Brændekløvnings redskaber
Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 11-01-02 14:04

Fra : Henning Lund

Dato : 11-01-02 15:01

Finn Hybjerg Hansen griflede følgende ned:

> [...]
>havde købt en ny økse, ville jeg nok undersøge Logmatic nærmere, det ser
>ud til at være effektivt, meget sikkert, og skånsomt for ryggen. Ifølge
>den norske forhandler kan systemet fås for under 1500, øksen alene koster
>ca. 700,- (norske kroner, jeg har ikke kunnet finde danske priser)
>
>Eller også skulle man se sig om efter en el/hydraulisk brændekløver, men
>det er næsten for nemt
>
>Well, jeg ville bare lige dele mine erfaringer og tanker med jer, jeg har
>absolut ingen forbindelser til produkterne.

Min kone spørger om du gider komme herop og demonstrere uhyret i en
dags tid, da hun har problemer med at jage mig ud i kulden og flække
pind til pejseindsatsen?

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-01-02 15:11

On Fri, 11 Jan 2002 15:00:40 +0100, Henning Lund <hla@tdcspace.dk>
wrote:

>Min kone spørger om du gider komme herop og demonstrere uhyret i en
>dags tid, da hun har problemer med at jage mig ud i kulden og flække
>pind til pejseindsatsen?

Du skal være velkommen til at levere brændet her hos mig så skal jeg
snart få det flækket - min mave trænger til at blive trimmet lidt her
oven på julen, det er brændeflækning godt til

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 11-01-02 16:45

Mads Lie Jensen griflede følgende ned:
> [...]
>snart få det flækket - min mave trænger til at blive trimmet lidt her
>oven på julen, det er brændeflækning godt til

Næe nej Mads den går ikke, jeg er bange for at det er brugt inden jeg
får det hjem igen.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-01-02 16:56

On Fri, 11 Jan 2002 16:45:04 +0100, Henning Lund <hla@tdcspace.dk>
wrote:

>Næe nej Mads den går ikke, jeg er bange for at det er brugt inden jeg
>får det hjem igen.

Brugt brænde? Det er der vel næppe meget varme i

http://www.gartneriet.dk

Fra : Finn

Dato : 11-01-02 18:18

> Brugt brænde? Det er der vel næppe meget varme i

Nej, men det fylder ikke ret meget

Finn

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 14-01-02 10:16

Fra : Henning Lund

Dato : 14-01-02 15:32

Finn Hybjerg Hansen griflede følgende ned:

>Hmmmm.... næh, det går nok ikke, jeg skal jo også fodre min egen
>brændeovn....

Pokkers
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Henrik Høgh

Dato : 21-01-02 07:49

Fatter her en økse, hvor der på hovedet er sat to "dimser", der sørger for
at brændet bliver skubbet til side når der hugges. Den er dog ved at gå i
stykker, ærgerligt nok, for den var god.

Har ikke set den andre steder end hos min far, er de nogen der kender den,
og evt., ved hvor den købes.

--
Venlig hilsen

Henrik Høgh

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 21-01-02 18:07

"Henrik Høgh" <henrik@hogh.net> skrev i en meddelelse
> Fatter her en økse, hvor der på hovedet er sat to "dimser", der sørger for
> at brændet bliver skubbet til side når der hugges. Den er dog ved at gå i
> stykker, ærgerligt nok, for den var god.

Har de 2 dimser overhovedet nogen effekt ?
Min bedstefar, som var skovløber i 30 år vred sig af grin da han så den
første gang. Hans påstand er, at træet allerede er flækket, når øksen kommer
så langt ned, at de 2 dimser bliver "aktiveret"

mvh
Bendt

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 21-01-02 10:01