Rustning eller Figenblad?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-01-02 02:50

Jeg kommer til at tænke på dèn måde, vi bruger Evangeliet og dets skrifter
på og kommer til at tænke på, om det ikke i virkeligheden bare er et
avanceret mentalt Figenblad som de Figenblade, Adam og Eva angiveligt
skjulte deres kropslige nøgenhed med, da de blev taget på fersk gerning i at
rane æbler?

Uden Ordet ville vi jo netop være "nøgne"?

Det ville i så fald passe udmærket til Pauli beskrivelser om den "rustning"
Guds Ord udgør...

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-01-02 03:15

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rane æbler?
>
> Uden Ordet ville vi jo netop være "nøgne"?
>
> Det ville i så fald passe udmærket til Pauli beskrivelser om den

Noget andet er så, om det er denne "rustning" der er behov eller snarere
"nøgenheden"?

Terminologien er jo temmelig militant, og der opfordres til "væbnet kamp"
imod Djævelen, men hvordan passer det med Jesu ord om ikke at stå sine
fjender imod? At vende den anden kind til, bede for dem, følge dem hele
vejen og tilmed give dem kjortelen, hvis de beder om kappen?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 11-01-02 17:38

> [...]
> fjender imod? At vende den anden kind til, bede for dem, følge dem hele
> vejen og tilmed give dem kjortelen, hvis de beder om kappen?

Har du læst den nye udgave af Udfordringen; hvor Moses Hansen mener det er
Guddommeligt, at hans "Jøder" bruger vold imod Muslimerne, for at vinde
Israel tilbage til et sælvstændig Jødeland.

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-01-02 06:38

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Guddommeligt, at hans "Jøder" bruger vold imod Muslimerne, for at vinde
> Israel tilbage til et sælvstændig Jødeland.

Tre ord:

"Exodus"
og
"Haganah rules"

Mogens Hansen overidentificerer sig med jøder.

Jeg er selv ved at brække mig, når jeg ser Sharon på TV og betænker
Holocaust.

Dèn mand er, med sin religion i baglommen, ligepræcis dèn type jøde som på
den ene side lukrerer fedt på sine brødres død, men på den anden side vender
det til den absolut værste fortolkning af sin egen hellige religion (og
race) som han overhovedet kan.

Han er skræmmebilledet på en pervers Israelsk ideologi om det jødiske
"overmenneske".
Jeg troede normalt at jøder i deres grundlæggende gudsfrygtige ydmyghed
besad en enorm evne for sarkastisk selvkritik?

Ikke ham.

Og det værste er her at han faktisk understøtter den urimelige historiske
antipati for jøder. Han "retfædiggør" den næsten.

Han skyder sig selv i foden og er en trussel for det folk, han regerer.

Jeg savner Rabin.

Anders Peter Johnsen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 12-01-02 11:02

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev:

> Jeg er selv ved at brække mig, når jeg ser Sharon på TV og betænker
> Holocaust.

[klip]

> Jeg savner Rabin.

For en gangs skyld er jeg 100% enig i det, du skriver, Anders.

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Niels

Dato : 12-01-02 14:56

> Jeg savner Rabin.

Man myrdede en due, og en høg tog dens plads..

måske kommer der andre duer.

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 12-01-02 16:51

"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Man myrdede en due, og en høg tog dens plads..
>
> måske kommer der andre duer.
~~~~~~~~~~
Der er mange israelere der støtter den "hårde" linje. Det skyldes
sandsynligvis høgene's drab af civile Israelere ; Islamisk Jihad og Hamas.
Så længe de fundamentalistiske muslimske galninge har våben, så tror jeg
ikke der bliver fred, uanset om der sidder en due eller en høg på
regeringsmagten i Israel.

Israel har ret til at forsvare sig selv. Arafat har fået mange chancer for
at rense ud i egne rækker, men hvad er der sket ?

jørgen.

Fra : Niels

Dato : 13-01-02 01:52

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Israel har ret til at forsvare sig selv. Arafat har fået mange chancer for
> at rense ud i egne rækker, men hvad er der sket ?

Jeg er ikke uenig med dig her Jørgen..

Niels

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-01-02 22:24

> [...]
>
> Israel har ret til at forsvare sig selv. Arafat har fået mange chancer for
> at rense ud i egne rækker, men hvad er der sket ?

Problemet er som bekendt at Sharon jo bestemt ikke er et hak bedre.

Når man sætter soldater ind for at massakrere en beboerne i to
flygtningelejre, så er er det jo sørgeligt nærliggende at tænke på dengang,
da tyskerne ryddede Ghettoen i Warsawa...

Jeg bryder mig ikke specielt om nogen af d'herrer Sharon eller Arafat, for
de er begge nogle ret uheldige karrikaturer af deres egne respektive folk.
Den store og lidt for velnærede arrogante jøde og den lille uhygiejniske
araber med den sleske attitude...

Og ingen af dem har en kæft respekt for menneskeliv. De kalkulerer i at ofre
deres egne for at vinde politisk medfølelse i Vesten.

Anders Peter Johnsen

Fra : Niels

Dato : 11-01-02 07:20

> [...]
at
> rane æbler?
>
> Uden Ordet ville vi jo netop være "nøgne"?

Øhh nej.. alt det tøj (det mentale figenblad) du ser på de kristne, er det
de har slæbt med ind i kristendommen.. ordet derimod fjerber dem. Jo mere vi
læser i Bibelen, jo flere laser opdager vi.. så vi kan tage dem væk.

> Det ville i så fald passe udmærket til Pauli beskrivelser om den
"rustning"
> Guds Ord udgør...

Og når det gamle tøj (det mentale figenblad) er væk, er der plads til Guds
rustning..

Læs evt. Ef kap. 4 til 6

Niels

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-01-02 09:55

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
> [...]
vi
> læser i Bibelen, jo flere laser opdager vi.. så vi kan tage dem væk.

Hm. Det mener jeg desværre ikke altid er tilfældet.
Selv om det nok kan være hensigten.

> "rustning"
>
> Og når det gamle tøj (det mentale figenblad) er væk, er der plads til Guds
> rustning..
>
> Læs evt. Ef kap. 4 til 6

Grunden til at jeg kommer ind på emnet er et spændende udsagn Jesus
angiveligt skulle være kommet med i forbindelse med begrebet "nøgenhed" i
det apokryfe Thomasevangelium (v37.) Jeg har fundet det frem på engelsk i et
svar til Jørgen vedr. hans gennemgang af Skabelsesberetningen, herunder Adam
og Evas nøgenhed i Paradis...

Det er en lidt løs abstraktion, men det fik mig til at overveje, om vi i
virkeligheden er ret meget bedre end Adam og Eva, når vi er så opsatte på at
iføre os "rustninger"...Er det for at "stå Djævelen imod", som Paulus
opfordrer til, eller er det snarere for at "gemme os for Gud"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 11-01-02 16:37

> [...]

> iføre os "rustninger"...Er det for at "stå Djævelen imod", som Paulus
> opfordrer til, eller er det snarere for at "gemme os for Gud"?

Begge dele. Og det ved Paulus også godt.

Fra : Live4Him

Dato : 11-01-02 17:26

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> wrote in message

> "Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"
~~~~~~
"Sisältää aineita, jotka saavat partakoneen liukumaan"

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 11-01-02 17:45

> "Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> wrote in message

> ~~~~~~
> "Sisältää aineita, jotka saavat partakoneen liukumaan"
>
> jørgen.

Utini iNdota! Mina angarsi luto?

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-01-02 18:56

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Utini iNdota! Mina angarsi luto?

Euge! Murum sum!
--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 11-01-02 17:41

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Begge dele. Og det ved Paulus også godt.

Rom 13 v11 I kender tilmed timen og ved, at det er på tide at stå op af
søvne. For nu er frelsen os nærmere, end da vi kom til tro. v12 Natten er
fremrykket, dagen er nær. Lad os da aflægge mørkets gerninger og tage lysets
rustning på. v13 Lad os leve sømmeligt, som det hører dagen til, ikke i
svir og druk, ikke løsagtigt og udsvævende, ikke i kiv og misundelse, v14
men iklæd jer Herren Jesus Kristus, og vær ikke optaget af det kødelige, så
det vækker begær.

Paulus!

Fra : Niels

Dato : 11-01-02 18:43

> vi
>
> Hm. Det mener jeg desværre ikke altid er tilfældet.
> Selv om det nok kan være hensigten.

Det er vel sådan set, ikke pointet, hvormeget kristne følger ordet.. men
derimod ordets betydning.

> [...]
> iføre os "rustninger"...Er det for at "stå Djævelen imod", som Paulus
> opfordrer til, eller er det snarere for at "gemme os for Gud"?

Vi er produktet af Adam og Eva, født til og i synd.. Og nej, som mennesker
er vi ikke særlig opsatte på at iføre os Guds fulde rustning, vi bliver ofte
distraheret af ydre omstændigheder, Satans løgne.

Men vort liv vil afspejle vor åndelige klædedragt.

Niels