Andet multimedie
bentjuul 3670
Interlaced
Fra : Mads C. J. Barløse

Dato : 11-01-02 07:11

Hvordan laver man et billede interlaced? Jeg har Photoshop 6.0 men kan ikke
rigtig finde nogen funktion...

Mvh.

Mads

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-01-02 11:05

"Mads C. J. Barløse" <bob@bob.dpe> wrote in message
> Hvordan laver man et billede interlaced? Jeg har Photoshop 6.0 men kan
ikke
> rigtig finde nogen funktion...

Tænker du på et billede til en hjemmeside, der dukker op gradvist?
Eller mener du et billede med vandrette striber på?

Eller...?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Punishers Inc.

Dato : 11-01-02 12:39

1. Tv Interlacing (scan lines) :

Lav en ny channel (channels palette => ikon [new channel]). Zoom 1200% ind
eller noget i den stil. Via pencil tool eller det 1-pixels høje
markeringsværktøj laver du en stribe (standard farver [X]) hvid horisontalt
fra et sted til et andet. Nu har du muligheden for at lave forskellige scan
lines, men du skal huske at lave mindst to linier med x mellemrum under
hinanden, da det efterfølgende pattern du kreerer ellers bare vil være det
samme som en hvid fill. Det næste du gør er at markere dine linier i din
channel. Dette gøres ved at zoome ind og manuelt markere med fx det
kvadratiske selection tool, eller holde CTRL inde (på Mac er det vist
command) og trykke på channel ikonet i paletten. Med markeringen aktiv går
du op under Edit => Define Pattern.

Nu er det bare at lave et lag over det du vil have interlaced, og derefter
SHFT + BACKSPACE og vælge pattern (og selvfølgelig finde det du lige har
lavet). Bank opacity ned eller sat blending til noget a la softlight.

Lidt mere sofistikerede scan lines kan laves med gradients i stedet for i
din channel, eller du kan motion blur linierne en lille smule.

2. Interlacing (Save as):

JPEG => Progressive
GIF=> Interlaced

Jeg håber det var scan lines du mente :)

Mvh
Rasmus

Fra : Ole Hanelius

Dato : 15-01-02 02:14

"Mads C. J. Barløse" <bob@bob.dpe> wrote in

> Hvordan laver man et billede interlaced? Jeg har Photoshop 6.0 men kan
> [...]

Hej Mads

Prøv med: File > Save for Web
herefter får du en menu op hvor
du blandt meget andet får mulighed