Remote acc starter uopfordret
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-01-02 21:47

Jeg er netop gået fra Free PPP til Remote Access, og jeg synes skam, at
det virker mere effektivt. men det kan ogsp blive for meget af det gode.
Jævnligt opdager jeg nemlig, at Remote Access har ringet op uden at være
bedt om det. Jeg har søgt i kontrolpanelerne uden at finde en
indstilling, som kunne forklare denne adfærd.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-02 22:10

In article <1f5tdna.atjnz4zgx878N%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Jeg har søgt i kontrolpanelerne uden at finde en
> indstilling, som kunne forklare denne adfærd.

Kig i Remote Access efter "Automatisk opkald når TCP/IP-programmer
startes".

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-01-02 22:27

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> bedt om det. Jeg har søgt i kontrolpanelerne uden at finde en
> indstilling, som kunne forklare denne adfærd.

Hvis din browser er åben og står på en bestemt type side, kan dette få
browseren til at bede RemoteAccess (og for den sags skyld også FreePPP)
til at kalde op af sig selv.

I kontrolpanelet er der også en mulighed.
Gå i "indstillinger" - "protokol" og fjern checkmærket fra "automatisk
opkald når TCP/IP programmer startes.

Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-01-02 23:40

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> I kontrolpanelet er der også en mulighed.
> Gå i "indstillinger" - "protokol" og fjern checkmærket fra "automatisk

Ja, det var også den mulighed, jeg regnede for mest sandsynlig. Men
situationen opstår faktisk, mens jeg sidder og arbejder i Photoshop,
evt. uden at Rem. Acc.-statusvinduet er lukket. Til gengæld er det da at
fremskridt fra Free PPP, at forbindelsen automatisk kan slutte, når man
er færdig med at hente nye meddelelser til MacSoup.

venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-02 00:56

> [...]

> situationen opstår faktisk, mens jeg sidder og arbejder i Photoshop,
> evt. uden at Rem. Acc.-statusvinduet er lukket.

det har ikke nogeat med Remote Access vinduet at gøre. Det er et program
som forsøger at koble på internettet, eks din browser eller Photoshop's
Adobe-online funktion.
Martins forslag forhindrer programmer i at åbne din internet forbindelse
uden din aktive medvirkning.

<icq:131382336>

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-01-02 07:30

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Til gengæld er det da at
> fremskridt fra Free PPP, at forbindelsen automatisk kan slutte, når man
> er færdig med at hente nye meddelelser til MacSoup.

Det kan MacSoup/FreePPP sagtens med det script jeg bruger ...
Martin