Mit Geforce2 MX200 får computeren til at f~
Fra : Intoxicator

Dato : 11-01-02 17:36

Jeg har en AMD K6/2 med ALI 5 (m1541/1543) chipset
Bundkortet er et Matsonic MS6202S

Jeg har Windows 2000.

Der går et sted mellem 30 sekunder og 10 min, så fryser systemet....

Findes der en patch eller lign..?
Har nogen prøvet lignende?

Jeg har installeret ali-integrated agp driver med det hjalp ikke...

MVH

Jesper L.

Fra : Kenneth Bon

Dato : 11-01-02 18:51

"Intoxicator" <intoxicator*FjernDette*@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bundkortet er et Matsonic MS6202S
>
> Jeg har Windows 2000.
>
> Der går et sted mellem 30 sekunder og 10 min, så fryser systemet....

[klip]

Prøv med denne patch - virker det ?

http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html

/Kenneth

Fra : Intoxicator

Dato : 13-01-02 05:21

Nu har jeg hentet og installeret .reg-filen, så er jeg spændt på om det
virker...

Det skal lige tilføjes, at jeg mit tidligere grafikkort også var AGP og det
kørte uden problemer...

Jeg ved ikke om computeren også fryser hvis jeg kørte win98, det er lidt en
falliterklæring at installere dette igen, så jeg håber aldrig det bliver en
løsning...

Og til sidst, jeg skrev at computeren frøs mellem 30 sek. og 10 min., det er
ikke hvis jeg kører spil eller andet "tungt" grafisk, jeg surfer bare på
nettet, kopierer filer, eller andet småligt arbejde, så det er ´nok heller
ikke fordi strømforsyningen ikke kan trække grafikken....

Men jeg krydser fingre nu, ellers skriver jeg et indlæg til...

Tak for hjælpen Kenneth, no matter what...

Mvh

Jesper

Fra : Intoxicator

Dato : 13-01-02 05:24

Aaaarrrggghhhh, computeren frøs ligesom jeg havde sendt forrige indlæg. Det
hjæalp desværre ikke...

Nu bytter jeg snart lortet.....

Mvh

Jesper

Fra : Kenneth Bon

Dato : 13-01-02 10:44

> Aaaarrrggghhhh, computeren frøs ligesom jeg havde sendt forrige indlæg.
Det
> hjæalp desværre ikke...
>
> Nu bytter jeg snart lortet.....

Har du testet RAM-klodserne om de kan være grunden til det ?

Hvilken processor kører du med ? Kan jo være der bliver varmt i det stakkels
kabinet ?

Og hvilke Nvidia-drivere bruger du ? Jeg har læst om mange, der har haft
problemer med 23.11 nemlig.

Sidst (men ikke mindst) - har folk typisk oplevet en frysning, hvis har haft
en SoundBlaster-lydkort (spøjst nok..)

/Kenneth

Fra : MIC

Dato : 17-01-02 08:16

Hej,
jeg havde samme problem med mit geforce2 MX 400.Efter samme tur som du tog
omkring drivere ,formatering etc. viste det sig,at den passive køler der sad
på mit kort havde løsnet sig i den ene side,så derfor blev skidtet varmt og
opgav når der skulle bestilles bare lidt mere end brevskrivning.

Jeg fik det iøvrigt byttet på garantien,selv om der var gået et halvt år...
Hilsen
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-02 11:45

Jeg havde et lignende problem, og løste det ved at disable AGP-2x mode i
bios'en

Fra : Intoxicator

Dato : 14-01-02 01:10

Jeg har prøvet at installere først driver 12.etellerandet derefter 23.11
oveni, så installerede agp-driver 1.82 fra ALI , nu virker det, men nu
virker explorer mystisk så det er ikke til at blive klog på.

Jeg har 196 mb ram, en blok på 128 og 2 på 32...

jeg har 3 blæsere i kabinettet så der er næsten ikke plads til flere...

Jeg prøver mig lidt frem...

Tak for hjælpen....

Mvh

Jesper

Fra : Bma

Dato : 17-01-02 17:41

Jeg har lige haft det samme problem med et andet bundkort fra 1999 og
geforce og win xp.
Jeg fandt ud af at min agpport/slot skulle køre i standardmode (win 98)
Du skal have fat i et lille tweakprogram til dit grafikkort:
Geforcetweakutility, der kan man sætte alle mulige indstillinger og det
reddede mig fra et nervesammenbrud.
Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt det; men jeg kan sende det til dig, hvis
du er interesseret

Mvh

Bjarne