makro 97
Fra : Ole Bech

Dato : 10-01-02 21:16

Jeg får en procedure too large fejl, når jeg retter i min makro.

Kan sådan en lille fil virkelig få word til at gå ned.

Hilsen Ole

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 10-01-02 21:40

"Ole Bech" <olebech@post5.tele.dk> wrote in message
> Jeg får en procedure too large fejl, når jeg retter i min makro.
>
> Kan sådan en lille fil virkelig få word til at gå ned.
>
> Hilsen Ole
Hej Ole

Hvordan ser din makro ud ???
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Ole Bech

Dato : 12-01-02 22:26

Jeg har løst problemet. Jeg har oprettet en ny sub.

Der var for mange "cases" i nedenstående
Sub Inventar()
On Error GoTo Fejl
formatet = "###,##0.#0"
Application.Run MacroName:="Normal.newMacros1.nulstil"
Dim lokalsum As Currency
Dim svar As String
svar = InputBox("Indtast inventarkode", "Inventarkode")
Selection.ParagraphFormat.TabStops.ClearAll
Selection.ParagraphFormat.TabStops.Add Position:=CentimetersToPoints(10# _
), Alignment:=wdAlignTabLeft, Leader:=wdTabLeaderSpaces
Selection.ParagraphFormat.TabStops.Add Position:=CentimetersToPoints(17# _
), Alignment:=wdAlignTabRight, Leader:=wdTabLeaderSpaces
Select Case svar
Men hvor mange "case" kan der er være?

Venlig hilsen Ole Bech

Fra : pre

Dato : 13-01-02 11:47

Det er åbenbart en hemmelighed hvor mange cases der oprindeligt var og jeg
orker i hvert fald ikke at teste i en uendelighed (og har i øvrigt ikke -97
mere).

Men det er god programmeringsskik at sikre et fornuftigt gennemløb og jeg
tvivler på, at den egentlige fejl har relation til antallet.

pre

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-01-02 16:59

"Ole Bech" <olebech@post5.tele.dk> wrote in message
> Jeg har løst problemet. Jeg har oprettet en ny sub.
>
> Der var for mange "cases" i nedenstående
<SNIP KODE>
> Select Case svar
> Men hvor mange "case" kan der er være?
>
> Venlig hilsen Ole Bech
Hej Ole

Jeg tror - ligesom pre - at det ikke har nået med antallet af cases
at
gøre. Jeg har lige testet med et eksempel, hvor jeg havde 250 case
sætninger og det gav ingen problemer. Det kan måske være
problemer med antallet af indlejrede sætninger. Klippet fra hjælpen

"Antallet af deludtryk, der tillades i et udtryk, som indeholder et
tal
med flydende komma, varierer fra platform til platform.
Eksempelvis er grænsen under 32-bit Microsoft Windows otte
niveauer af indlejrede udtryk, der indeholder tal med flydende
komma."

Håber du kan bruge det til noget

Fra : Ole Bech

Dato : 14-01-02 22:39

Der er ca 400 "input box" sammenlagt, i de ca. 50 case jeg har i den
beskrevne makro.
Det skal lige bemærkes i denne forbindelse at min privat pc, ikke går ned på
"procedure too large" lige så hurtigt som arbejds pc (mere eller mindre ram
problem?)

Nyt spørgsmål.nu hvor jeg ændrer på makroen ville jeg gerne have en box
eller noget ligende der dukker op automatisk når de "nye" genvejs taster
bliver brugt.
Fx har jeg i den nye makro flyttet en hel gruppe af "case" (10 stk.) til
alt+B + case 0, i, - 9
Jeg vil så gerne have en hjælpe tekst så brugerne kan finde ud af de nye
taster.

Lidt forklaring om grundlaget for mine problemer :dette er en gI. makro jeg
har rettet og rettet og rettet på. Jeg har ingen forudgående viden om
makroer, derfor virker formuleringer og eventuelle spørgsmål måske lidt
dumme.

Jeg vil også gerne vide om man kan lave en "udløbs dato på makroen" der er
nogle ting som skal ændres hvert år.

Med venlig hilsen Ole Bech

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 15-01-02 15:32

> [...]
> ikke går ned på "procedure too large" lige så hurtigt som
> arbejds pc (mere eller mindre ram problem?)
Nu arbejder jeg selv en del med VBA på mit arbejde, men er
aldrig rendt ind i et problem, hvor man har brug for 400 input
bokse eller 50 case-sætninger i en makro. Jeg tror, at det vil
være en god ide at dele op, primært for at lette overblikke og
overskueligheden. En makro burde ikke fylde mere end et par
skærmbilleder.

> [...]
> "case" (10 stk.) til alt+B + case 0, i, - 9
> Jeg vil så gerne have en hjælpe tekst så brugerne kan finde
Det er lidt svært at svære på dit spørgsmål, da jeg for det
første ikke kan gennemskue, hvad "alt+B + case 0, i, - 9"
betyder. Skulle der havde stået "alt+B + case 0 - 9" eller
hvad ??? Hvordan defineres en ny genvejstast ??

> Jeg vil også gerne vide om man kan lave en "udløbs dato på
> makroen" der er nogle ting som skal ændres hvert år.
Du kan lade makroen teste om en konstant er lig med
udtrykket : year(now()). Dog skal du så huske at opdaterer
konstanten hvert år . Men det kan du jo gøre når du
alligevel skal rette koden.

> Med venlig hilsen Ole Bech

Du er velkommen til at sende hele makroen til mig, så jeg kan
kigge på den. Håber du kan bruge det til noget .

Fra : Ole Bech

Dato : 16-01-02 00:54

Skulle der havde stået "alt+B + case 0 - 9" eller
hvad ??? Ja det skulle der.
Kan man lave en form for bruger tekst der dukker op når "alt+B" bliver
tastet?
Uden at der er behov for at lukke den når valget "0-9" er lavet?

Du kan lade makroen teste om en konstant er lig med
udtrykket : year(now()).
Nedenståeende står i alle sub. Skal jeg tilføje den der?
Application.Run MacroName:="Normal.newMacros1.nulstil"

Du er velkommen til at sende hele makroen til mig, så jeg kan
kigge på den. Håber du kan bruge det til noget .
Det vil jeg meget gerne, men jeg vil også lære noget.

Med venlig hilsen Ole Bech

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-01-02 16:30

> Ja det skulle der. Kan man lave en form for bruger tekst der
> dukker op når "alt+B" bliver tastet?
> Uden at der er behov for at lukke den når valget "0-9" er
> lavet?
Hvad er bruger tekst ???
Valget 0-9 ??? (måske lidt indforstået

> Nedenståeende står i alle sub. Skal jeg tilføje den der?
> Application.Run
> MacroName:="Normal.newMacros1.nulstil"
Jeg har ingen anelse om hvad makroen "nulstil" gør. Men det
jeg skrev var at test udtrykket : year(now()) imod en konstant,
der hvor du skulle undersøge om det var et nyt år. Noget
ala
If year(now()) <> 2001 Then _
Msgbox "Det er ikke år 2001 mere"

> Du er velkommen til at sende hele makroen til mig, så jeg
> kan kigge på den. Håber du kan bruge det til noget .
> Det vil jeg meget gerne, men jeg vil også lære noget.
>
> Med venlig hilsen Ole Bech
Hej Ole

Prøv også at kigge på nedenstående link
da det er svært at se, hvad du har citeret og hvad du har
skrevet. Ellers kan jeg anbefale at købe en bog om Word
VBA, hvis du gerne vil lære noget .

Kan du ikke skrive en beskrivelse af hvad det er makroen gør.
Dette vil lette arbejdet meget .