XP fejler med grafikkort - hjælp
Fra : Dalle

Dato : 11-01-02 04:32

Hej

Jeg har et Asus v7100 med 32 mb ram, men efter jeg har installeret Windows
XP på min AMD 1800 XP+ og lagt de nyeste drivere fra Nvidia ind - går min
maskine meget ofte ned.
Jeg har prøvet at installere de nyeste drivere fra Asus men det hjalp heller
ikke.

Hvordan får jeg fjernet alle de gamle drivere og hvor finder jeg nogle nye
der virker.
Grunden til at jeg ikke bare brugte dem fra Windows XP var, at mit opengl
ikke virkede og jeg derfor ikke kunne spille en masse spil.

Mvh
Dan

Fra : Óðin

Dato : 11-01-02 08:16

Fjern de gamle ved, som administrator, at gå ind i Kontrolpanel ->
Administration -> Computeradministration. Vælg enhedshåndtering og gå ind
under skærmkort. Højreklik på dit skærmkort og vælg fjern. Genstart
computer. XP spørger om drivere til kortet når du har genstartet. Vælg
placeringen af de ønskede drivere her. Brug ikke de nye 23.11 drivere! Der
kan også være et problem med version 21.83. Jeg bruger 21.85, som jeg fandt
hos Creative. Jeg ved dog ikke om man skal ha' et Creative-kort for at bruge
dem.

--

Óðin
---------

/Óðin

Fra : Dalle

Dato : 11-01-02 09:07

Hvordan fjerner man bedst ALLE de gamle drivere ??

Dan

Fra : F.Larsen

Dato : 11-01-02 11:21

"Dalle" <dalvang@hotmail.com> wrote in message
> Hvordan fjerner man bedst ALLE de gamle drivere ??

Hvis de andre svar ikke løser dit problem, så re-installer Windows XP fra bunden
af (format c: osv)

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : Dorthe \"Ang3lFire\"~

Dato : 11-01-02 14:26

> [...]
fandt
> hos Creative. Jeg ved dog ikke om man skal ha' et Creative-kort for at
hvad problem skulle der være med driver 23.11 de køre glimerende her, både
på et asus v7700 GF2 samt på et creative GF3 ti500 har prøvet creativs egne
på creativer kortet 21.85 resultat compen frøs konstant når jeg gik ud af
cs, det samme skete med driver 21.85 på asus kortet. Desuden er der også
ydelse forbedring efter jeg har skiftet til 23.11.

mvh

Dorthe

Fra : Jesper Laursen

Dato : 11-01-02 15:37

Min gik også ofte ned med 23.11...Windows XP, Athlon XP1600+, Geforce3

"Dorthe "Ang3lFire" Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote in
message news:8KB%7.18001$Zm5.1681791@news000.worldonline.dk...

Fra : Óðin

Dato : 12-01-02 10:49

Den laver infinite loop på mange systemer. Det er ikke alle systemer som
bliver udsat for infinite loop-fejlen, så det skader da ikke at prøve 23.11.
På madonion.com, står der at problemet kun opstår med VIA chipsets, og
yderligere, at problemet opstår pga. en fejl i VIA 4in1 4.37(a) (de nyeste).
Dvs. det er ikke selve nvidia's drivere det er galt med.

[Her kommer texten fra madonion.com]

Problems with Via chipset and Nvidia accelerator?

There has been whispering that Nvidia's new 23.11 drivers can cause
instability with motherboards with Via KtXXX chipsets. The drivers seem to
write data to memoryunits that the chipsets thinks that are "off
limits".This ofcoz ain't too good for the integrity of your system and may
cause bluescreening and system halting, WinXP reports "win32k.sys" to be one
to blame with different addresses.

But there is a catch:
The fix for this is the latest (at this time 4.37A) servicepack from Via
(download from www.viahardware.com), it works straight for Win9x BUT not for
WinXP and prolly not for Win2k either. You can run the setup but actually
your drivers aren't updated.

Here is how you can do it:
Open Control panel and then doubleclick "System" icon. Select "Hardware"
from the bar and press "Device manager" button. This opens the device
manager window where you can change the drivers. Open "System Devices" tree,
you should see devices beginning with "Via Tech.." name, these are the
DEFAULT WinXP drivers that are installed when you first install your system.

Now, there are at least four devices that needs to be updated:
Via Tech CPU to AGP controller -> Via CPU to AGP controller
Via Tech CPU to PCI Bridge -> Via Standard CPU to PCI Bridge
Via Tech PCI to ISA Bridge -> Via Standard PCI to ISA Bridge
PCI Bus -> Via PCI to PCI bridge

The .inf that contains all the information to install these devices can be
found from:
\yourtempdir\Via\Inf

There are few other drivers still in the package, but I couldn't yet figure
out what devices should I change.

"Dorthe "Ang3lFire" Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en
meddelelse news:8KB%7.18001$Zm5.1681791@news000.worldonline.dk...

Fra : Thostrup

Dato : 11-01-02 16:07

Måske din PSU ikke er stærk nok og XP er mere følsom?
Hvad sker der præcist med din computer?

Mvh. Thostrup