Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
FOTOPAPIR ??
Fra : DOT.COM

Dato : 12-01-02 12:14

Hej.

Hvad for fotopapir er det bedste ?????

og kan jeg købe det i pakker med 50 eller 100 stk ?

Håber i kan hjælpe mig.

PÅ FORHÅND TAK

Jørgen

Fra : Poul Petersen

Dato : 12-01-02 12:56

"DOT.COM" <h8722@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvad for fotopapir er det bedste ?????
>
> og kan jeg købe det i pakker med 50 eller 100 stk ?

> [...]
For at få et " kort " og præcist svar, burde du nok informere lidt mere om
fotopapir " til hvad "?
Mørkekammer - eller digitale billeder til udprint ?
Mvh. Poul Petersen.

Fra : Clark Kent

Dato : 12-01-02 18:30

Det bedste papir er gammeldags barytpapir af mærket Emaks, fremstillet i
Tjekkiet................papiret der gør selv banaliteter til kunst pga. sin
uendelige tonerigdom og sine DYBsorte toner............vil du have
idiotpapir, skal du bare købe Ilford plasticlortet.

Fra : Poul Petersen

Dato : 12-01-02 19:04

"Clark Kent" <ullahof@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uendelige tonerigdom og sine DYBsorte toner............vil du have
> idiotpapir, skal du bare købe Ilford plasticlortet.

Det er muligt barytpapir er godt - men dine udtalelser vedr. Ilford-papir
fortæller en hel del om dig selv.
Poul Petersen.

Fra : Clark Kent

Dato : 12-01-02 19:16

Hvad fortæller det om mig selv..?
Fortæller det ikke mere om dig, at du ikke kan se forskel på lort og
lagkage?

Fra : Poul Petersen

Dato : 12-01-02 20:08

> Hvad fortæller det om mig selv..?
Ikke så lidt - men da jeg gerne holder en sober tone, skal jeg undlade at
skrive det her.
> Fortæller det ikke mere om dig, at du ikke kan se forskel på lort og
> lagkage?
For det første aner du ikke hvilke fotopapir jeg benytter - for det andet
var det for at henlede din opmærksomhed på at man godt kan udtrykke sin
utilfredshed ( med fx. et produkt ) på en pænere måde, eller helt undgå at
nævne det. Dine udtalelser får én til at tænke på om du er importør af
Barytpapir., eller uvenner med Ilford ? Med hensyn til fotopapir er det også
en smagssag - alt er ikke s/hv.
Poul Petersen.

Fra : DOT.COM

Dato : 12-01-02 22:35

Undskyld....................jeg skal bruge til at udprinte mine
digitalfotos.

Fra : Poul Petersen

Dato : 12-01-02 23:33

> Undskyld....................jeg skal bruge til at udprinte mine
> digitalfotos.
>

> "DOT.COM" <h8722@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Jørgen !

Når det drejer sig om udprint af digital fotos, benytter jeg Kodak Premium
Photopaper, som kan købes med 15 ark A4 i en pakke til kr. 40.- eller 10
pakker for kr. 300.-
Om det er det bedste ved jeg ikke - disse papirer er forholdsvis nye og det
er vist et spørgsmål om hvor holdbare ( lysægte ) billederne er, så det
frarådes af andre, med erfaring, at printe billeder, der skal stå fremme -
til fotoalbum hvor der ikke er den store udsættelse for sollys, burde det
være OK.
Dersom andre har viden om hvilke fotopapirer, der har bedre holdbarhed end
ovennævnte, skal de være velkommen til at orientere os.
Venlig hilsen
Poul.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 13-01-02 02:25

Det kommer nok også en del an på, hvilken printer du bruger.
Ellers reklamerer Epson med, at deres nye glossy fotopapir er
langtidsholbart.
Er meget tilfreds med Epsons papir, og det er heller ikke urimelig dyrt.
(bruger selv Epsonprinter). Købte for nyligt Kodak Picturepaper Glossy hos
Computercity (10 pakker a 25 stk. kr. 300-). Det virker til at være godt.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-01-02 10:24

On Sun, 13 Jan 2002 02:24:47 +0100, Niels Svendsen wrote:

>Købte for nyligt Kodak Picturepaper Glossy hos
>Computercity (10 pakker a 25 stk. kr. 300-). Det virker til at være godt.

10 x 25 for 300?!?
Jeg vidste ikke at Låsby-Svendsen var blevet ansat i ComputerCity

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Per F Andersen

Dato : 14-01-02 23:42