Andet multimedie
bentjuul 3670
Klippe to billeder sammen i PSP
Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 11-01-02 10:15

Hej

Jeg skal have klippet en stump fra et billede ud, og klistret det ind i et
andet billede. Når jeg prøver dette med copy&paste i PSP, popper der bare et
nyt vindue op, med den stump jeg prøver at paste ind i det andet billede.
Hvordan gør man det? Er det noget med "save/load to alpha channel" ? eller
hvad

pft
Kåre

Fra : emj

Dato : 11-01-02 10:48

Kåre Kjeldsen skrev i <a1maf8$2aq$1@sunsite.dk>:

>Jeg skal have klippet en stump fra et billede ud, og klistret det ind i et
>andet billede. Når jeg prøver dette med copy&paste i PSP, popper der bare et
>nyt vindue op,

Du skal vælge "paste as a new layer" i stedet for at vælge "pasta as
a new image"
Hilsen emj

-- www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

Fra : Madsen

Dato : 11-01-02 15:35

emj skrev:

> "pasta as a new image"

Der har ikke noget med spaghetti at gøre ;)

Madsen.

Fra : emj

Dato : 11-01-02 16:30

Madsen skrev i <Xns91939E8509843copy.if.you.wish@195.24.12.24>:

>Der har ikke noget med spaghetti at gøre ;)

OK
paste as a new image

Beklager meget at det kunne forveksles med et madlavningskursus

Fra : Madsen

Dato : 11-01-02 16:40

emj skrev:

> Beklager meget at det kunne forveksles med et
> madlavningskursus

Jeg mopper bare lidt ;)

Madsen.

Fra : Flemming Petersen

Dato : 12-01-02 02:24

On 11 Jan 2002 15:40:00 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg mopper bare lidt ;)

Forhåbentlig går det godt med rengøringen.
Jeg mobber bare lidt

FP

Fra : Madsen

Dato : 12-01-02 04:14

Flemming Petersen skrev:

> Forhåbentlig går det godt med rengøringen.
> Jeg mobber bare lidt

He-he og *rødme*

Definitionen af ordet 'moppe' ifølge Nudansk ordbogen, som jeg var
for doven til at kigge i:

1. Et rengøringsredskab som består af kludestrimler på et skaft, og
som bruges som svaber til rensning af gulve.

2. En lille, meget kompakt bygget hund med et fladt, rynket ansigt
og en stramt oprullet hale.

Jeg skulle have skrevet 'mobber' kan jeg forstå. :)

Og så kan vi vist ikke blive ret meget mere off-topic i dennne
gruppe.

Sorry.

Madsen.

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 11-01-02 16:42

> Du skal vælge "paste as a new layer" i stedet for at vælge "pasta as
> a new image"
> Hilsen emj

Det lyder jo meget rimeligt. Det vil jeg forsøge mig med

Tak!

Kåre

Fra : Flemming Petersen

Dato : 12-01-02 02:24

On Fri, 11 Jan 2002 10:47:46 +0100, emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Du skal vælge "paste as a new layer" i stedet for at vælge "pasta as
>a new image"

Eller "Paste as a new selection"

FN

Fra : emj

Dato : 12-01-02 08:52

Flemming Petersen skrev i <3c4083e2.2915361@news.get2net.dk>:

>Eller "Paste as a new selection"

Ja, selvfølgelig, men "as layer" er betydeligt mere anvendeligt.

Fra : "o=|:::>BuFFer

Dato : 12-01-02 23:01

Ctrl + E eller
Ctrl + SHIFT + E

er det mon brugbart ?

--
/BuFFer

www.BuFFer.yum.dk
www.LORT.yum.dk
--
http://www.komogvind.dk/brugerlink.phtml?id=bufferz

Fra : Else-Marie Jeppesen

Dato : 13-01-02 12:58

No.Sp@m.2.me writes:
>Ctrl + E eller
>Ctrl + SHIFT + E
>
>er det mon brugbart ?

Ikke hvis man vil Paste as layer, som jo er forslaget i dette tilfælde.
Så hedder det Ctrl + L

Hilsen emj