FP98 spørgsmål, ny i gruppen!
Fra : Mette Frederksen

Dato : 12-01-02 16:49

hejsa!!!

Jeg har ikke lige fundt debatten her i gruppen før men jeg har meldt mig
fordi jeg har brug for noget hjælp med fp98.

Jeg har opbygget min side med frames
I må gerne tage et kig: http://www.valo.dk/densmallegyde.htm Så ved i hvad
jeg snakker om.

Nu er jeg kommet i tanke om at den at jeg gerne vil have byttet om på left
frame om main frame.. kan mad det?
Altså sådan at min links i mit indeks kommer ud at ligge i højre side?

En anden ting... når jeg arbejder i fp98 så uploader programmet til min
udbyder lige så snart jeg trykker på gem! detter er meget dejligt!!! da det
gør det nemt at arbejde... Men det har også været skyld i at min side er så
tm som den er nu.. for jeg kom på et tidspunkt til at slette det hele
ØV! så der røg hele min hjemmeside som jeg havde arbejdet på i 2 år! og
gnisten er ikke helt den samme når man skal gen opbygge som når man bare
bygger! *LOL*
Så jeg vil høre om det kan lade sig gøre at tage en sikkerhedskopi en gang
mellem? hvordan gør man det? og hvordan tager man den i brug hvis det bliver
nødvendigt?

På forhånd tak for hjælpen
Mette

ps.. jeg håber ikke dette er spørgsmål som i har hørt alt for mange gang og
allerede er trætte af at svare på!

--
\!/
(@ @)

Fra : ha

Dato : 13-01-02 10:51

> Jeg har ikke lige fundt debatten her i gruppen før men jeg har meldt mig
> fordi jeg har brug for noget hjælp med fp98.

Velkommen

> [...]
> jeg snakker om.
> Nu er jeg kommet i tanke om at den at jeg gerne vil have byttet om på left

Ja da.

> Altså sådan at min links i mit indeks kommer ud at ligge i højre side?

Jeg tror dor, at du er nødt til at starte forfra for
at bevare overblikket. Det er dog ikke helt så
galt som det måske lyder, for du kan jo genanvende
alle dine "indholds-sider"

> [...]
> ØV! så der røg hele min hjemmeside som jeg havde arbejdet på i 2 år! og
> gnisten er ikke helt den samme når man skal gen opbygge som når man bare

Ja, og så var det jo ikke nemmere alligevel.
Det med at den udgiver siden automatisk når
du har rettet noget, er jeg ikke bekendt med,
men det må have noget med dine indstillinger
at gøre. Prøv evt. at bruge "gem som" næste
gang du skal gemme, så kan du jo selv vælge
hvor du vil gemme, og når alle ændringer er
udført, kan du uploade til dit webhotel.

Og her gik jeg og troede, at det kun var
"rigtige mænd" der ikke lavede backup.
Surt show.

> Så jeg vil høre om det kan lade sig gøre at tage en sikkerhedskopi en gang
> mellem? hvordan gør man det? og hvordan tager man den i brug hvis det bliver
> nødvendigt?

citat: ..... hvis det bliver nødvendigt.
Mon ikke du mener: N u h v o r d e t e r
b l e v e t n ø d v e n d i g t?
Correct me, if I'm wrong!
Nå, jo selvfølgelig kan du lave en backup.
Du kan kopiere mappen til en backup-mappe
et sted på din harddisk. Du kan zippe den, og
kopiere den ud på disketter eller brænde den
ud på en CD, der er mange muligheder.
Du kan også lave en backup via dit windows
program og gemme derfra.

> På forhånd tak for hjælpen

Velbekom.

> ps.. jeg håber ikke dette er spørgsmål som i har hørt alt for mange gang og
> allerede er trætte af at svare på!

Nej, det var faktisk ret nyt

mvh
ha

Fra : Mette Frederksen

Dato : 13-01-02 16:39

Nu var det jo sådan nogle fine svar jeg fik sidste gang så jeg prøver lide
med lidt flere spørgsmål! *S*

> Prøv evt. at bruge "gem som" næste
> gang du skal gemme, så kan du jo selv vælge
> hvor du vil gemme, og når alle ændringer er
> udført, kan du uploade til dit webhotel.

Hmmm... Me når jeg trykker på "publish" så kommer den med denne publish
boksen og så vil fp98 udgive min side til denne adresse:
www.valo.dk/copy_of_www_valo_dk og det er jo forkert! *S*

hvis jeg så retter teksten til http://www.valo.dk som jo er mit domæne så
kommer fp98 med denne besked:

you cannot copy frontpage web to it self, please choose a diffrent location

hvad gør jeg forkert???

> Og her gik jeg og troede, at det kun var
> "rigtige mænd" der ikke lavede backup.
> Surt show.

Næhhh.. og det er heller ikke kun rigtige mænd der laver stavefejl! *LOL*

> citat: ..... hvis det bliver nødvendigt.
> Mon ikke du mener: N u h v o r d e t e r
> b l e v e t n ø d v e n d i g t?
> Correct me, if I'm wrong!

Ja.. det er nødvendigt!!! *L* for jeg gider altså ikke lave det hele om for
4. gang.. ja... det er rigtigt! det er 3. gang jeg er ved at genopbygge
siden! *LOL*

> [...]
> kopiere den ud på disketter eller brænde den
> ud på en CD, der er mange muligheder.
> Du kan også lave en backup via dit windows

Hvordan ligger man så sin backup nd i frontpage igen? hvis man har slettet
det hele???

På forhånd tak for hjælpen! *S*

Mette

Fra : ha

Dato : 13-01-02 20:02

> Hmmm... Me når jeg trykker på "publish" så kommer den med denne publish
> boksen og så vil fp98 udgive min side til denne adresse:
> www.valo.dk/copy_of_www_valo_dk og det er jo forkert! *S*

Ja, du klikker jo på "publish" = udgiv.

Du skal bare klikke på "gem", så gemmes ændringerne,
men siden udgives ikke.

> hvis jeg så retter teksten til http://www.valo.dk som jo er mit domæne så
> kommer fp98 med denne besked:

Ok, så er det jo fordi du arbejder direkte ude på
dit websted. Så forstår jeg bedre det med at du
ingen kopi(backup eller whatrever) havde.

> you cannot copy frontpage web to it self, please choose a diffrent location

Ja, det er klart.

> hvad gør jeg forkert???

Som nævnt, tror jeg du arbejder direkte på dit websted.
Før du foretager dig yderligere, bør du importere hele
webstedet til en mappe på din harddisk, og så fra den
mappe, foretage de fremtidige rettelser.

Dette gøres ved at klikke på "filer" og derefter "import"

> Næhhh.. og det er heller ikke kun rigtige mænd der laver stavefejl! *LOL*

nej nej.

> Hvordan ligger man så sin backup nd i frontpage igen? hvis man har slettet
> det hele???

Du skal måske lige vænne dig lidt til tanken om,
at dit websted ikke "ligger i frontpage". Det ligger
enten på dit webhotel/og eller på din harddisk.

Lav f.eks. en undermappe i din dokumentmappe
som hedder "hjemmeside", og importer hele sitet
dertil.
Når du så vil åbne/rette i den, åbner du frontpage,
går ind i "filer" og "åbn" hvorefter du finder filerne
i den mappe du importerede sitet til.

Er det sort snak? - så kom igen.

mvh
ha

Fra : Mette Frederksen

Dato : 13-01-02 21:38

> Er det sort snak? - så kom igen.

hmm det hele lyder meget fornuftigt *S* men hvordan får jeg så udgivet min
hjemmeside til mit webhotel? nu bliver det hele jo bare gemt i en mappe! *S*

Mette

Fra : ha

Dato : 13-01-02 21:56

> hmm det hele lyder meget fornuftigt *S* men hvordan får jeg så udgivet min
> hjemmeside til mit webhotel? nu bliver det hele jo bare gemt i en mappe! *S*

Det udgiver jo blot siden til dit webhotel
e f t e r du har lavet alle ændringer.
"fidusen" er jo, at du herefter har en
kopi af webstedet på din egen harddisk
osse.