Udluftning af scooter!!!
Fra : Lars Andersen

Dato : 12-01-02 11:12

Hej

Jeg har lige totalrenoveret min scooter og har derfor haft alt skildt ad.
Men problemet er, at der i manualen over scooteren står, at hvis man har
haft koblet slangen med to-takts olie fra blanderen (som er monteret på
motoren) skal blandingssystemet udluftes. Der står at dette skal gøres af
aut. aprilia forhandler (aprilia rally), men det står der jo alle vegne. Jeg
tør bare ikke satse på at den blander olie i. Så mit spørgsmål er derfor,
hvordan udlufter man sådan et system??

Mvh Lars

Fra : RpR

Dato : 12-01-02 20:50

> [...]
Jeg
> tør bare ikke satse på at den blander olie i. Så mit spørgsmål er derfor,

Lyder meget underligt. Min Neo's som jeg netop har købt retur fra politiet
har stået stille i næsten 9mdr, og olien pumpede lige så lystigt ud, ingen
problemer der.

Prøv evt. at pille slangen fra, og så stille og roligt at træde
kickstarteren ned 10 - 20 gange med hånden for at se om der kommer olie ud,
der skal ikke komme meget ud, men hvis du kan se der er noget, så er det
fint.
Tænk desuden på at der sidder en mekanisk pumpe og at kablet er meget tyndt,
det luft der kan samles bliver hurtigt pumpet ud.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-01-02 14:31

Hvordan foregår det der med at købe den tilbage fra politiet?? Hvad betaler
man og har man selv førsteret til at købe den eller ???

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-01-02 22:53

> Hvordan foregår det der med at købe den tilbage fra politiet?? Hvad
betaler
> man og har man selv førsteret til at købe den eller ???

Du kan købe den når politiet har auktion, det har de med jævne mellemrum, og
de sætter gerne en lille annonce i avisen der fortæller det. Svjv. har man
ikke førsteret til at købe sin egen knallert tilbage.

Fra : Morten Christensen

Dato : 14-01-02 18:28

okay.... hvor meget kommer man så af med??? sådan ca.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Tommy Fer

Dato : 13-01-02 21:08

> [...]

> har stået stille i næsten 9mdr, og olien pumpede lige så lystigt ud, ingen

At havde stået stille har da ikke noget at gøre med at havde været totalt
afskilt... I det pumpen har været adskilt, gør at der med stor sandsynlighed
vil side luft ipumpen. dette kan give nedsat pumpe effekt eller måske slet
igen.

> [...]
ud,
> der skal ikke komme meget ud, men hvis du kan se der er noget, så er det

Ok, fidus.... men igen.. der kan være tale om nedsat effektivitet....

> Tænk desuden på at der sidder en mekanisk pumpe og at kablet er meget
tyndt,
> det luft der kan samles bliver hurtigt pumpet ud.

Ok, øhh. hvad mener du ? Kablet? mener du slangen?

Jeg ville nok tage en stor sprøjte, fylde den med 2T-olie, sætte denne på
slangen fra olie "tanken" og presse olie igennem mens man jokker på
kickstateren (uden tænding )

Mvh Tommy Fer
Http://fer.adsl.dk

Fra : RpR

Dato : 14-01-02 21:07

> Jeg ville nok tage en stor sprøjte, fylde den med 2T-olie, sætte denne på
> slangen fra olie "tanken" og presse olie igennem mens man jokker på
> kickstateren (uden tænding )

Tjoh, men jeg har _aldrig_ oplevet at pumpen ikke har virket ordentligt,
heller ikke efter total adskillelse.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lars Andersen

Dato : 16-01-02 12:31

Jeg har samlet den. Jeg prøvede at løsne udluftningsskruen, men der kom olie
ud med det samme, da jeg forinden jeg løsnede den havde trædt på
kickstarten, så jeg tror heller ikke man behøves at udlufte, men blot trykke
et par gange på kickstarteren og så er den iorden...

Mvh Lars

Fra : RpR

Dato : 17-01-02 06:58

> [...]
trykke
> et par gange på kickstarteren og så er den iorden...

Manualer har det tit med at være lidt overdrevne, og så er det jo gode penge
til din forhandler hvis den skulle have været derned =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lars Andersen

Dato : 17-01-02 10:44

Ja det ved jeg. Jeg har selv rodet meget med biler og skiftet motorer,
renovere motorer og lavet biler klar til syn osv, så jeg ved godt noget om
teknik, men ville ikke satse motoren på scooteren. Nu ved jeg heller ikke
meget om scootere endnu,men håber da jeg kommer til det.
Takker for svarene

Mvh Lars