MX eller ikke MX?
Fra : Finn

Dato : 11-01-02 23:37

Hej

Mit Voodoo3 grafik kort er brændt af og nu skal jeg have et nyt kort.
Jeg havde tænkt på et Asus V7100 GF2 MX400. Jeg læser så dog mange steder i
denne gruppe at MX kort er helt "out".

Er det et dumt køb når jeg nu ikke vil ofre mere end 700 kr på et nyt kort?
Får jeg mer "value for money" ved at købe et 200,- billigere TNT2 kort - set
ud fra mit sparsomme spilbrug.

Det skal nemlig siges at jeg spiller ikke ret meget så de helt vilde 3D
specifikationer behøver jeg ikke. Når jeg endelig spiller er det
racersimulatorer og med mit Voodoo3 var jeg egentlig godt tilfreds (Måske
fordi jeg ikke har prøvet andet)

Så nu ikke noget med at foreslå et GF2Ti200 i stedet for, for det mener jeg
er helt overkill til mit brug.

Det skal monteres på en A7V med 700mhz Duron og 256mb ram.

Finn

Fra : SJP

Dato : 12-01-02 21:34

"
Jeg kører med et Asus 7100 MX (fra før der var noget der hed MX200 og MX400)
Dette kører sammen med en 550 Athlon Classic og 320 mb ram. Alle spil kører
helt flydende
med mange detaljer ( og skal alt bare slås til, sætter jeg opløsningen til
800X600)
Jeg får 4200 i 3dmark 2000 og ca 2000 i 3dmark 2001. Jeg har ikke brug for
mere!
Et sådan kort kan fås for ikke ret meget (se http://www.edbpriser.dk/)
Asuskortet er også meget oc- venligt.

Hilsen Stig

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 13-01-02 02:05

Finn wrote:

> [...]
>nyt kort? Får jeg mer "value for money" ved at købe et 200,-
>billigere TNT2 kort - set ud fra mit sparsomme spilbrug.

MX er bedre end TNT2...bestemt 200kr bedre IMHO.

> [...]
>(Måske fordi jeg ikke har prøvet andet)
>
>Så nu ikke noget med at foreslå et GF2Ti200 i stedet for, for det
>mener jeg er helt overkill til mit brug.

Tja...ingen tvivl om at GF2TI200 er ret meget hurtigere end MX-kortet.
Men MX kortet støjer overhovedet ikke og har da en nogenlunde ydelse.
Så hvis du ikke stiller de store krav bliver du da sikkert helt
tilfreds

Christian
(der selv har haft AsusMX kortet, men skifede det ud med et
GF2PRO...jeg spiller lidt mere end dig tror jeg ;)