div, men hvordan
Fra : Jesper Schlæger

Dato : 11-01-02 23:42

Så er jeg her igen....

Jeg er nu ved at opbygget et site, som skal deles i:

topbjælke
menu l indholdsområde

og jeg ville gerne i dette tilfælde undgå frameset. Jeg synes at have
forstået, at det er muligt med <div></div>, men jeg kan ikke få det til at
virke.

Hvordan indikerer jeg at hver af disse tre Div's skal være, præcist, hvor
jeg vil have dem?

--
Med Venlig Hilsen

Jesper Schlæger
http://home20.inet.tele.dk/schlager
ICQ: 130657518

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 12-01-02 00:49

"Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk> skrev
> Så er jeg her igen....
>
> Jeg er nu ved at opbygget et site, som skal deles i:

[SNIP]
> [...]
> virke.
>
> Hvordan indikerer jeg at hver af disse tre Div's skal være, præcist, hvor

Der er to metoder. Enten via position eller via float. Begge er beskrevet i
følgende artikkel.
http://www.html.dk/artikler/00006/

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 12-01-02 11:25

"Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk> skrev

> Der er to metoder. Enten via position eller via float. Begge er beskrevet
> følgende artikkel.
> http://www.html.dk/artikler/00006/

Og her er så, hvad jeg får ud af det:
http://home20.inet.tele.dk/schlager/test/skabelon.htm

Jeg mangler så to småting for at det _virker_.... Min blå boks kan jeg ikke
få til at fortsætte i al uendelighed (lige så langt som den grønne, der er
relativ i forhold til indhold) og så kan jeg ikke centrere teksten i hvid
boks. Nogen der kan hjælpe?

CSS blå boks:
#menu {
background-color:blue;
position:absolute;
top: 35px;
left: 0px;
width: 150px;
height: 100%;
}

CSS hvid boks:
#top {
background-color:white;
position:absolute;
top: 0px;
left: 0px;
height: 35px;
}

Tekstindhold hvid boks:
#toptekst {
color: #000000;
background-color:transparent;
font: 60% verdena, arial, sans-serif;
text-align: center;
letter-spacing: 1px;
}

Fra : Ostekongen

Dato : 12-01-02 00:53

Jeg har opdelt min i 3 frames, og det fungerer altså fint.
Ved godt, at du skriver du ikke ønsker det.

-Ostekongen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-01-02 02:28

Sat, 12 Jan 2002 00:53:12 +0100, skrev "Ostekongen"
<ostekongen@hotmail.com>:

>Jeg har opdelt min i 3 frames, og det fungerer altså fint.

Hvis man kan, så bør man undgå brug af frames.

Vil du ikke godt lære at citere efter netiketten?
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Søren Søby

Dato : 12-01-02 10:53

Hej Knud (og Ostekongen)

* Jeg er udmærket klar over, at du synes at dette indslag er placeret i den
forkerte gruppe. *
* Det hører hjemme i dk.admin.netikette. *
* Grunden til at jeg har placeret det her, er for at jeg så er sikker på at
både du og Ostekongen ser det. *

> Vil du ikke godt lære at citere efter netiketten?

Hvis du laver en hurtig søgning på "Ostekongen" på google-groups, så vil du
finde ud af at Ostekongen kun har afgivet 5 "svar" i denne gruppe. Meget
tyder altså på, at han er ny, når det gælder nyhedsgrupper. Jeg synes
derfor, at dit svar til ham er særdeles uforskammet. Det kan godt være, at
du ikke kan se det, men et svar som dit er med til at få folk til at forlade
nyhedsgrupper og gå over til fora på hjemmesider. Der blíver man nemlig ikke
slået oven i hovedet, fordi der er nogen, der ikke lige er enig i den måde,
man vælge at lave layoutet på sit svar på. Det er - alt andet lige -
vigtigere HVAD man skiver, i forhold til HVORDAN man skriver det.

> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Har du nogensinde overvejet, at den side du henviser til, slet ikke har
nogen berettigelse i DENNE gruppe?

Blot fordi dette er en nyhedsgruppe, betyder det ikke automatisk at din
netikette er vigtig. Nyhedsgrupper er ikke ens og har ikke den samme
"dynamik". I denne nyhedsgruppe - hvor indslagene hovedsageligt består af
spørgsmål/svar - kommer der sjældent særlig mange svar til et enkelt indlæg.
Det er derfor ikke noget stort problem, hvis folk ikke overholder
netiketten. Dette er ikke tilfældet i en gruppe som dk.admin.netikette, hvor
din citatteknik.html i høj grad har en berettigelse. Synes du ikke at der
burde være forskellige netiketter for forskellige typer nyhedsgrupper?

> Hvis man kan, så bør man undgå brug af frames.

Hvis du skriver en sætning som den ovenstående, er du naturligvis nødt til
at forklare HVORFOR, du ikke mener at man bør bruge frames. Ellers har du jo
ikke hjulpet meget, vel?

> Vil du ikke godt lære at citere efter netiketten?

Her er nogle venlige alternativer til din sætning:
1) Er du ny i de danske nyhedsgrupper så læs dette.
2) Det er en god ide hvis man benytter følgenge citatteknik.
3) Prøv at se følgende side. Den indeholder nogle gode tips til hvordan man
bør opføre sig i de danske nyhedsgrupper.

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 12-01-02 16:03

"Søren Søby" <cyberviking@stofanet.dk> skrev
[SNIP]
> [...]
> din citatteknik.html i høj grad har en berettigelse. Synes du ikke at der
> burde være forskellige netiketter for forskellige typer nyhedsgrupper?

Du kan foreslå at der skal være forskellige Netiketter i news:dk.admin. Der
er en række procedurer for at ændre på en gruppes fundats, som du kan læse
mere om på http://www.usenet.dk.

Jeg finder dog at det er vigtigt at citere i disse grupper, hvis svarene
skal kunne bruges til senere referencer. Et spørgsmål øverst og et svar
nederst. Så ved man hvad det drejer sig om, hvis man søger på
http://groups.google.com efter svar på et eller andet spørgsmål.

Som du selv nævner hører dette spørgsmål til i news:dk.admin.netikette
hvorfor jeg sætter FUT dertil

FUT: news:dk.admin.netikette

[SNIP]

> - Søren Søby