hvordan laver man en email liste i eudora ~
Fra : Jakob H K

Dato : 12-01-02 16:28

Hvordan laver man en navngiven liste af modtagere i eudora 5.2 så man er
fri for at taste alle modtagere ind ?

Hygge

Jakob

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 12-01-02 21:06

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Hvordan laver man en navngiven liste af modtagere i eudora 5.2 så man er
> fri for at taste alle modtagere ind ?

Opret et nyt nickname og under adressefeltet indtast alle der skal
modtage.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Jakob H K

Dato : 13-01-02 13:06

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Opret et nyt nickname og under adressefeltet indtast alle der skal
> modtage.

arhhh ok

Hygge

Jakob H K

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 17-01-02 00:50

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]

Bemærk dog nogle små detaljer: Hvis du skriver noget i feltet for Full
Name, så vil kun dette stå som modtager. Hvis du lader Full Name stå
tomt, så bliver hele listen sendt ud til alle. Hvis du ydermere bruger
Nicknames i adressefeltet, så bliver de erstattet på normal vis i hele
den udsendte liste.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Jakob H K

Dato : 17-01-02 11:01

> Nicknames i adressefeltet, så bliver de erstattet på normal vis i hele
> den udsendte liste.

Er det rigtigt forstået at modtagerne så ser en liste med nicknames
istedet for en liste med emailadresser ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 20-01-02 16:30

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Er det rigtigt forstået at modtagerne så ser en liste med nicknames
> istedet for en liste med emailadresser ?

Nej, Eudora sender aldrig nicknames ud. De bliver netop erstattet med
Full Names og e-post-adresserne. Fidusen ved at bruge nicknames i
adressefeltet for en e-postliste er kun, at så behøver du kun
vedligeholde hver adresse ét sted.

Pointen i mit tidligere indlæg var i øvrigt, at hvis du skriver noget
feltet for Full Name, når du opretter din e-post-listen, så bliver
listen med e-post-adresser slet ikke sendt ud. Det kan nogle gange være
ønskeligt, andre gange ikke.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.