det emne...
At reglerne delvist(!) er tåbelige er der nok ikke den store uenighed om :-/

Fra : Michael K.S.

Dato : 14-01-02 23:43

On Mon, 14 Jan 2002 21:46:51 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>*Pllldr*

Nå ja man kan se'fø'li ikke forpligte nogen ud over deres evner og jeg
har på fornemmelsen at en af grundene til at mange ikke kender eller
anvender effekt/vægt kravet er at de ikke aner hvad begreber som
tørvægt,fuldtanket vægt osv dækker over og vurdering af disse.

>Tjaeh... Det må nærmest være op til folk selv at afgøre det

Øh jow,det _var_ vist det jeg skrev

>. Rent
>forsikringsmæssigt er der også mange forskellige meninger.

Som jeg skrev ja - en gråzone,kan man få sagen clearet _på skrift_ med
forsikringsselskabet så er man da ude over det (forsikringsmæssige)
problem på nemmeste måde - nemt og meget lidt spekulativt.

-M

Fra : S.G

Dato : 13-01-02 13:38

cbr600r fåes droslet, næsten alle BMW modeller ligeså
det er bare et spørgsmål om hvad pengepungen tillader

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 13-01-02 15:02

Hej,

check lige Ducati 750SS, den fås droslet og kan efter endt "prøvetid"
modificeres til normal model...

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-01-02 16:43

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilen sportsbike/streetracer til lille MC kort er den hurtigste?
>
> Mvh Thomas
> SV650

Det er nok Cagiva Mito 125 eller en Cagiva Planet 125.
For en nybegynder vil en større 4 takts mc, nok være billigere i forsikring.
Her kan man vælge en droslet 500/600 cc, evt med fuldkåbe for højere
topfart.
Man kan også vælge en Cagiva Canyon (lidt dyr), den har 34 hk som standard.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : S.G

Dato : 13-01-02 16:50

> Man kan også vælge en Cagiva Canyon (lidt dyr), den har 34 hk som
standard.

jeps og 1 cyllinder.
jeg havde en w16 (samme motor som canyon) og jeg må indrømme man bliver
hurtigt træt af ydelsen hvis man kører mange længere ture.
..samtidig så er de meget svære at komme af med medmindre man vil sætte en
masse penge til

Sebastian, Odense
suzi RF400

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-01-02 18:54

"S.G" skrev

> [...]
> hurtigt træt af ydelsen hvis man kører mange længere ture.
> .samtidig så er de meget svære at komme af med medmindre man vil sætte en

Jeg troede ikke at W16 var på så mange cc.
Den gamle Canyon var på 601 cc, og fra omkring 99 blev den reduceret til 498
cc, men med samme ydelse.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : S.G

Dato : 13-01-02 21:17

w16´eren havde samme motor som den "gamle" canyon der osse var på 600ccm
egentlig underligt at de fjernede 100ccm....
w12´eren var på 350ccm
men den er god nok w16 er på 600ccm

Fra : Christian Knudsen

Dato : 14-01-02 01:39

> [...]
> SV650
>

> Efter min mening, kan man ikke få en rigtig racer på under 34 hk, uden at
der der drosles, hvilket jo er synd.
Jeg tror, at det du leder efter, er en mc, der har 34 hk, og som ser lidt
fræk ud samtidig. Der er ikke mange mc under 34 der opfylder det krav, men
nogle kommer tæt på. Et eksempel der allerede er kommet, er en cagiva 125
mito.
Hvis du vil have en lidt større, skal den sandsynligvis drosles, for at
overholde de 34hk.
Personligt kører jeg rundt på en drosles Suzuki GS500 E med fuldkåbe, fordi
jeg ikke må køre på mere end 34 hks maskiner.
Selv synes jeg den er flot, og ser ret rå ud , når den står alene, men den
forsvinder ligesom lidt, hvis den står ved siden af en sv650 eller en cbr600
eller ligenene. Den kører godt og uden problemer, og anbefales til
begyndere, pga dens letkørthed.
Ellers er et andet eksempel en droslet gsxr250. Sådan en har min bror, og
den er han ret glad for. Den kører også fint, men man kan godt mærke at der
er lidt mere ræs over den. Den trækker dog også på en helt anden måde, da
den skal op på over 8-9000 omdr. før den rigtig tager fat.
Ellers er der et hav af maskiner derude der nemt kan drosles, men en rigtig
racer, det får man ikke, før man må gå forbi de 34 hk.
Selv glæder jeg mig til sæsonnen 2003, hvor jeg får mulighed for at
opgradere. Det bliver sansynligvis en sv650s. Hvis pungen rækker så måske en
cbr600 f3 eller f4, men så kommer forsikringen oveni, og
forsikringsselskaberne, er forøvrigt ikke særlig glade for 600cc'er.
Forresten, kan jeg nævne, at jeg betaler ca. 9300 for min gs500 med kasko
som førsteårskørende, og min bror giver ca 4000 uden kasko, også som
førsteårskørende.
Det store spørgsmål, er ikke, hvad man vil have, eller kan få, men hvor
meget man vil give.

held og lykke med jagten.
christian

P.S. En SV650 kan forøvrigt også nemt drosles, for samme pris som de andre.
dvs mellem 2-3000 spir.

Fra : Neser

Dato : 14-01-02 23:31

> [...]
> Forresten, kan jeg nævne, at jeg betaler ca. 9300 for min gs500 med kasko
> som førsteårskørende, og min bror giver ca 4000 uden kasko, også som
Mener jeg gi'r ca. 2500 årligt uden kasko for min GPZ600R uden kasko, som
førsteårskørende... og så er den ikke droslet (endnu, men det kommer nok..
det er sku' for dyrt at blive snuppet..)..

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-01-02 00:17

Neser wrote:

> Mener jeg gi'r ca. 2500 årligt uden kasko for min GPZ600R uden kasko, som
> førsteårskørende... og så er den ikke droslet (endnu, men det kommer nok..
> det er sku' for dyrt at blive snuppet..)..

Hos GF kan du få det for omkring 1800,- helårligt Uanset størrelse med
0 anciennitet

--
mvh Jes Vestervang - gf-kunde
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 15-01-02 17:32

> Mener jeg gi'r ca. 2500 årligt uden kasko for min GPZ600R uden kasko, som
> førsteårskørende... og så er den ikke droslet (endnu, men det kommer nok..
> det er sku' for dyrt at blive snuppet..)..

Dyrt? Tjaa, det kan nemt koste dig en million eller to....

Mvh
Steen

Fra : Trine Jørgensen

Dato : 14-01-02 16:17

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in news:a1plcl$92o$1
@news.cybercity.dk:

> Hvilen sportsbike/streetracer til lille MC kort er den hurtigste?
>
> Mvh Thomas
> SV650

Jeg kører Aprilia RS 125 på lille kørekort - tjekkede med politi +
forsikring (Tryg) inden køb. Der var ingen problemer på trods af kraft/vægt
forholdet, men tjek med eget forsikringsselskab!

vh/Trine
RS125 (opstaldet )

Fra : Michael K.S.

Dato : 14-01-02 16:30

On 14 Jan 2002 15:17:13 GMT, "Trine Jørgensen"
<dortetrine@homail-nospam.com> wrote:

>Jeg kører Aprilia RS 125 på lille kørekort - tjekkede med politi +
>forsikring (Tryg) inden køb. Der var ingen problemer på trods af kraft/vægt
>forholdet

*LOL*,det har jeg faktisk hørt før og jeg mener også at importøren
(TMP) markedsfører den som værende til lille kort.Mange politifolk er
lykkeligt uvidende om effekt/vægt kravet og kender kun til de 34 hk.

Spurgte du specifikt til om det var okay i forhold til effekt/vægt
kavet eller spurgte du bare om det var okay at køre den på lille kort
??

-M

Fra : Trine Jørgensen

Dato : 15-01-02 09:10

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in

> On 14 Jan 2002 15:17:13 GMT, "Trine Jørgensen"
> <dortetrine@homail-nospam.com> wrote:

<snip>
> Spurgte du specifikt til om det var okay i forhold til effekt/vægt
> kavet eller spurgte du bare om det var okay at køre den på lille kort
> ??
>
> -M
</snip>

Jeg spurgte specifikt til kraft/vægt forholdet - de sagde at det mest var HK
de kiggede efter, og når overskridelsen ikke er større end det er tilfældet
med prillen (kan ikke huske de præcise tal), var det ikke noget de hængte
sig i.

vh/Trine

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-01-02 11:53

On 15 Jan 2002 08:09:44 GMT, "Trine Jørgensen"
> [...]

>med prillen (kan ikke huske de præcise tal), var det ikke noget de hængte

Det må jeg nok sige - fair nok af forsikringsselskabet med en sådan
udmelding idet det jo vitterlig ikke _er_ nogen speciel stor
overskridelse.Politiet - well nu ved jeg ikke om de har givet
enslydende udmelding,de må jo principielt ikke råde til overskridelse
af gældende lovgivning uanset,men der er jo i forvejen en række
områder som politiet betragter som mindre væsentlige (læs stort set
intet gør ved,f.eks EU45 -knallerter).

Personlig ville jeg nu foretrække at have sådan noget på skrift ,et
evt. mundligt tilsagn er _ikke_ nok i en sådan flydende retstilstand.
.....Du får nok ikke nogen fra politiet ),men en fra
forsikringsselskabet ville være rar at kunne trække frem - just in
case !!

-M