Hjælp. RTCW vil ikke starte pga...
Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-01-02 16:34

....at jeg forsøgte med en for høj opløsning som min skærm/system ikke kunne
håndtere. Hvordan kan jeg uden at start RTCW ændre opløsningsværdierne? Jeg
får denne besked når jeg prøver at starte spillet op:

Wolf 1.0.0 win-x86 Nov 13 2001
----- FS_Startup -----
Current search path:
C:\PROGRA~1\RETURN~1\main\sp_pak2.pk3 (232 files)
C:\PROGRA~1\RETURN~1\main\sp_pak1.pk3 (1342 files)
C:\PROGRA~1\RETURN~1\main\pak0.pk3 (4775 files)
C:\PROGRA~1\RETURN~1/main

----------------------
6349 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
execing wolfconfig.cfg
execing autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok
....detecting CPU, found Intel Pentium III
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
Cmd_AddCommand: map_restart already defined
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem
....initializing QGL
....calling LoadLibrary( 'C:\WINDOWS\System32\opengl32.dll' ): succeeded
....setting mode 9: 1600 1200 FS
....using colorsbits of 32
....calling CDS: failed, bad mode
....trying next higher resolution: failed, bad mode
....restoring display settings
....registered window class
....created window@3,22 (1606x1232)
Initializing OpenGL driver
....getting DC: succeeded
....GLW_ChoosePFD( 32, 24, 8 )
....61 PFDs found
....hardware acceleration found
....PIXELFORMAT 5 selected
....creating GL context: succeeded
....making context current: succeeded
....WARNING: fullscreen unavailable in this mode
....setting mode 9: 1600 1200 FS
....using colorsbits of 16
....calling CDS: failed, bad mode
....trying next higher resolution: failed, bad mode
....restoring display settings
....window already present, CreateWindowEx skipped
Initializing OpenGL driver
....WARNING: fullscreen unavailable in this mode
....shutting down QGL
....unloading OpenGL DLL
....assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
....initializing QGL
....WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
....shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Mvh Thomas

Fra : Madsen

Dato : 11-01-02 16:49

On Fri, 11 Jan 2002 16:33:42 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>...at jeg forsøgte med en for høj opløsning som min skærm/system ikke kunne
>håndtere. Hvordan kan jeg uden at start RTCW ændre opløsningsværdierne? Jeg
>får denne besked når jeg prøver at starte spillet op:

I din START menu finder du såmænd bare Wolfenstein og ber om at
starte i SAFE MODE. Så starter den op i en meget lav opløsning.

Mvh Madsen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-01-02 17:19

> starte i SAFE MODE. Så starter den op i en meget lav opløsning.

TUSIND TAK ! Jeg troede 'safemode' var et eller andet uden blod og lignende
:)

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 11-01-02 20:32

On Fri, 11 Jan 2002 17:18:49 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>TUSIND TAK ! Jeg troede 'safemode' var et eller andet uden blod og lignende
>:)

ROTFLMAOPIMP

Fra : Thf

Dato : 11-01-02 21:51

>TUSIND TAK ! Jeg troede 'safemode' var et eller andet uden blod og lignende
>:)
Hvis dette er ironi? så er det på højeste plan.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thomas Hjort

Dato : 12-01-02 00:28

> Hvis dette er ironi? så er det på højeste plan.

Og hvis det ikke er?! så har du lige spildt en

Fra : Henrik Ege Olsen

Dato : 13-01-02 14:00

Hej Thomas

jeg har selv haft samme problem, som du beskriver, og det kom i mit tilfælde
af, at jeg ikke havde sidste mye driver til mit grafikkort, som derfor ikke
kunne køre OpenGlide. Sidste nye driver fra producnetens hjemmeside klarede
problemet.

Mvh
H.E. Olsen

Fra : Thomas Hjort