Skøde ved køb af ejerbolig
Fra : Jannik Mariager

Dato : 11-01-02 18:08

Jeg står og skal købe en ejerlejlighed og har hørt at man kan spare en del
på at få en til at tegne skødet for en fremfor det tilbud sælger /mægler
giver. Hvem kan lave sådan et og hvad koster det?

Jannik

Fra : Jakob Paikin

Dato : 11-01-02 18:13

On Fri, 11 Jan 2002 18:07:33 +0100, "Jannik Mariager"
<jannikm@get2net.dk> wrote:

>Jeg står og skal købe en ejerlejlighed og har hørt at man kan spare en del
>på at få en til at tegne skødet for en fremfor det tilbud sælger /mægler
>giver. Hvem kan lave sådan et og hvad koster det?

Det er _aldrig_ sælger eller mæglers opgave at skrive skødet. Det er
en opgave for din rådgiver (typisk en advokat).

Det beløb der i salgsopstillingen er afsat til "berigtigelse af
handlen" vil dog tit vise sig at være (meget) for højt sat.

Derudover vil jeg ikke anbefale dig at få "ren skødeskrivning". Det
kan være særdeles nyttigt for dig at få egentlig rådgivning om købet,
både hvad angår finansiering og andre forhold.

En advokat vil f.eks. også gennemgå ejerforeningens vedtægter,
regnskaber mv. for at vurdere, om der kan være (eller blive) problemer
- f.eks. pludselige, dyre reparationer på ejendommen.

Sådan en rådgivningsindsats koster naturligvis noget - men det er
relativt lidt i forhold til hvad du i øvrigt har af udgifter på sådan
en handel.

--
Jakob Paikin

Fra : Erik G Christensen

Dato : 11-01-02 19:29

Jakob Paikin wrote:
klip
> Sådan en rådgivningsindsats koster naturligvis noget - men det er
> relativt lidt i forhold til hvad du i øvrigt har af udgifter på sådan
> en handel.

Og så har du muligheden for at få erstatning, hvis der er meget
specielle forhold, der overses ved handlen.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy