Asus Live
Fra : SharkanDK

Dato : 11-01-02 18:39

Er der nogen der kan få Asus Live til at køre under Windows XP ?

Skal jeg ikke bruge det til tv-kanalerne ? Der er Asus Digital VCR vel ikke
godt nok ? Ellers har jeg ikke samlet stikket ordentlig.

Jeg får flg. fejl ved start af Live.

Video decoder detecting occurs error!
The reason could be :
1. Your display card doesn't have a video decoder
2. Your monitor or monitor driver is not proper design for I2C Bus control.

På forhånd tak.

Fra : F.Larsen

Dato : 11-01-02 23:42

"SharkanDK" <sharkandk@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen der kan få Asus Live til at køre under Windows XP ?

Ja, jeg har fået det til at virke, men hvis du ikke har en TV box får du en fejl
hvis du prøver at vælge "kanaler".
Har du brugt Asus egen drivere. prop CD'en der fulgte med. de hedder noget med WDM
driver...

> Skal jeg ikke bruge det til tv-kanalerne ? Der er Asus Digital VCR vel ikke
> godt nok ? Ellers har jeg ikke samlet stikket ordentlig.

Jeg kan heller ikke få den digitale VCR til at virke.

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : SharkanDK

Dato : 12-01-02 02:28

> [...]
> hvis du prøver at vælge "kanaler".
> Har du brugt Asus egen drivere. prop CD'en der fulgte med. de hedder noget

Jeg prøvede lige at inst. Windows Me på en gl. harddisk. Der kører det. Jeg
har en tv box, men får altså den nævnte fejl under xp.

Er den WDM driver da ikke nedtonet hvis du smider cd'en i under xp ?

Jeg kører med TechnoGarb 23.11 driver, Nvidia WDM 1.08 og Asus dvcr 2.0.

Fra : F.Larsen

Dato : 12-01-02 12:14

"SharkanDK" <sharkandk@hotmail.com> wrote in message

> Er den WDM driver da ikke nedtonet hvis du smider cd'en i under xp ?

Det kan jeg ikke helt huske, men jeg har prøvet både med CD driverne og Nvidia's
WDM_1.08.exe fra deres download side (mener det
er de samme drivere)

Du kan jo altid gå direkte ind på CD'en og installere derfra.

De drivere som jeg benytter ligger her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V7x00/

men, som sagt, har jeg har ikke observeret nogen forskel mellem dem på CD'en og
dem fra Web site. Asus Live virker i begge tilfælde og DVCR virker _ikke_
ligegyldigt hvilken driverkombination jeg har forsøgt :=(

Fra : SharkanDK

Dato : 12-01-02 12:58

> [...]
> dem fra Web site. Asus Live virker i begge tilfælde og DVCR virker _ikke_
> ligegyldigt hvilken driverkombination jeg har forsøgt :=(

Det er lige omvendt her. Jeg kan godt få dvcr til at virke. Dog får jeg ikke
nogle kanaler ind. Det gør jeg dog under Windows Me, så der er en eller
anden fejl. Men Live virker ikke her.

Fra : SharkanDK

Dato : 12-01-02 17:04

Jeg skal måske også lige nævne at jeg kører med Geforce 3 TI 200, som er et
v8200 deluxe t2.

Fra : F.Larsen

Dato : 13-01-02 01:12

"SharkanDK" <sharkandk@hotmail.com> wrote in message news:3c4024af$0$89078
> Det er lige omvendt her. Jeg kan godt få dvcr til at virke. Dog får jeg ikke
> nogle kanaler ind. Det gør jeg dog under Windows Me, så der er en eller
> anden fejl. Men Live virker ikke her.

Jeg bruger Windows XP

Fra : F.Larsen

Dato : 13-01-02 01:15

> [...]
> nogle kanaler ind. Det gør jeg dog under Windows Me, så der er en eller

Dit oprindelige spørgsmål gik iøvrigt på Windows XP - så det er selvfølgelig det
jeg har svaret på - jeg har ingen ide om hvordan det virker under Windows ME :=)

Fra : MJ

Dato : 03-02-02 00:30

"SharkanDK" <sharkandk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan få Asus Live til at køre under Windows XP ?

ASUS Live kommer med den samme besked som hos dig

DVCR får maskinen til at fryse totalt

Kører WinXP med ASUS driver version 21.81a
han installeret WDM 1.8
Asus Live 4.65b
DVCR 2.1(tror jeg)

Er der nogen der er sikre på at det ikke er en hardware fejl?
Sjovt nok kan jeg erindre at det var under ME at det virkede bedst, havde
nogen gange probs under 2000