Favorit ruter - Frederikshavn / Nordjyllan~
Fra : Lasse Madsen

Dato : 11-01-02 16:44

Nu hvor alle andre har fået flip over deres favorit router som mange af os
sikkert skal ud og udforske når sæsongen starter igen ville jeg (som
nybegynder) lige høre om der er noget spændne at komme efter i
Frederikshavn's området ... (eller nordjylland for den sags skyld)

Jeg plejer at køre op ad pikker bakken (vejen op ad bakken ved ishuset) og
fortsætte ud i "omverdenen" det er en masse fine sving og bakke landskabet
og rimlig asfalt og næsten ingen trafik i weekenderne ...

Nogle alternative router ?

M.v.h.
Lasse Madsen
Honda CB250RS :: Rød mc og mig i blåt outfit (sikket et match) :p

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 11-01-02 23:17

> [...]
> nybegynder) lige høre om der er noget spændne at komme efter i
> Frederikshavn's området ... (eller nordjylland for den sags skyld)

< Ja hej lasse nu har jeg jo ik så meget kendskab til frederikshavn området
og dog ! Jeg har hørt at det skulle være en fornøjelse at kører en tur
igennem Bangsbo skoven og når du så syntes at have fornøjet dig nok så tar'
du lige en pandfuld annemad og helder i tanken fordi sådan en fin MC som du
har, er vel vandkølet !.

> Jeg plejer at køre op ad pikker bakken (vejen op ad bakken ved ishuset) og
> fortsætte ud i "omverdenen" det er en masse fine sving og bakke landskabet
> og rimlig asfalt og næsten ingen trafik i weekenderne ...

< Den route er kun for tabere, fordi der er ik nogle udfordringer som f.eks
isgaltte veje, mulighed for en lille punktering, mm.

> Nogle alternative router ?
>
> M.v.h.
> Lasse Madsen
> Honda CB250RS :: Rød mc og mig i blåt outfit (sikket et match) :p

< Ja jeg har godt set dig i dit fine outfit og man er fanme ved at få hold i
nakken når man overhaler dig på 4 gearen, men det er en anden snak, som vi
nok burde overveje at lave en NG som hedder "Fonda" vs. Yamaha

m.v.h

? :)

Fra : Lasse Madsen

Dato : 11-01-02 23:25

> Ja hej lasse nu har jeg jo ik så meget kendskab til frederikshavn området
> og dog ! Jeg har hørt at det skulle være en fornøjelse at kører en tur
> igennem Bangsbo skoven

Hehe .... jeg har altid haft en fed ide om at crosse rundt der ude i
dyreparken .... men det er autoriteterne nok ikke så glade for ...
og så ville det jo nok også være lidt trælst for de stakkels dyr at blive
påkørt af en utæmmet honda

>og når du så syntes at have fornøjet dig nok så tar'
> du lige en pandfuld annemad og helder i tanken fordi sådan en fin MC som
du har, er vel vandkølet !.

Det ved du vidst godt den ikke er siden vi trak den mod køreretningen på
motorvejen 3km til sæby traffik center

> Den route er kun for tabere, fordi der er ik nogle udfordringer som f.eks
> isgaltte veje, mulighed for en lille punktering, mm.

Nej det kender du vel alt til på din Jog / 4 gears

> Ja jeg har godt set dig i dit fine outfit og man er fanme ved at få hold i
> nakken når man overhaler dig på 4 gearen,

Du kommer bare, til enhver tid .... så skal jeg spænde den efter hondaen og
trække ned i presseren på produkten

Lasse

Fra : Jonas Holt

Dato : 12-01-02 00:09

> Jeg plejer at køre op ad pikker bakken (vejen op ad bakken ved ishuset) og
> fortsætte ud i "omverdenen" det er en masse fine sving og bakke landskabet
> og rimlig asfalt og næsten ingen trafik i weekenderne ...

Fin vej ned over Øksnebjerg og gennem Understed og Hørby. Vær lige opmærksom på 'trafikspærringerne' i Understed - store
hvidmalede betonrør fyldt med jord og sat op i chikaner ned gennem byen - og ingen skiltning.

> Nogle alternative router ?

Vrangbækvej (Fr.havn - Gærum 'under' vandværkskoven) - evt. en afstikker gennem Vrangbæk til Øksnebjerg (tror den vej
hedder Hestvangvej).
Faurholtvej.
En vej parallel med Faurholtvej (sidevej til Brønderslevvejen - Ravnshøj). Kan ikke huske hvad vejen hedder.

Jeg boede i Frederikshavn for et par år siden og ovenstående er lige det jeg kan huske lige nu.

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Lasse Madsen

Dato : 12-01-02 03:05

Hej Jonas Holt

Tak for de gode tips

> En vej parallel med Faurholtvej (sidevej til Brønderslevvejen - Ravnshøj).
>Kan ikke huske hvad vejen hedder.

Jeg tror du tænker på Gærum vej ... ?

> Jeg boede i Frederikshavn for et par år siden og ovenstående er lige det
jeg kan huske lige nu.

Jeg siger ihvertfal tak

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Mads Lund

Dato : 14-01-02 08:52

Ork der er masser.

På gade maskine er vrangbækvej jo favoritten, men den er også meget farlig,
især i retningen frhavn - gærum, da der er en del sving med dårlig oversigt.
Derefter kan man køre fra Gærum mod brslev og så dreje fra mod Understed
lige uden for Gærum, der er et par fine sving, men vejen er lidt ujævn. I
Understed forstætter man lige over, mod Sulbæk, der er også et par gode
sving med fin oversigt.

Desuden er vejen forbi Flade Krike god, men den er meget ujævn. Faktisk en
perfekt vej til at teste cyklers affjedring's setup på.

Og så er der jo en klassikker, når man komemr fra Ålborg ad motorvejen, så
drej fra ved Jydske Ås afkørslen, og nap vejen parallelt med motorvejen på
østsiden (Mod dorf mølle så vidt jeg erindre) der er ca 20 sving på 3 km.

Men vi kan jo lige snakkes ved til sommer, så skal jeg gerne vise dig noget
mere af området (eller nu hvis der godt må være lidt skov og strand med på
ruten

Mads Lund
Ninja9RT