Opgive til Skattevæsnet.
Fra : Helle

Dato : 10-01-02 23:35

Er der nogen, som kan hjælpe med dette spørgsmål ???
Har fået et meget lille job på nettet.
Indtægten er ikke mere end mellem 20 - 50 kr. pr. mdr.
Pengene bliver automatisk overført til min konto hver mdr.

Men, Men er der så ikke noget med at man skal opgive beløbet til
Skattevæsnet ????
Og i så fald, hvordan gør jeg det i praksis ????
Og går man så til kommunen hver mdr. og fortæller hvad man tjener, eller
hvordan gør jeg ????
Håber der er nogen, som kan hjælpe.
Jeg vil jo nødig komme galt afsted.

Hilsen Helle.

Fra : Henning Makholm

Dato : 11-01-02 01:01

Scripsit "Helle" <Helles@privat.dk>

> Har fået et meget lille job på nettet.
> Pengene bliver automatisk overført til min konto hver mdr.

> Men, Men er der så ikke noget med at man skal opgive beløbet til
> Skattevæsnet ????

Jo.

> Og i så fald, hvordan gør jeg det i praksis ????

Forhør dig først om arbejdsgiveren i forvejen opgiver indtægten til
skattevæsenet. Det vil han normalt have pligt til.

Men ellers anfører du blot beløbet som B-indkomst i det dertil
beregnede felt på selvangivelsen. Husk at det tal du opgiver
skal være summen af al din B-indkomst, også den der i forvejen
er oplyst til skattevæsenet.

--
Henning Makholm "De kan rejse hid og did i verden nok så flot
Og er helt fortrolig med alverdens militær"