Erfaring vedr. Savage søges.
Fra : René Dahl

Dato : 12-01-02 14:03

Erfaringer vedr. Suzuki LS 650 Savage søges.
Fordele og ulemper osv osv.

Min kamarat har set på en fra ´91, til 45.000Kr nysynet, pæn, og med ny
eftermont. "bralderudstødning" og 1 års garanti fra forhandler.
Er det for dyrt ??

På forhånd tak.

Mvh.
René D.

Fra : Ole Mastrup

Dato : 12-01-02 18:35

Tja i 1999 kostede den 55.000.- så mon ikke det er noget i overkanten at
give 45 for en 10 år gammel maskine.
Ok den koster 65 i dag, ellers fin sej maskine uden problemer, gammel
konstruktion der er afluset for begynder fejl.
Så det er bare derud af.
Men fra 1991 bør prisen være 35 kilo.
Forhandler er bundet af købeloven som siger 12 måneders reklamations ret.
Så- det er ikke noget ekstra, han giver, det skal han.

Hilsen
Ole

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-01-02 18:45

On Sat, 12 Jan 2002 18:34:40 +0100, "Ole Mastrup" <om@ifom.dk> wrote:

>Forhandler er bundet af købeloven som siger 12 måneders reklamations ret.
>Så- det er ikke noget ekstra, han giver, det skal han.

Ja men en garanti er ikke det samme som en reklamationsret og desuden
er reklamationsretten fra 1.1.2002 2 år og ikke som før 1 år.Det er
forøvrigt ikke lovligt at kalde noget noget en garanti (hvilket dog
mange forbyder sig imod,sikkert af uvidenhed) hvis det ikke stiller
køberen bedre end den alm. reklamationsret,så en garanti skal altså
være en udvidelse af en reklamationsret.

-M

Fra : Esben Laursen

Dato : 12-01-02 19:35

> [...]
> køberen bedre end den alm. reklamationsret,så en garanti skal altså
> være en udvidelse af en reklamationsret.

De første 6 måneder er det garanti, med omvent bevisførelse altså
forhandleren skal kunne bevise den ikke fejler noget..
Men husk nu at forbrugs-/sliddele er IKKE omfattet af
garantien/reklamtionsretten

Esben

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-01-02 19:46

On Sat, 12 Jan 2002 19:35:00 +0100, "Esben Laursen"
<spam@hyber.dk.remove> wrote:

>De første 6 måneder er det garanti

Er det ?? hvordan i forhold til en reklamationsret ??

> med omvent bevisførelse altså
>forhandleren skal kunne bevise den ikke fejler noget..

Det er rigtigt nok altså at bevisførelsen er omvendt de første 6 mdr.
af 24 mdr's perioden,hvilket også virker temmelig ude af trit med
virkeligheden idet det jo også gælder for brugte ting og hvordan man
skulle løfte den bevisbyrde er et åbent spørgsmå.Resultatet bliver nok
at det bliver temmelig svært at sælge brugt,hvis det er noget folk
benytter sig af i stor stil.

-M

Fra : René Dahl

Dato : 13-01-02 01:42

> Men fra 1991 bør prisen være 35 kilo.

Det kan man ikke finde dem til hos en forhandler.(ved godt de er billige fra
ny)
De billigste ligger på ca. 37.000kr privat, og der er jo ikke samme garanti
som hos en forhandler.
Plus, at standen er ret god.

> Forhandler er bundet af købeloven som siger 12 måneders reklamations ret.
> Så- det er ikke noget ekstra, han giver, det skal han.

Da garanti perioden lige er blevet udvidet, skal han netop være sikker på at
den er iorden.
Så derfor den højere pris.

Men er der ikke nogen der har haft så´n en fætter, der kan kan tale for dens
fordele/ulemper.

Mvh.
René.

Fra : Anneli

Dato : 13-01-02 02:28

"René Dahl" <rdgsn@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Erfaringer vedr. Suzuki LS 650 Savage søges.
> Fordele og ulemper osv osv.

Jeg er mægtig glad for min Savage; den er billig i drift og forsikring, den
har remtræk (ingen kædesmøring), den er éncylindret (kun én af hver ting at
vedligeholde og udskifte....den har dog to hjul ;0), den er flot og den
starter og kører helt fino!
Så er der visse detaljer, der ikke er så smarte; tændingslåsen er placeret
helt åndsvagt, sædet skal skrues af for at komme til sikringer m.v.,
værktøjsæsken er et mareridt at åbne og lukke, der er ingen triptæller,
speedometeret sidder på tanken. Jeg har oplevet at min satte ud i fart, men
det blev justeret ved første service, desuden har den undertiden været lidt
ustabil ved høje hastigheder. Tanken rummer kun 10,5 l, den kører ca. 20 -
23 km pr. liter.
Alt i alt er jeg godt tilfreds med min Savage!!

> Min kamarat har set på en fra ´91, til 45.000Kr nysynet, pæn, >og med ny
> eftermont. "bralderudstødning" og 1 års garanti fra forhandler.
> Er det for dyrt ??
En ny koster 65000,-, så det synes jeg faktisk det er!

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki Savage + Jawa mv.