Sidestørrelse i Powerpoint..... hjæl
Fra : bs

Dato : 11-01-02 18:32

Hej!

Jeg håber dette er den rigtige gruppe for Powerpoint!

Jeg har sat en masse elementer op på en skærmside...

Elementerne udgør tilsammen en firkant.

Når baggrunds-siden/papiret er aflangt... og jeg gerne vil tilpasse
baggrunds-siden/papiret så det passer til elementet som er firkantet!

Hvordan gør jeg så det?

Jeg kan sagtens reducere sidens bredde under sideopsætning ........
men så rykker elementerne med ned i størrelse....!

Hvordan gør man det!

Tak for alt hjælp!

Hilsen
Benny

Fra : SKA

Dato : 11-01-02 19:23

Hvad med du starter med at gå ind i sideopsætning og så vælge højde og
bredde som samme værdi - eksempelvis 25 cm i bredde og højde -
brugerdefineret.

Herefter kan du evt. kopiere elementerne fra "den anden præsentationen".

mvh
Søren

Fra : pre

Dato : 11-01-02 19:17

Det skal beskære. Der er masser af PhotoDraw procedurer indbygget i PP. I
værste fald, læg baggrunden ind i PhotoEditor som har exellente og nemme
beskærings funktioner.
pre

Fra : bs

Dato : 16-01-02 10:59

Hvordan vil du præcist beskære selve baggrunden (vi taler ikke om et
billede) med beskæringsfunktionen i værktøjslinjen "Billeder" ???

Hilsen
Benny

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-01-02 12:58

> [...]
>
> Jeg kan sagtens reducere sidens bredde under sideopsætning ........
> men så rykker elementerne med ned i størrelse....!

Gør det i omvendt rækkefølge. Altså fastsæt papirstørrelse først inden du
indsætter elementerne. Hvis du ikke vil "lave dem om", så kopier dem fra det
sted, hvor du allerede har dem.

Jan